  • 1. Data: 2011-12-03 21:06:53
    Temat: elektryczny kocioł CO przy ogrzewaniu podłogowym
    Od: " mirkra33" <m...@g...pl>

    Zastanawiam się nad ogrzewaniem domu prądem przy wodnej instalacji podłogowej.
    Dom przez najbliższe lata będzie domem sezonowym, zatem w ziemie w ciągu
    tygodnia jedynie utrzymywanie minimalnej temperatury. Planuję system uruchamiać
    sms-em np. dzień przed przyjazdem i doprowadzać temperaturę do "przyjemnej".
    Oczywiście do całego systemu podłączyć płaszcz wodny kominka i podczas pobytu
    ogrzewać drewnem. Dodatkowo chciałbym, żeby kocioł ogrzewał wodę użytkową. Dom
    będzie miał ok. 120 m2 (parter + poddasze użytkowe, bez podpiwniczenia)
    murowany, dobrze ocieplony.
    Czy ktoś ogrzewa takim systemem i jak mają się do tego średnie koszty.
    Będę wdzięczny za każdą informację ewentualnie podpowiedź jak inaczej rozwiązać
    problem ogrzewania. Dodam, że w okolicy nie ma gazu.

  • 2. Data: 2011-12-03 22:21:04
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik mirkra33 napisał:
    > Czy ktoś ogrzewa takim systemem i jak mają się do tego średnie koszty.
    > Będę wdzięczny za każdą informację ewentualnie podpowiedź jak inaczej rozwiązać
    > problem ogrzewania. Dodam, że w okolicy nie ma gazu.

    Jak chcesz prąd to:
    Dobrze dociepl budynek, postaw bufor i grzej go w tańszej taryfie, a
    elektronika niech steruje grzaniem budynku. Tanio nie będzie.
    No i... jak chcesz grzać podłogówką, to tak sobie dobę przed przyjazdem
    nie dasz rady raczej nagrzać do żądanej temp.
    Podłogówka ma za dużą bezwładność.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 3. Data: 2011-12-04 09:01:53
    Od: "Piotr" <p...@k...net.pl>

> [...]
    > No i... jak chcesz grzać podłogówką, to tak sobie dobę przed przyjazdem
    > nie dasz rady raczej nagrzać do żądanej temp.

    Mam elektryczny kocioł CO 12kW podłączony do zwykłej instalacji z
    kaloryferami. Dom mam ocieplony, podłogówki brak. Bez trudu, na tańszej
    taryfie dogrzewam do 20 stopni, na droższej dom stygnie do 18, czasem 17.
    Komfort takiego rozwiązania jest duży, szczególnie w porównaniu do zwykłego
    pieca węglowego.
    Koszt. Od połowy października do końca listopada rachunek za prąd 999,55
    złotych.
    Nie mam węgla (850 zł za tonę), nie mam kłopotu z popiołem, nie dymi mi się
    z kotłowni. A czy koszt duży czy nie, to proszę samemu rozsądzić, znajoma
    ogrzewa podobny dom jak mój olejem opałowym. Za podobny okres zapłaciła już
    2100 za olej, w piątek zamawiała dostawę...

    Piotr

  • 4. Data: 2011-12-04 09:39:35
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > będzie miał ok. 120 m2 (parter + poddasze użytkowe, bez podpiwniczenia)

    piszesz, ze sezonowo tylko przez najbliższe lata, więc myśl
    przyszłościowo, jak będziesz chciał ogrzewać przy normalnym
    zamieszkaniu, późniejsze przeróbki mogą okazać się trudne, raczej
    teraz pomyśl jak z docelowej instalacji zrobić prowizorkę... więc
    pewnie pomyśl o piecu w kotłowni, czyli rozprowadź rury jak trzeba i
    wepnij ten kocioł elektryczny... jak chcesz kominek z płaszczem, to
    koniecznie bufor, duży bufor, zrobiony tak, że najpierw grzeje w rurki
    podłogówki, a naddatek idzie do bufora... ale ja bym się nie pchał w
    kominek wodny, robiąc kotłownię z piecem, raczej zwykły, włączasz
    sobie zdalnie elektrykę (która jednocześnie podtrzymuje temperaturę w
    czasie nieobecności, najlepiej w drugiej taryfie), ona dobija do tych
    16-18 stopni, robi cieplutką podłogę, przyjeżdżasz z kobitą następnego
    dnia, rozpalasz w kominku i masz na wieczór te 22, ciepłą podłogę,
    gorącą kobietę i zimne piwo... albo odwrotnie... :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 5. Data: 2011-12-04 10:26:28
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 3 Gru, 22:06, " mirkra33" <m...@g...pl> wrote:
> [...]
    > Będę wdzięczny za każdą informację ewentualnie podpowiedź jak inaczej rozwiązać
    > problem ogrzewania. Dodam, że w okolicy nie ma gazu.

