  • 71. Data: 2010-08-23 13:07:06
    Temat: Re: elektryka - podlaczenie
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "na102" <g...@P...FM> wrote in message
    news:i4tmvj$v1$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > bo odpowiedź jest oczywista dla kogoś kto myśli ,ale jak widać przeceniłem
    > Cię

    > Nie wiesz bo nie myślisz.

    > no tak zapomniałem że Werbiński tylko zna i to wszystkie zagadnienia wiec
    > wszędzie się odzywa.
    > Po tym jak napisałem że palnik stanowi elektrode to nawet myślący laik
    > ,którym Ty jak widać niestety nie jesteś, domyśliłby sie jakie podłączenie
    > ma elektroda skoro palnik jest podłączony do rury z gazem a owa rura
    > zgodnie z normami ma połączenie z przewodem ochronnym wyrównawczym .

    Aby Ja miał zawsze racje tak jak wtedy, gdy był Jasiem powinien zastosować
    separację.

  • 72. Data: 2010-08-23 13:08:40
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> wrote in message
    > Użytkownik "na102" <g...@P...FM> napisał w wiadomości

    > Elektrodą przepływa energia. Jeżeli jest podłączona do fazy lub zera to
    > OK. Jeżeli jest RÓWNIEŻ podłączona do przewodu wyrównawczego, to wyklucza
    > użycie różnicówki.
    > Zatem jeżeli nie jest podłączona do przewodu wyrównawczego, to nie ma
    > znaczenia czy jest to faza, czy zero.
    >
    > Sytuacja, w której zamiana fazy z zerem ma znaczenie uniemożliwia
    > podłączenie różnicówki.

    Można trzeba tylko zastosować separację - trafo 1:1...

  • 73. Data: 2010-08-23 14:02:11
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "janek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    v.googlegroups.com...
    On 23 Sie, 14:16, Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> wrote:
    > Użytkownik "janek" <k...@o...pl> napisał w
    > wiadomościnews:1e2adcfd-ea8a-4afe-929f-1371b99d5c95@
    w30g2000yqw.googlegroups.com...

    > a ktoś pisał że nie?
    >
    > ------------
    >
    > Sprawdź wcześniej

    nie chce mi się

    mi też nie
    może ktoś?

  • 74. Data: 2010-08-23 14:05:04
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> wrote in message

    > Można trzeba tylko zastosować separację - trafo 1:1...

    Trafo separuje galwanicznie, a to nie ma nic wspólnego z działaniem
    różnicówki.

  • 75. Data: 2010-08-23 14:15:39
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    > Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Trafo separuje galwanicznie, a to nie ma nic wspólnego z działaniem
    > różnicówki.

    Jak trafo zamocujesz na kotle to jeszcze o kabel możesz się potknąć.

  • 76. Data: 2010-08-23 21:10:53
    Od: janek <k...@o...pl>

    On 23 Sie, 16:05, Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> wrote:

    > Trafo separuje galwanicznie, a to nie ma nic wspólnego z działaniem
    > różnicówki.

    to zależy od tego o jakim obwodzie myślisz bo za transformatorem
    separacyjnym juz mamy inny obwod i różnicówka ktora jest przed
    transformatorem juz nie zabezpieczy tego obwodu

  • 77. Data: 2010-08-23 21:14:43
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "janek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
> [...]

    separacyjnym juz mamy inny obwod i różnicówka ktora jest przed
    transformatorem juz nie zabezpieczy tego obwodu
    ---------------

    Nie mam "na stanie" żadnego trafa. Teoretycznie wydaje mi się, że dotykając
    porządnie (żeby poraziło) gdziekolwiek nawet ten drugi obwód powodujemy
    różnicę w prądzie płynącym na fazie i zerze. Więc zabezpieczy.

  • 78. Data: 2010-08-23 21:49:09
    Od: janek <k...@o...pl>

    wiadomościnews:0b273a8d-125f-433f-9d63-1a11815b91d8@
> [...]
    >
    > --
    > Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
    jeżeli w obwodzie wtórnym cokolwiek sie stanie to po stronie
    pierwotnej zwiekszy sie co najwyżej prąd ale nie będzie różnicy
    natężenia między neutralnym a fazowym

  • 79. Data: 2010-08-23 22:01:25
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "janek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
> [...]
    jeżeli w obwodzie wtórnym cokolwiek sie stanie to po stronie
    pierwotnej zwiekszy sie co najwyżej prąd ale nie będzie różnicy
    ===============

    Mamy trzy przewody do czarnej skrzynki.
    Dwoma płynie prąd, a trzecim nie.
    Teraz trzecim zaczyna też płynąć prąd. Co się stanie na pozostałych?

    No... kaman!

  • 80. Data: 2010-08-23 22:27:47
    Od: janek <k...@o...pl>

    wiadomościnews:b7ddbf76-eb2b-4b3b-b9f9-019717a68db2@
> [...]
    >
    > Mamy trzy przewody do czarnej skrzynki.
    > Dwoma płynie prąd, a trzecim nie.
    > Teraz trzecim zaczyna też płynąć prąd. Co się stanie na pozostałych?

    po stronie wtornej nastąpi różnica ,ale po stronie pierwotnej nie
    różnicówka nie mierzy prądu w ochronnym. Jeżeli podzielisz trzy fazy
    na trzy obwody to czy roznicówka z danego obwodu wyłacza inne? NIE
    Przewód ochronny ma tylko za zadanie odprowadzić prąd jezeli nastapi
    np.przebicie miedzy n lub l na obudowe urzadzenia .Zauważ ze
    różnicowka nie jest 100% zabezpieczeniem przed porażeniem prądem
    jezeli bedziesz odizolowany od podłoża i weżmiesz dotkniesz
    przewodów L i N to zostaniesz porażony pradem a różnicówka nawet nie
    zauważy tego faktu