  • 21. Data: 2010-01-18 09:36:13
    Temat: Re: folia pod ogrzewanie pod?ogowe
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    > Nie muszę. Wystarczy że chodziłem na lekcje fizyki.
    > Folia jest między betonem a styropianem a nei w betonie jak napisałeś.
    > Temperatura wylewki ogrzewanej podłogówką jest znaczna więc beton
    > promieniuje w każdą stronę.
    > Promieniuje więc także w stronę styropianu. Styropian ma jakiś opór
    > cieplny ale nie wystarczająco duży aby energię zatrzymać więc

    Wybacz, ale to chyba nie były lekcje "fizyki" tylko "wychowania fizycznego"
    Promieniowanie podczerwone nie występuje w ośrodka o gęstości takiej jak
    ciała stałe.
    Pomyśl: radiator na procesorze z czego jest zrobiony? Z aluminium
    (czasem Cu)? Jak ta folia co ma "właściwości izolacyjne". Ale radiator
    nie izoluje bo przewodzi. Tak jak ta folia. Odbiera ciepło od rdzenia
    procesora przez przenikacie ciepła. Promieniowanie rdzeń-radiator nie
    występuje. Promieniowanie beton-styropian nie występuje. Promieniowanie
    rury-beton też nie występuje. Promieniowanie posadzka-człowiek: owszem.

    ________MAT_______

  • 22. Data: 2010-01-18 10:06:18
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Lagod" <niespamowaclagoda@listkropkapl> napisał w wiadomości
    > Wybacz, ale to chyba nie były lekcje "fizyki" tylko "wychowania
    > fizycznego"
    > Promieniowanie podczerwone nie występuje w ośrodka o gęstości takiej
    > jak ciała stałe.

    A uczyłeś się na lekcjach fizyki że powierzchnia ciała stałego nie jest
    idealnie gładka?
    Przecież o tym cały czas piszę że tak naprawdę to między folią a wylewka w
    powiększeniu ogromna pustka o rozmiarach przekraczających długośc fali
    promieniwoania podczerwonego.

> [...]
    > występuje. Promieniowanie beton-styropian nie występuje. Promieniowanie
    > rury-beton też nie występuje. Promieniowanie posadzka-człowiek: owszem.

    Zamiast wypisywać wróć do początku moich wypowiedzi, przeczytaj z uwagą i
    wyciagnij właściwe wnioski a nie przypisuj mi twoich teorii.

    Marek

  • 23. Data: 2010-01-18 10:12:26
    Temat: Re: folia pod ogrzewanie podłogowe
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > W Twojej instalacji rury oddają ciepło przez promieniowanie do betonu? Nie
    > przez przenikanie?

    Gówno prawda.
    Nic nie napisałem o rurach. To ty sobie ubzdurałeś.
    Jeśli już to nie przenikanie tylko przewodność cieplna.

    Każdy z was widzi pojęcie z powaznym błędem. Kazdy z was zakłada że folia
    zalana jest szczelnie wylewką.
    Tak niestety nie jest. Między wylewka a folią sa wystarczająco duże
    nierówności i pory powstałe choćby po odparowaniu wody. W tych miejscach
    gdzie sa pory, nie występuje kontakt dwóch materiałów (styropianu i wylewki)
    więc przenoszona energia cieplna jest w tych miejscach w sporej części
    promieniowaniem.

    Marek

  • 24. Data: 2010-01-18 10:16:48
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    A jeszcze wam zadam pytanie mądrale.
    Po co stosuje się dodatkową utulinę z folii aluminiowejj na ocieplane rury?
    To ta sama zasada i ten sam cel.
    Przecież według was nic nie daje bo jest już ocieplenie a jednak w
    kotłowniach zwłaszcza przemysłowych to ładnie wszystko owinięte.

    He he

    Marek

  • 25. Data: 2010-01-18 12:26:55
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    marko1a wrote:
> [...]
    > cieplny ale nie wystarczająco duży aby energię zatrzymać więc
    > transportować to ciepło do gruntu. Jeżeli między styropianem a
    > betonem umiescimy folię to część energii cieplnej owszem i tak
    > zostanie przeniesiona w stronę styropianu (poprzez przewodność
    > cieplną foli) ale część zostanie zawrócona w stronę betonu bo folia
    > odbija promieniowanie podczerwone. Długośc fali promieniowania
    > podczerwonego 0,7-1000mikrometrów.
    > Wylewka na styku ze folią jest niejednorodna ponieważ po
    > odparowaniu wody powstaje sporo pęcherzyków i nierówności.

    głupoty... i tyle

  • 26. Data: 2010-01-18 12:28:46
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    marko1a wrote:
> [...]
    > (styropianu i wylewki) więc przenoszona energia cieplna jest w tych
    > miejscach w sporej części promieniowaniem.

    imho to w tych porach jest powietrze a nie próżnia doskonała...

    a powietrze sie nagrzeje i przewodzi ciepło bezpośrednio.

  • 27. Data: 2010-01-18 12:30:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    marko1a wrote:
> [...]
    > Przecież według was nic nie daje bo jest już ocieplenie a jednak w
    > kotłowniach zwłaszcza przemysłowych to ładnie wszystko owinięte.

    no czemu sie stosuje... :)

    a czemu sie rury izoluje też normalną pianką szarą albo nawet czarna albo
    lupkami z welny mineralnej w szarym plastiku.

  • 28. Data: 2010-01-18 12:31:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    marko1a wrote:
    > Użytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisał w
    > wiadomości
    e.googlegroups.com...

    > No co jak co ale po tobie bym się nie spodziewał takiego
    > przedszkolnego toku rozumowania.
    > Przecież ta folia nie ma za zadanie odbijać bezpośrednio do
    > pomieszczenia jak wam się tu upierdzieliło lecz do wylewki która to
    > promieniowanie wyemitowała dzięki czemu w wylewce pozostanie więcej
    > energii do oddania do pomieszczenia.

    wysil sie i zrób nam bilans przepływu ciepła zrób jakis model i policz to
    wszytstko :)

  • 29. Data: 2010-01-18 12:31:50
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    marko1a wrote:
> [...]
    > wylewka jest radiatorem oddającym ciepło do pomieszczenia.

    > Owszem zasadniczą izolacją jest styropian który ma małą przewodność
    > cieplną ale praktycznie zerową zdolność odbijani apromieniowania
    > podczerwonego. Folia posiada natomiast bardzo dobrą przewodność
    > cieplną ale za to bardzo dobrze odbija promieniowanie. Jak widzisz
    > oba te materiały z osobna mają dwie powazne wady. Razem uzupełniają
    > się znakomicie tworząc przegrodę o niewielkiej przewodności cieplnej
    > i bardzo wysokiej zdolności odbijania promieniowania podczerwonego.

    głupoty do kwadratu.

  • 30. Data: 2010-01-18 12:32:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
    > Użytkownik "marko1a" <m...@l...de> napisał w wiadomości

    > Widziales moze obliczenia uwzgledniajace wplyw folii na straty przez
    > styropian?

    a ty widziałeś boga? :)

    on wierzy na wiarę nie ma siły.