  • 21. Data: 2012-10-25 09:37:32
    Temat: Re: ekran cieplny - wychładzanie wody w rurach
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    news:k66qgk$bii$1@news.task.gda.pl...

    > no to kup odpowiednio grupą otuline szarą o grubości ok 30mm i nałóż na
    > już istneijąca będziesz miał super izolację.

    Wczoraj przysiadłem do tych rur. Jestem przerażony bylejakością wykonania
    ocieplenia. Wcześniej na to nie zwróciłem uwagi... Otóż moi cudowni
    hydraulicy wykonali to w najgorszy możliwy sposób. To, że przecięli otulinę
    to jeszcze nic. Chyba inni też tak robią. Ale co najgorsze otulinę założyli
    tak, że przecięcie jest na dole i rura dotyka betonu, bo otulina rozchodzi
    się na boki... Masakra.

    Poodwracałem te otuliny, aby rozcięcie było na górze. Aby jednak móc
    poodwracać, musiałem powyciągać mocowania rur do betonu (plastikowe
    uchwyty). Po co właściwie te uchwyty są, mogę ich nie zakładać z powrotem?

    Kolejnej otuliny, a już szczególnie grubości 30mm nie dam rady założyć.
    Musiałbym bardzo mocno odgiąć rurę w górę.

    Co robić? Walczyć dalej czy dać sobie spokój?

  • 22. Data: 2012-10-26 10:12:58
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    z powrotem?

    > Kolejnej otuliny, a już szczególnie grubości 30mm nie dam rady założyć.
    > Musiałbym bardzo mocno odgiąć rurę w górę.
    >
    > Co robić? Walczyć dalej czy dać sobie spokój?

    U mnie nie dawali uchwytów bo niby po co?

    walcz na tyle ile się po prostu da, możliwie najlepiej ocieplij jak tylko
    się da,
    ewentualnie pianką rozcięcie pozalepiaj taśmami, pozakładaj podwójnie tam
    gdzie się da
    warto to zrobić, nie będzie miał wyrzutów do siebie poźniej tak jak ja mam
    teraz :)

    ja u siebie też odwracałęm i zalepiałem taśmą, niestety nie wszędzie, u mnie
    na początku wogole nie dali otuliny,
    znajomy mi zwrocil na to uwagę:)

  • 23. Data: 2012-10-26 15:57:02
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    brunet.wp wrote:

> [...]
    > założyć. Musiałbym bardzo mocno odgiąć rurę w górę.
    >
    > Co robić? Walczyć dalej czy dać sobie spokój?

    może wymień na grubszą....

    haki nie musza być i tak to przygniecie wylewka :)

  • 24. Data: 2012-10-28 09:50:45
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-10-22 15:31, brunet.wp pisze:

    > Mi chodzi o zminimalizowanie strat które będą występowały przy
    > załączonej cyrkulacji. Szacuję, że będzie to 20-40% czasu. Jest o co
    > walczyć.

    Rury mam w otulinach i warstwie styropianu. Cyrkulację włączam na okresy
    5min przed spodziewanymi momentami poboru (4-5 razy dziennie). Wystarczy
    - przy czym u mnie kotłownia i łazienki są w miarę blisko. Nie jest to
    więc nawet 10% czasu.

    W lato jest gorzej niż zimą, bo rury od wody i c.o. biegną obok siebie w
    ścianie.

    Baterie mam termostatyczne więc podczas kąpieli nie muszę korygować
    ustawień. Baterie termostatyczne są tańsze niż obieg ciepłej wody
    działający w trybie ciągłym. :-)

    M.

  • 25. Data: 2012-10-28 10:05:47
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-10-23 10:20, scruffty pisze:

    > Ja mam taki pomysł:
    [...]

    A ja mam taki pomysł:

    projektując dom łazienki robić w bezpośrednim sąsiedztwie kotłowni. :-)

    Podczas budowy zaizolować rury otulinami. Marek Dyjor jest akurat
    wyjątkiem wśród wykonawców. Mój wykonawca stwierdził, że on zawsze daje
    rury w peszlach (niby też jakaś izolacja, bo parę milimetrów powietrza)
    i że wybrzydzam jak kazałem mu wszystkie rury na parterze podnieść 5cm
    nad pierwszą warstwę styropianu oraz włożyć w otuliny. Na piętrze
    zgodziłem się na zostawienie na stropie i wymianę peszli na otuliny.

    Peszle kazałem dawać zarówno na ciepłą jak i zimną(!) wodę. Te rury idą
    obok siebie.

    Po hydraulikach pozostały mi jeszcze do wymiany pompy do CO 25-60 na
    mniejsze. :-)

    M.