  • 1. Data: 2012-03-06 17:15:49
    Temat: elektryczny piec do c.o.
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    Witam,
    wymyśliłem obie, że będę w stanie mieścić się w 1200m3 gazu rocznie lub
    niewiele przekroczę. w tej chwili mam piec gazowy dwufunkcyjny. Czy jest
    możliwość dołożenia równolegle pieca elektrycznego, tak abym w momencie
    kiedy będę widział że się nie zmieszczę ze zużyciem gazu mógł wyłączyć
    piec gazowy i grzać na prąd? Cenę prądu pomińmy, licznik stoi na ojca-
    ma zniżkę na prąd bo pracował w energetyce.

    Lukasz

  • 2. Data: 2012-03-06 17:38:08
    Temat: Re: elektryczny piec do c.o.
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Cenę prądu pomińmy, licznik stoi na ojca- ma zniżkę na prąd bo pracował w
    > energetyce.

    jak wychodzi ci taniej, to wywal gaz w cholerę i rób wszystko prądem...

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2012-03-06 17:51:21
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > jak wychodzi ci taniej, to wywal gaz w cholerę i rób wszystko prądem...

    pewnie nie jest taniej, ale zejście do 1200m3 rocznie za pomocą prądu go nie
    powali. A grzac tak na stałe to juz tak :-)

    Co do meritum -założyłbym przepływody ogrzewacz jakis niewielki rzedu kilku
    kWh na rurę i tyle. Trzeba sprawdzic czy piec będzie podtrzymywał obieg jak
    mu sie gazu nie da. U mnie by dzialalo, ale te nowoczeste ustrojstwa moga
    zastrajkować i pompe trzeba bedzie właczac jakos extra.

    b.

  • 4. Data: 2012-03-06 17:59:31
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    > jak wychodzi ci taniej, to wywal gaz w cholerę i rób wszystko prądem...

    Myślę, że to nie o to chodzi, że jest taniej prądem tylko jest drożej gazem
    po przekroczeniu taryfy. W tym przypadku taryfa W-2 to planowane zużycie od
    300 do 1200m3/rok. Jeżeli przekroczy ten limit w ciągu roku opłacając tę
    taryfę to za ten nadliczbowy gaz zapłaci o wiele drożej lub będzie zmuszony
    przejść do taryfy W-3, w której będzie płacił wyższe opłaty stałe co
    miesiąc.

  • 5. Data: 2012-03-06 18:05:55
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

> [...]
    > obieg jak mu sie gazu nie da. U mnie by dzialalo, ale te nowoczeste
    > ustrojstwa moga zastrajkować i pompe trzeba bedzie właczac jakos extra.

    Po co kombinować, są piece elektryczne z zabezpieczeniami, ale można i tak.
    Czy kocioł będzie podtrzymywał obieg?
    To zależy jak mu się ustawi w parametrach. Trzeba ustawić pompę jako stałą,
    a kocioł elektryczny włączyć szeregowo przed kotłem gazowym tzn. na powrocie
    do kotła gazowego. Kiedy zacznie grzać kocioł elektryczny to kocioł gazowy
    będzie tylko cyrkulował wodę i nie będzie odpalał.
    Tu niestety trzeba kilkunastu kW i siły. W przeciwnym razie kocioł gazowy
    będzie odpalał i dogrzewał wodę, której nie zagrzeje kocioł elektryczny.

  • 6. Data: 2012-03-06 18:16:12
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-03-06 18:51, Budyń pisze:
    > Użytkownik "s_13" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

    > pewnie nie jest taniej, ale zejście do 1200m3 rocznie za pomocą prądu go
    > nie powali. A grzac tak na stałe to juz tak :-)

    no właśnie, kwestia jest jeszcze taka, że ilość tańszych kWh jest
    ograniczona...

    Lukasz

  • 7. Data: 2012-03-06 19:23:26
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Plumpi" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > powrocie do kotła gazowego. Kiedy zacznie grzać kocioł elektryczny to
    > kocioł gazowy będzie tylko cyrkulował wodę i nie będzie odpalał.

    o tym mówie

    > Tu niestety trzeba kilkunastu kW i siły. W przeciwnym razie kocioł gazowy
    > będzie odpalał i dogrzewał wodę, której nie zagrzeje kocioł elektryczny.

    a o tym nie - jak podejdzie blisko owych 1200m3 nalezy zamknąć gaz i tyle. A
    pompa ma nadal kręcić. A wtedy i 5kW starczy...

    b.

  • 8. Data: 2012-03-07 07:11:04
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

> [...]
    > obieg jak mu sie gazu nie da. U mnie by dzialalo, ale te nowoczeste
    > ustrojstwa moga zastrajkować i pompe trzeba bedzie właczac jakos extra.

    jedno to pompa, drugie to przepływowy podgrzewacz. Widziałem kiedyś taki
    18kW (3-f) i pełną mocą grzał przy jakimś tam przepływie wody, nie wiem
    czy dało się wymusić grzanie przy niższej prędkości wody. do cwu łatwo
    sprawdzić czy woda nie jest za ciepła albo za zimna, w c.o. już trudniej...

    Lukasz

  • 9. Data: 2012-03-07 08:48:53
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "Lukasz" <w...@b...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > możliwość dołożenia równolegle pieca elektrycznego, tak abym w momencie
    > kiedy będę widział że się nie zmieszczę ze zużyciem gazu (...)

    Dlaczego uważasz, że niekorzystne dla Ciebie byłoby wskoczenie w grupę W-3?
    Liczyłeś to na rzeczywistych liczbach?

  • 10. Data: 2012-03-07 08:55:57
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

> [...]
    > piec gazowy i grzać na prąd? Cenę prądu pomińmy, licznik stoi na ojca- ma
    > zniżkę na prąd bo pracował w energetyce.

    Jest możliwe, bez żadnych przeróbek jeżeli to układ zamknięty (poa przeróbką
    dotyczącą podpięcia kotła)