  • 11. Data: 2010-01-18 07:59:38
    Temat: Re: folia pod ogrzewanie podłogowe
    Od: "lolo" <f...@h...com>

    news:hivr4t$8vu$1@news2.ipartners.pl...

    > Ja ci powiem tak.
    > Maniek4 uznał że to marketing a ja nie, bo oglądając kamerą
    > termowizyjną widziałem

    A jaką folię dać na taki styropian?
    http://www.icmarket.pl/knauf-industries-floorterm-gr
    30-p-15293.html
    ;-)

    --
    Pozdrawiam Lolo
    L.O.L.O. Lifeform Optimized for Logical Observation

  • 12. Data: 2010-01-18 08:56:26
    Temat: Re: folia pod ogrzewanie pod�ogowe
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "_________" <...@...cd> napisał w wiadomości

    > Powtórz to doświadczenie w betonie, raczej jest nieprzeźroczysty dla
    > IR.

    Nie muszę. Wystarczy że chodziłem na lekcje fizyki.
    Folia jest między betonem a styropianem a nei w betonie jak napisałeś.
    Temperatura wylewki ogrzewanej podłogówką jest znaczna więc beton
    promieniuje w każdą stronę.
    Promieniuje więc także w stronę styropianu. Styropian ma jakiś opór cieplny
    ale nie wystarczająco duży aby energię zatrzymać więc transportować to
    ciepło do gruntu. Jeżeli między styropianem a betonem umiescimy folię to
    część energii cieplnej owszem i tak zostanie przeniesiona w stronę
    styropianu (poprzez przewodność cieplną foli) ale część zostanie zawrócona
    w stronę betonu bo folia odbija promieniowanie podczerwone.
    Długośc fali promieniowania podczerwonego 0,7-1000mikrometrów. Wylewka na
    styku ze folią jest niejednorodna ponieważ po odparowaniu wody powstaje
    sporo pęcherzyków i nierówności.

    Marek

  • 13. Data: 2010-01-18 09:06:19
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > A jeżeli się nie odbije to dokąd pójdzie?

    Nie pójdzie bo nie ma nóg.
    Styropian poniżej wylewki ma ograniczony opór cieplny. Im wyższa temp.
    wylewki tym więcej ciepła zostanie stracone na grzanie gruntu pod domem.
    Jeżeli promieniowanie odbije się w stronę materiału który go wypromieniował
    to temperatura tego materiału pozostanie wyższa niż gdyby się nie odbiło
    więc siłą rzeczy więcej energii będzie mogło być wypromieniowane w stronę
    pomieszczenia.
    Tego też uczyli na lekcji fizyki.
    Zrób sobie doświadczenie. Weź dwie żarówki halogenowe, oklej folią
    aluminiową bańkę jednej z nich podłącz obie do zasilania. Oklejona nie
    będzie mogła oddać energii cieplnej na zewnątrz więc szybko sie przepali.
    Ta samo dzieje się gdy halogen zabrudzisz palcami. Kazdy paproch na bańce
    odbija promieniowanie do środka bańki zwiększając temp wewnątrz co kończy
    się szybszym przepaleniem włókna.

    Marek

  • 14. Data: 2010-01-18 09:13:41
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Na swoje usprawiedliwienie powiem tak: w uproszczeniu watpie, ze to odbite
    > promieniowanie przejdzie przez beton.

    Bo tu chodzi o fakt że "zawrócone" promieniowanie spowoduje utrzymanie się
    wyższej temparatury w wylewce gdyż straty wylewki od dołu zostaną
    zmniejszone.
    Folia nie ma za zadanie odbijac promieniowania bezpośrednio do pomieszczenia
    jak to sporo z was błędnie sobie tłumaczy. Folia powoduje odbicie
    promieniowania spowrotem do wylewki i dopiero wylewka jest radiatorem
    oddającym ciepło do pomieszczenia.

    > Do izolacji sluzy styropian a jedno drugiego nie zastapi.
    Owszem zasadniczą izolacją jest styropian który ma małą przewodność cieplną
    ale praktycznie zerową zdolność odbijani apromieniowania podczerwonego.
    Folia posiada natomiast bardzo dobrą przewodność cieplną ale za to bardzo
    dobrze odbija promieniowanie. Jak widzisz oba te materiały z osobna mają
    dwie powazne wady. Razem uzupełniają się znakomicie tworząc przegrodę o
    niewielkiej przewodności cieplnej i bardzo wysokiej zdolności odbijania

    Nie jest pomijalny.

    Marek

  • 15. Data: 2010-01-18 09:14:40
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > rozumiem że nie dajesz wylewek tylko przykryjesz rurki szybami :)

    Źle rozumiesz.
    Albo inaczej.
    Wogóle nie rozumiesz.

    Marek

  • 16. Data: 2010-01-18 09:14:49
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > Promieniuje więc także w stronę styropianu. Styropian ma jakiś opór
    > cieplny ale nie wystarczająco duży aby energię zatrzymać więc

    To zrob doswiadczenie stosujac wycinek powierzchni o ktorej mowimy w
    podobnych warunkach. Rozgrzej beton do dwudziestu paru C i zmierz temp.
    kamera z drugiej strony styropianu grubosci 10 - 15cm. Wloz folie i wyjmij
    folie, ciekawe czy zauwazysz roznice.

    Pozdro.. TK

  • 17. Data: 2010-01-18 09:18:14
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    e.googlegroups.com...
    On 17 Sty, 20:55, "krzysztof pinczewski"
    <k...@N...gazeta.pl> wrote:

    >Ja tam w odbijanie promieni pod 7cm betonem nie
    >wierze.

    No co jak co ale po tobie bym się nie spodziewał takiego przedszkolnego toku
    rozumowania.
    Przecież ta folia nie ma za zadanie odbijać bezpośrednio do pomieszczenia
    jak wam się tu upierdzieliło lecz do wylewki która to promieniowanie
    wyemitowała dzięki czemu w wylewce pozostanie więcej energii do oddania do
    pomieszczenia.

    Marek

  • 18. Data: 2010-01-18 09:18:28
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > będzie mogła oddać energii cieplnej na zewnątrz więc szybko sie przepali.
    > Ta samo dzieje się gdy halogen zabrudzisz palcami.

    Tluszcz z palcow zdaje sie nie bardzo odbija promieniowanie IR?

    > Kazdy paproch na bańce odbija promieniowanie do środka bańki zwiększając
    > temp wewnątrz co kończy się szybszym przepaleniem włókna.

    Owin zarnik styropianem zamiast folia metalizowana, zobaczymy czy zarnik sie
    nie spali.

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2010-01-18 09:22:58
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Nie jest pomijalny.

    Widziales moze obliczenia uwzgledniajace wplyw folii na straty przez
    styropian?

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2010-01-18 09:25:44
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    > jak odbijają się wszelkie ciepłe przedmioty "jak w lusterku" Nawet sam
    > siebie widzę.
    > Wniosek jest jeden. Spełnia to swoje zadanie czyli odbija promieniowanie
    > podczerwone a więc to
    > które niesie najwięcej energii cieplnej powodując mniejsze straty przez
    > podłogę.

    W Twojej instalacji rury oddają ciepło przez promieniowanie do betonu?
    Nie przez przenikanie?
    To co napisałeś jest dowodem na to że ta folia to marketing-ludzie się
    na to nabierają i jeszcze sobie uzasadnienie znajdą (odpowiednie do
    stopnia pojęcia fizyki)