  • 1. Data: 2010-01-17 12:55:26
    Temat: Re: folia pod ogrzewanie podłogowe
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    news:hj1m0h$7p6$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Nie raz i nie ja jeden podejmowałem się liczenia róznych przypadków.
    > Zawsze efekt końcowy był taki że prawie nikt tego nie czytał bo nie ma
    > sensu czytac czegoś czego się nie rozumie.

    Czasami sprawiasz wrażenia ze wszystkjie rozumy zjadłes;)))

    Krzysiek

  • 2. Data: 2010-01-17 19:44:10
    Temat: folia pod ogrzewanie podłogowe
    Od: "krzysztof pinczewski" <k...@W...gazeta.pl>

  • 3. Data: 2010-01-17 19:55:48
    Od: "krzysztof pinczewski" <k...@N...gazeta.pl>

    witam
    mam jakis problem z wysyłaniem postów i tresc wiadomosci sie nie nie pokazuje
    na grupie:( za co z góry przepraszam.

    mam pytanko czy folia pod rurki od ogrzewania podłogowego taka srebrna jest
    niezbedna? czy jest to tylko bajer marketingowy?
    dajecie ja u siebie?

    pozdrawiam kp

  • 4. Data: 2010-01-17 20:15:18
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "krzysztof pinczewski" <k...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:hivq04$it8$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > jest
    > niezbedna? czy jest to tylko bajer marketingowy?

    Ja ci powiem tak.
    Maniek4 uznał że to marketing a ja nie, bo oglądając kamerą termowizyjną
    widziałem
    jak odbijają się wszelkie ciepłe przedmioty "jak w lusterku" Nawet sam
    siebie widzę.
    Wniosek jest jeden. Spełnia to swoje zadanie czyli odbija promieniowanie
    podczerwone a więc to
    które niesie najwięcej energii cieplnej powodując mniejsze straty przez
    podłogę.
    Po drugie często naniesiony jest raster ułatwiający układanie alupexa.

    Marek

  • 5. Data: 2010-01-17 20:41:03
    Temat: Re: folia pod ogrzewanie pod?ogowe
    Od: _________ <...@...cd>

    W dniu 2010-01-17 21:15, marko1a pisze:

    > Ja ci powiem tak.
    > Maniek4 uzna? ?e to marketing a ja nie, bo ogl?daj?c kamer? termowizyjn?
    > widzia?em
    > jak odbijaj? si? wszelkie ciep?e przedmioty "jak w lusterku" Nawet sam
    > siebie widz?.

    Powtórz to doświadczenie w betonie, raczej jest nieprzeźroczysty dla IR.

  • 6. Data: 2010-01-17 20:58:31
    Od: M <M...@w...pl>

    _________ pisze:

    > Powtórz to doświadczenie w betonie, raczej jest nieprzeźroczysty dla IR.

    A po co w betonie? Rozumiem, że argument jest taki, że to beton świeci
    IR i się odbija od folii zostając w betonie.

    M.

  • 7. Data: 2010-01-17 21:05:27
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > widziałem
    > jak odbijają się wszelkie ciepłe przedmioty "jak w lusterku" Nawet sam

    Na swoje usprawiedliwienie powiem tak: w uproszczeniu watpie, ze to odbite
    promieniowanie przejdzie przez beton. Do izolacji sluzy styropian a jedno
    drugiego nie zastapi. Folia z rastrem ulatwi rozkladanie rurek, folia jest
    sztywna i to tez wygoda. Niestety nie jest za darmo a jej funkcja odbijajaca
    jesli w ogole dziala w tami ukladzie to rzecz jasna moim zdaniem jej wplyw
    na straty jest pomijalny.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2010-01-17 21:09:53
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    marko1a wrote:

> [...]
    > promieniowanie podczerwone a więc to
    > które niesie najwięcej energii cieplnej powodując mniejsze straty

    rozumiem że nie dajesz wylewek tylko przykryjesz rurki szybami :)

  • 9. Data: 2010-01-17 21:18:44
    Od: _________ <...@...cd>

    W dniu 2010-01-17 21:58, M pisze:

    > A po co w betonie? Rozumiem, że argument jest taki, że to beton świeci
    > IR i się odbija od folii zostając w betonie.

    A jeżeli się nie odbije to dokąd pójdzie?

  • 10. Data: 2010-01-17 21:41:57
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 17 Sty, 20:55, "krzysztof pinczewski"
    <k...@N...gazeta.pl> wrote:

    > mam pytanko czy folia pod rurki od ogrzewania podłogowego taka srebrna  jest
    > niezbedna? czy jest to tylko bajer marketingowy?

    Jak bedziesz sam rozkladal podlogowke - to BARDZO ulatwia i
    przyspiesza robote! Jak to bedzie robil ktos inny i na cene roboty nie
    ma wplywu rodzaj folii - to kupuj zwykla, najtansza PE typu 0,2 i
    bedzie dobrze :-) Ja tam w odbijanie promieni pod 7cm betonem nie
    wierze.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.