  • 1. Data: 2010-02-16 12:27:09
    Temat: etap stan surowy zamknięty, jakie kable do czego .. pomysly:)
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    Witam!

    Jestem na etapie instalacji elektorycznej i ogrzewania, i alarmu itp

    rolety sterowanie silnikami NICE i brama garazowa rówież
    i chciałbym zautomatyzować możliwie domek, mam do Was pytanie
    jakie kable warto pociągnać, cos co żałujecie, co u siebie nie zrobliście?

    do kazdego pokoju ethernet + TV, od rolet kable na dach do sterownika NICE
    wiatrowego, przewody w scianach do głośników do kina domowego
    w salonie, kabel do sterownika pompy wody przy piecu (ustalanie temperatury)

    co jeszcze? integre64 można jakoś wykorzystać? jakie macie popozycję?
    piszcie co u siebie ciekawego zastosowaliście, każda opinie mile widziana :)

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-02-16 12:44:15
    Od: rrr <r...@p...pl>

    Użytkownik Amir napisał:
> [...]
    > piszcie co u siebie ciekawego zastosowaliście, każda opinie mile widziana :)

    Ja cię, sporo tego, a co będzie jak zmieni ci się koncepcja umeblowania
    ? Sorki, ale jak elektryk dowiedział się, że u mnie mają być 3 gniazda
    telewizyjne to nie mógł zrozumieć, że tak mało. Ale każdy robi jak lubi.
    pzdr.
    rafał

  • 3. Data: 2010-02-16 12:45:41
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > jakie macie popozycję?

    Ja mam 4 kondygnacje i żałuję, że nie zrobiłem rurki pionowej od strychu do
    podpiwniczenia.

    Teraz puściłbym tam antenę, internet itp.

    A tak to po balkonach gdzieś się machają przewody, futryny musiałem wiercić
    itp. Porażka.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 4. Data: 2010-02-16 13:01:13
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "rrr" <r...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Ja cię, sporo tego, a co będzie jak zmieni ci się koncepcja umeblowania ?
    > Sorki, ale jak elektryk dowiedział się, że u mnie mają być 3 gniazda
    > telewizyjne to nie mógł zrozumieć, że tak mało. Ale każdy robi jak lubi.
    Bo za punkt kasował zapewne?
    A do autora wątku: jeśli faktycznie chcesz sie bawic w takie bajery to ok
    ale przemysl dobrze czy to potrzebne.
    Kabli nawtykac wszedzie łatwo tylko ze jak widze u moich znajomych w
    praktyce wiekszośc z nich jest niewykorzystana.
    Rozplanuj sobie gniazda, wyłączniki, do pomieszczeń gdzie ma byc TV
    doprowadż skrętke i po dwa koncetryki, do rolet doprowadź kable jesli rolety
    otwierane mechanicznie, rozplanuj instalację alarmowa i to powinno
    wystarczyc.
    Bajerów mozna namontowac sporo cuda rózne ludzie wymyślaja lae 90% tego w
    praktyce jest niewykorzystane. Jak jest za duzo automatyki to potrafi to
    obsłuzyc przewaznie tylko pan domu a żona już nie. I bedziesz odbierał od
    zony telefony typu: wychodze alarm zazbrojony ale jakies kontrolki migaja
    itp.
    Moim skromnym zdaniem wszelkie instalacje powinno się jak najbardziej
    upraszczać.
    Wodotryski sa dobre dla pasjonatów.
    Dobrze sie więc zastanów.
    Dodam jeszcze ze z racji swojej pracy bywam często w nowowybudowanych
    domach/mieszkaniach i niestety wystajace ze scian a nie wykorzystane kable
    to norma.
    Zrób tylko jakiś przepust/szacht z piwnicy na strych jak juz ktoś tutaj
    Tobie radził i w razie czego bedzie łatwieij cos dodac ująć itp.

    Krzysiek

  • 5. Data: 2010-02-16 13:15:01
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    > Zrób tylko jakiś przepust/szacht z piwnicy na strych jak juz ktoś tutaj
    > Tobie radził i w razie czego bedzie łatwieij cos dodac ująć itp.

    rure 120 mam z piwnicy przez salon az na strych
    jak narazie nie mam nic specjalnego pozatym co pisałem

    lepiej zapytac zanim tylko położę :)

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-02-16 13:16:10
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    > Ja mam 4 kondygnacje i żałuję, że nie zrobiłem rurki pionowej od strychu
    > do podpiwniczenia.

    rure wsadziłem 120cm od strychu do piwnicy
    po doswiadczeniu jak w rodzinie budowali to widziałem, ze wlasnie tego im
    brakowało

  • 7. Data: 2010-02-16 14:40:14
    Temat: Re: etap stan surowy zamkniety, jakie kable do czego .. pomysly:)
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    Moim skromnym zdaniem, przy coraz większej ilości wszystkich cudów
    bezprzewodowych, to nie ma wielkiego sensu wymyślanie czegokolwiek "na
    zaś", bo najprawdopodobniej nigdy nie będzie to wykorzystane. Znam takich,
    co w dobie raczkującego sieci/internetu porozprowadzali sobie przewody
    koncentryczne, żeby móc sobie sieć zrobić, ale zanim się przeprowadzili,
    to sieciowe karty BNC odeszły praktycznie do lamusa.
    Tak że głównie skupiłbym się na obecnych oczywistych potrzebach i dobrze
    przemyślanej instalacji elektrycznej (np. żeby dało się kiedyś w miarę
    łatwo podłączyć do zasilania zdalnie sterowany napęd do rolet, itp.)

    RobertP.

  • 8. Data: 2010-02-16 14:44:26
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Feb 2010 15:40:14 +0100, RobertP.
    <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Tak że głównie skupiłbym się na obecnych oczywistych potrzebach i dobrze
    > przemyślanej instalacji elektrycznej (np. żeby dało się kiedyś w miarę
    > łatwo podłączyć do zasilania zdalnie sterowany napęd do rolet, itp.)

    Oczywiście te napędy do rolet to taka ogólna uwaga - w Twoim przypadku,
    skoro już zdecydowałeś się na ten napęd, to trzeba to zaliczyć do
    kategorii "obecnych oczywistych potrzeb" ;)

    RobertP.

  • 9. Data: 2010-02-16 15:52:46
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Amir" <d...@S...pl> napisal w wiadomosci

    > rure wsadzi?em 120cm od strychu do piwnicy
    > po doswiadczeniu jak w rodzinie budowali to widzia?em, ze wlasnie tego im
    > brakowa?o

    120cm. Sluszna linie (grubosc murów) ma nasza wladza....

  • 10. Data: 2010-02-16 16:06:29
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Feb 2010 16:52:46 +0100, William Bonawentura <n...@m...nie.pl>
    wrote:

    > 120cm. Sluszna linie (grubosc murów) ma nasza wladza....

    Ja to zinterpretowałem nie jako średnicę, ale jako długość tej rury. Ot
    taki trochę płaski domek, jakby rozjechany walcem drogowym ;)
    Wydaję mi się tylko że będzie to trudno ogrzać, bo jak wszystkim wiadomo
    naleśnik ma większą powierzchnię od kuli o tej samej objętości. Grzyb
    gwarantowany ;)

    RobertP.