  • 51. Data: 2019-10-10 09:03:10
    Temat: Re: elektrozawór (odcinający) wody - które warte
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-10-09 o 22:34, WS pisze:
> [...]
    szukalem (jeszcze ;) ), moze ma jakis czujnik...
    > Edit: po przemysleniu i ogladnieciu (przezroczysty peszel, jakis cienki przewod do
    zaworu widac), jest spora szansa, ze zadnego czujnika nie ma, czyli
    softwarowo-otwiera zawor, jesli po otwarciu zaworu w ciagu kilunasu/kilkudziesieciu
    sekund poziom wody nie osiagnie oczekiwanego (domyslam sie, ze zmywarka czujnik
    poziomu wody miec jednak musi), to znaczy, ze jest nieszczelnosc i zawor sie
    zamyka...
    > W sumie proste jak konsgrukcja cepa

    Są wersje z elektrozaworami sterowanymi przez urządzenie, ale są to
    nieliczne urządzenia tak produkowane.

    Ale są też wersje węża, który działa bez prądu. Wąż w peszlu. Jak
    nastąpi przeciek wody z węża do peszla i tam pojawi się ciśnienie to w
    sposób mechaniczny powoduje zamknięcie się zaworu podłączonego do
    zaworu. Takie węże w cenie ok. 70zł można dokupić do każdej pralki czy
    zmywarki w każdym sklepie sprzedającym AGD.

  • 52. Data: 2019-10-10 09:28:24
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 10.10.2019 08:56, Uzytkownik wrote:
    > Do tych co nie mają elektrozaworu i sterowania z urządzenia, wymyślono
    > zawory odcinające działające na zasadzie mechanicznej.

    Wrzuć proszę przykładowy link do takiego węża. Ciekaw jestem zasady
    działania.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 53. Data: 2019-10-10 09:32:15
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 09.10.2019 22:34, WS wrote:
> [...]
    musi), to znaczy, ze jest nieszczelnosc i zawor sie zamyka...

    Dokładnie tak to działa. Timer! I o tym samym rozmawiamy w kontekście
    zabezpieczenia domu.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 54. Data: 2019-10-10 09:37:24
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 10.10.2019 08:25, Uzytkownik wrote:
    > Ale kto rozsądny pozostawia te urządzenia bez nadzoru?

    W pralce wąż może pęknąć czy ona chodzi czy nie (w większości). Jak się
    zepsuje w trakcie prania, to jedynie ryzykujesz że spuści wodę w kanał.
    Zmywarki już chyba wszystkie mają elektrozawory na końcu węża. To czego
    się boisz, że się otworzy zmywarka podczas mycia i wyleje?

    Rozsądnie się też nie zostawia ładowanych baterii bez nadzoru ani pieca
    ogrzewającego dom. Takie nie życiowe te porady trochę.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 55. Data: 2019-10-10 09:46:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 października 2019 09:37:33 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz
    napisał:

> [...]
    > Zmywarki już chyba wszystkie mają elektrozawory na końcu węża. To czego
    > się boisz, że się otworzy zmywarka podczas mycia i wyleje?

    Jakiś czas temu(już chyba ze 4 lata będzie) wstawiałem tu fotki jak nam się zmywarka
    elektroluxa zapaliła.
    Na szczęście byliśmy wtedy w domu i zareagowałem. Gdyby nikogo nie było to kto wie co
    by się stało. Nawet gdybyśmy spali to po nas bo były kłeby czarnego gryzącego dymu
    A na początku tego roku koleżance z pracy tez się w mieszkaniu w bloku zmywarka
    zapaliła. Też akurat byli w domu i zareagowali.

    > Rozsądnie się też nie zostawia ładowanych baterii bez nadzoru ani pieca
    > ogrzewającego dom. Takie nie życiowe te porady trochę.

    Generalnie każdy robi jak uważa ale u nas od czasu gdy ta zmywarka się zapaliła to
    nie włączamy jej podczas naszej nieobecności czy snu.

  • 56. Data: 2019-10-10 10:14:03
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 10.10.2019 o 09:46, Kris pisze:

    > Generalnie każdy robi jak uważa ale u nas od czasu gdy ta zmywarka się zapaliła to
    nie włączamy jej podczas naszej nieobecności czy snu.

    Generalnie tak robiłem: włączałem zmywarkę w 2. taryfie i szedłem
    spać, bo żona chodzi spać z kurami. Teraz przekonałeś mnie, by tego
    nie robić. Dobra rada zawsze w cenie. :)

  • 57. Data: 2019-10-10 14:18:56
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 10.10.2019 10:14, collie wrote:
    > Generalnie tak robiłem: włączałem zmywarkę w 2. taryfie i szedłem
    > spać, bo żona chodzi spać z kurami. Teraz przekonałeś mnie, by tego
    > nie robić. Dobra rada zawsze w cenie. :)

    Ja widziałem wybuchający telefon w kieszeni. Od teraz nie noś ze sobą
    telefonu.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 58. Data: 2019-10-10 14:56:13
    Od: collie <c...@v...pl>

    > Ja widziałem wybuchający telefon w kieszeni.

    Współczuję...

    Jechał Maciek drogą,
    w kole mu skrzypiało.
    Chłop ośkę pojscywał,
    nabiał mu urwało.

  • 59. Data: 2019-10-10 15:48:25
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wiele zmywarek i pralek to ma - może zaadoptować?
    Adam Słodowy realizował to drewnianym klipsem do rozwieszania prania, wbitymi dwoma
    gwoździkami i tabletką aspiryny ;-)

    -----

  • 60. Data: 2019-10-10 16:12:11
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Miałem takie sytuacje dwa razy, z tą samą pralką.

    Raz chyba paproch podszedł pod elektrozawór i "kropelkowało" po kuchni (tam stała
    pralka), a akurat byłem za granicą.
    Spółdzielnia zakręciła pion, ale w łazience.
    Co ciekawe, gdy wróciłem ja miałem sucho nawet w kuchni, kwestia linoleum i PCW na
    podłodze, spadków, płyt kanałowych jako stropy
    (blok z lat 60-tych), ostatnie piętro.
    U sąsiadki z dołu ponoć demolka.

    Innym razem strzelił wąż doprowadzający ciepłą (Wiatka) wodę do pralki, ułamała się
    kątowa końcówka węża (to jakieś tworzywo było,
    wąż rzemieślniczy z lat 90-tych bo oryginalny był za krótki do sięgnięcia do
    zaworów).
    Po użyciu pralki nie zakręcałem zaworów pod zlewozmywakiem (przyznać się kto zawsze
    zakręca).
    Akurat był Sylwester, ale jakoś wyjątkowo wróciłem wcześniej około 1 po północy, w
    bloku silna ekipa MPWiK i chyba jeszcze jakieś
    służby, może i chcieli wchodzić no ale przypadkowo wróciłem.
    Niezła demolkę w tej kuchni miałem, ale bardzo szybko wyschło (z węża leciała gorąca
    woda), u sąsiadki chyba ruina, do tego rozeszło
    się po kilku mieszkaniach poniżej w bok, szczęśliwie chyba wszyscy byli ubezpieczeni.
    Zastanawiałem się nad regresem do producenta węży, ale szukaj tata wariata.

    Jeszcze w innym lokalu zaczęło mocno kapać z wężyka (niemal nowego) przy kompaktowym
    WC, na szczęście był lokator, podstawił garczek
    i zadzwonił w środku nocy (a nie zakręcił zaworka przed wężykiem lub ukręciło się
    plastikowe pokrętełko - od tamtego czasu staram
    się instalować tylko z metalowymi, o co trudno).