  • 11. Data: 2010-08-17 08:18:49
    Temat: Re: elektryka - podlaczenie
    Od: "Jan Kowalski" <K...@n...pl>

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości
    news:4c6a2b00$0$27028$65785112@news.neostrada.pl...

    > Hahahah, dobre. Powinno być dokładnie odwrotnie...

    Neutralny jest niebieski więc nie rozumiem...

  • 12. Data: 2010-08-17 09:41:44
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Jan Kowalski" <K...@n...pl> wrote in message

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

    > Neutralny jest niebieski więc nie rozumiem...

    Nie przejmuj się, w Polsce jest to nieznormalizowane. Gdzie podłączytsz tam
    będzie, oprócz kołka uziemiającego - ten musi być dla twojego bezpieczeństwa
    prawidłowo podłączony.

  • 13. Data: 2010-08-17 09:59:34
    Od: witek <w...@e...com.pl>

    W dniu 17-08-2010 11:41, Panslavista pisze:

    > Nie przejmuj się, w Polsce jest to nieznormalizowane. Gdzie podłączytsz tam
    > będzie, oprócz kołka uziemiającego - ten musi być dla twojego bezpieczeństwa
    > prawidłowo podłączony.

    Dodam jeszcze, że są gniazdka podwójne, gdzie z definicji górne gniazdko
    ma odwrotny układ zero/faza, niż dolne.

    Witek

  • 14. Data: 2010-08-17 10:02:05
    Od: janek <k...@o...pl>

    wiadomościnews:i4bc8k$5h0$1@news.net.icm.edu.pl...

    > Hahahah, dobre. Powinno być dokładnie odwrotnie...
    >
    > --
    > Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
    > Prywatnahttp://www.janwer.com/
    > Nasza siechttp://www.fredry.net/- Ukryj cytowany tekst -
    >
    > - Pokaż cytowany tekst -

    Jak czytam Twoje posty to stwierdzam że ty cały jesteś jakiś
    odwrotny,jak nie masz nawet zielonego pojęcia to nie wprowadzaj
    innych w błąd Zamiast pisać głupoty to weź zrób coś z tą swoją stroną
    bo odnosze wrażenie ze ty dużo zaczynasz ,przelecisz po łebkach i
    wszystko tak konczy jak ta stronka.

  • 15. Data: 2010-08-17 10:43:17
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    > Nieprawda.
    > Gniazdka są na 10 lub 16A. Nawet w nowej instalacji. Jest tylko kwestią
    > czasu, kiedy się to zacznie smażyć.
    > Gniazdko do wymiany. Sprawdzić czy przewód wewnątrz jest odpowiedniej
    > średnicy 2,5mm2.

    hmmm czemu wtyczka i gniazdo 16A są za słabe?
    przecież przewód 2,5mm2 zabezpiecza sie właśnie bezpiecznikiem 16A.

  • 16. Data: 2010-08-17 11:26:34
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "janek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    innych w błąd Zamiast pisać głupoty to weź zrób coś z tą swoją stroną
    bo odnosze wrażenie ze ty dużo zaczynasz ,przelecisz po łebkach i
    ==============

    Jesteś głupi. Nawet bardzo głupi.

    Prąd płynie każdym z tych trzech przewodów. Najmniejszy oczywiście
    uziemieniem, bo tam prawie go nie ma, a przynajmniej nie powinno być.
    Niebieski i brązowy to te przewody, którymi płynie prąd do zasilania
    urządzenia. Różnią się one potencjałem. W prawidłowo podłączonej instalacji
    w obu płynie prąd o tej samej wartości.

    Dlatego nie da się podłączyć przewodów w ten sposób, że w jednym będzie
    prąd, a w drugim go nie będzie.
    Tumanie!

  • 17. Data: 2010-08-17 11:27:10
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Jan Kowalski" <K...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

    > Neutralny jest niebieski więc nie rozumiem...

    To w niebieskim nie ma prądu? To może go uciąć? Będzie działać?

  • 18. Data: 2010-08-17 11:28:55
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > "Jan Kowalski" <K...@n...pl> wrote in message

    > Nie przejmuj się, w Polsce jest to nieznormalizowane. Gdzie podł?czytsz
    > tam będzie, oprócz kołka uziemiaj?cego - ten musi być dla twojego
    > bezpieczeństwa prawidłowo podł?czony.

    Nie ma normy i jest dowolność.
    Jest tzw "dobra praktyka" i ona zaleca podłączenie fazy po lewej stronie
    gniazdka, jeżeli bolec jest u góry. Sprawne urządzenia powinny tak samo
    bezpiecznie działać z fazą po prawej.

  • 19. Data: 2010-08-17 11:31:37
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "P.H." <k...@g...w.sieci> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości
    >>

    > hmmm czemu wtyczka i gniazdo 16A są za słabe?
    > przecież przewód 2,5mm2 zabezpiecza sie właśnie bezpiecznikiem 16A.

    Z praktyki jakoś tak mi się kojarzy, że wszystkie 16A przedłużacze i
    gniazdka grzeją się i czasem smażą po podłączeniu 4kW.
    Zabudujesz to meblami i nie będziesz tego widział dopóki się nie stopi.
    Szkoda roboty.

  • 20. Data: 2010-08-17 11:45:49
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> wrote in message

> [...]
    > Jest tzw "dobra praktyka" i ona zaleca podłączenie fazy po lewej stronie
    > gniazdka, jeżeli bolec jest u góry. Sprawne urządzenia powinny tak samo

    Ta zasada obowiązywała dawniej, kiedy urządzenia nie miały podwójnej
    izolacji. Pewnie jeszcze obowiązuje w NIemczech, skąd małpujemy wiele rzeczy
    bez refleksji... Tusk tak robi.