  • 31. Data: 2010-01-18 12:46:44
    Temat: Re: folia pod ogrzewanie podłogowe
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    news:hj1k67$uki$1@news.onet.pl...

    > imho to w tych porach jest powietrze a nie próżnia doskonała...
    > a powietrze sie nagrzeje i przewodzi ciepło bezpośrednio.

    To że jest powietrze to jest oczywiste.
    To że powietrze przewodzi ciepło jest oczywiste.
    To że w tych porach oprócz przewodzenia energii cieplnej za pomoca
    ciepła występuje tez emisja promieniowania podczerwonego to jest już za
    skomplikowane abyś to pojął.

    Marek

  • 32. Data: 2010-01-18 12:48:41
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > wysil sie i zrób nam bilans przepływu ciepła zrób jakis model i policz to
    > wszytstko :)

    Nie raz i nie ja jeden podejmowałem się liczenia róznych przypadków.
    Zawsze efekt końcowy był taki że prawie nikt tego nie czytał bo nie ma sensu
    czytac czegoś czego się nie rozumie.

    Marek

  • 33. Data: 2010-01-18 12:49:40
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > głupoty do kwadratu.

    Bo?
    Masz coś ciekawszego do napisania ?
    Czekam.

    Marek

  • 34. Data: 2010-01-18 12:51:49
    Temat: Re: folia pod ogrzewanie pod�ogowe
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > głupoty... i tyle

    Po prostu nic nie zrozumiałeś i dlatego są to dla ciebie głupoty.

    Marek

  • 35. Data: 2010-01-18 13:03:01
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Użytkownik "marko1a" <m...@l...de> napisał w wiadomości
    >
    > Czasami sprawiasz wrażenia ze wszystkjie rozumy zjadłes;)))

    Nie zjadłem ale staram się.
    Czasem wystarczy myślenie logiczne aby wysunąć wnioski.

    http://edu.pgi.gov.pl/muzeum/efekt/promieniowanie.ht

    Marek

  • 36. Data: 2010-01-18 13:07:18
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    > Każdy z was widzi pojęcie z powaznym błędem. Kazdy z was zakłada że
    > folia zalana jest szczelnie wylewką.
    > Tak niestety nie jest. Między wylewka a folią sa wystarczająco duże
    > nierówności

    Ta teoria prowadzi do tego, że folię należy też stosować pod styropian
    przy ocieplaniu budynków lekką-mokrą. Przewy powietrze są tam sporo
    większe. Ba! Różnice temperatur w tym przypadku są większe (dochodzą do
    40K)a siła promieniowania jest proporcjonalna w kwadracie do dT ...

    ________MAT_______

  • 37. Data: 2010-01-18 13:11:34
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    marko1a wrote:

> [...]
    > To że w tych porach oprócz przewodzenia energii cieplnej za pomoca
    > ciepła występuje tez emisja promieniowania podczerwonego to jest już

    zrozum kurna...

    jeśłi nawet to zjawisko tam występuje w jakimś zakresie to jest ono
    marginalne w całym bilansie transmisji ciepła.

    można je sobie odpuścić.

  • 38. Data: 2010-01-18 13:15:51
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    marko1a wrote:
    > Użytkownik "kris" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:hj1lo1$4cq$1@news.onet.pl...

    > Nie zjadłem ale staram się.
    > Czasem wystarczy myślenie logiczne aby wysunąć wnioski.
    >
    > http://edu.pgi.gov.pl/muzeum/efekt/promieniowanie.ht

    znaczy nie potrafisz swoich przemyśleń poprzeć odpowiednimi obliczeniami?

    może jednak sie mylisz?

  • 39. Data: 2010-01-18 13:27:11
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Lagod" <niespamowaclagoda@listkropkapl> napisał w wiadomości
> [...]
    > większe. Ba! Różnice temperatur w tym przypadku są większe (dochodzą do
    > 40K)a siła promieniowania jest proporcjonalna w kwadracie do dT ...

    Sa tacy co to stosują. Sa tez specjalne folie stosowane w systemie tzw.
    zimny dach.
    Nie zastanawiałeś się dlaczego karimata podklejona folią ma lepsze
    właściwości niz zwykła tania karimata?
    Aby też prawidłowo spełniała swoje zadanie musi być ułożona folią do góry.
    Albo osoby poszkodowane w wypadkach często owijane sa w cieniutka folię
    metalizowaną.

    Marek

  • 40. Data: 2010-01-18 13:28:45
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > jeśłi nawet to zjawisko tam występuje w jakimś zakresie to jest ono
    > marginalne w całym bilansie transmisji ciepła.
    >
    > można je sobie odpuścić.

    Aaa czyli juz występuje.
    Robisz postępy. Widzę że się uczysz.

    Marek