    Postaw bufor (1000l) - bo i tak do plaszcza Ci sie przyda. I do niego
    zamontuj grzalke - a najlepiej dwie mniejsze - np. dwie grzaly po 6kW.
    Piecyk elektryczny jest niepotrzebny - szkoda kasy, grzalka bedzie
    dzialac dokladnie tak samo - a ze bedziesz mial dwie to bedziesz mial
    dwa zrodla ciepla - na wypadek awarii jednego nie zamarzniesz :-)) A
    przy okazji bedziesz mogl grzac wylacznie w II taryfie.

    Zalezy jak ocieplony ten domek i jaka ma wentylacje. Jak mechaniczna z
    rekuperatorem i rzeczywiscie solidnie ocieplony to bedzie zuzywal w
    granicy 40-50kWh/m2/rok czyli ok 4800 - 6000kWh w sezonie. II taryfa
    to 0,32 pln czyli calkowity koszt ogrzewania w sezonie = 1500 - 1900
    pln. Robert napisal ze bedzie drogo a ja uwazam ze bardzo tanio -
    szczegolnie ze zrodlo ciepla bedzie kosztowac 500 pln (dwie
    grzalki) ;)) No plus oczywiscie bufor (2k pln), naczynie wzbiorcze
    (~300-400), pompa obiegowa (200), sterownik/termostat z zegarem (150)
    i najlepiej bym dolozyl na wyjsciu zawor trojdrogowy z mieszaczem
    (~400) plus sterownik pogodowy (200). I to wszystko - cale ogrzewanie.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 6. Data: 2011-12-04 11:01:25
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Piotr napisał:

> [...]
    > taryfie dogrzewam do 20 stopni, na droższej dom stygnie do 18, czasem
    > 17. Komfort takiego rozwiązania jest duży, szczególnie w porównaniu do

    Ja Cię nie namawiam do instalacji węglowego pieca :-)...
    Zrób jak Adam pisze, bo to najsensowniejsze, ale uważam, że te 32, czy
    ile tam groszy za 1 kWh, to raczej tanio nie jest :-)...

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 7. Data: 2011-12-04 11:08:52
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 4 Gru, 12:01, Robert G <r...@g...pl> wrote:

    > Ja Cię nie namawiam do instalacji węglowego pieca :-)...
    > Zrób jak Adam pisze, bo to najsensowniejsze, ale uważam, że te 32, czy
    > ile tam groszy za 1 kWh, to raczej tanio nie jest :-)...

    Czasem nie warto tego przeliczac na kazdy kWh jezeli tych kWh zuzywa
    niewiele, a tym bardziej jezeli potrzebuje bezobslugowego zrodla
    ciepla (skoro dom nie jest zamieszkiwany na stale). Ja bym za
    dodatkowe 500 pln do tego dorobil pelne sterowanie przez GSM/SMS/
    internet, np. przez gg ;) Piszesz tylko jaka ma byc temperatura i taka
    sie ustawia. Jezeli nie ma gazu to zadnego lepszego rozwiazania mu sie
    nie da zaproponowac.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 8. Data: 2011-12-04 11:11:41
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    9g2000vbb.googlegroups.com...
    > Jezeli nie ma gazu to zadnego lepszego rozwiazania mu sie
    >nie da zaproponowac.

    Dodatkowo ja bym się nie odważył włączyć piecyka gazowego na odległość-
    szczególnie po długiej nieobecności.

  • 9. Data: 2011-12-04 14:48:11
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@W...PL> napisał w wiadomości
    9g2000vbb.googlegroups.com...

    > Dodatkowo ja bym się nie odważył włączyć piecyka gazowego na odległość-
    > szczególnie po długiej nieobecności.

    A czemu?

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2011-12-04 14:53:29
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "Maniek4" napisał w wiadomości grup

    >A czemu?
    Ze względów bezpieczeństwa. Prąd jak będzie cos nie tak najwyżej
    bezpiecznik wywali, z gazem trochę bardziej niebezpiecznie moim zdaniem. Tak
    samo zresztą jak są kotły na paliwo stałe uruchamiane zdalnie rozpalane) też
    bym nie ryzykował zdalnego rozpalania raczej.