  • 71. Data: 2010-01-19 09:52:41
    Temat: Re: folia pod ogrzewanie podłogowe
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    news:hj258o$li$1@news.interia.pl...

    > Zglaszam postulat o wyjecie wkladki aluminiowej z pexala bo skutecznie
    > blokuje przenikanie ciepla z wody plynacej w srodku w zwiazku z czym nie
    > dziala.

    Tu akurat jest w procesie produkcyjnym tak szczelnie połączony z sasiednimi
    materiałami że nie szkodzi a przewodność cieplna jest na tyle duża że dla
    ciepła nie ma to praktycznie żadnej przeszkody.

    Marek

  • 72. Data: 2010-01-19 09:57:44
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    .googlegroups.com...
    On 18 Sty, 19:51, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:
    Marko1a - to, co piszesz ma nawet IMHO sens, tylko nie wiem ile taka
    folia moze pomoc i czy wogole jest to obliczalne dlatego klocenie sie
    o takie promile to bezsens :)
    pozdr.

    Na dobrą sprawę nie da się tego obliczyć bo nie wiadomo ile % wylewki nie
    styka się z folią.
    Różne wylewki to rózne materiały, czasem technologia. Może będzie 5% a może
    40%.
    Koszt folii niewielki. Dać pasuje choćby po to aby woda z wylewki nie
    została utracona w zakamarkach między sturopianem lecz pozostała w wylewce
    powodując prawidłowe związanie. Potem moze sobie reszta odparować.
    Zaszkodzić więc nie zaszkodzi ale może pomóc.

    Marek

  • 73. Data: 2010-01-21 18:50:34
    Temat: Re: folia pod ogrzewanie pod?ogowe
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > Zrób sobie doświadczenie. Weź dwie żarówki halogenowe, oklej folią
    > aluminiową bańkę jednej z nich podłącz obie do zasilania. Oklejona nie
    > będzie mogła oddać energii cieplnej na zewnątrz więc szybko sie przepali.
    Chcesz faceta wysłać do szpitala??? Lepiej ćwiczyć na "bezpieczniejszych"
    żarówkach.Eksplodujace,
    gorące szkło kwarcowe potrafi nieźle narozrabiać.
    Zanim sie przepali z powodu temperatury, szlag trafi bańkę z powodu różnicy
    temperatur
    Inaczej będzie oddawać ciepło fragment oblepiony folią, a inaczej bezpośrednio przez
    szkło. Te
    zjawiska również występują na bańce upapranej tłuszczem z paluchów.

  • 74. Data: 2010-01-21 19:08:19
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Kiedyś zrobiłem eksperyment: Miałem piec- kozę tuż przy ścianie zewnętrznej starego
    budynku.
    Ściana potrafiła rozgrzać sie od owej kozy w taki sposób,że ciemnożółta badziewfarba
    zrobiła sie
    zupełnie biała.
    Dorwałem kawał folii-blachy aluminiowej, grubości nie pamiętam,ąle wsadzona pionowo
    miedzy kozę a
    ścianę" stała" bez kleju i mocowań.
    Wystarczyło przyłożyć rękę do ściany za folię i porównać temperaturę ze ścianą poza
    folią, nieco
    dalej od pieca.
    Zgodnie z niektórymi wypowiedziami powinno być odwrotnie, skoro aluminium tak super
    przewodzi ciepło
    i za cholerę nie odbija kompletnie nic...
    Nawiasem, sprawdźcie sami...
    Może nawet na ekranach zagrzejnikowych..

  • 75. Data: 2010-01-21 19:38:35
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > Wystarczyło przyłożyć rękę do ściany za folię i porównać temperaturę ze
    > ścianą poza folią, nieco dalej od pieca.

    To teraz dosun koze na styk do sciany z ta folie i powtorz doswiadczenie a
    nastepnie podziel sie z nami wnioskami.

    Pozdro.. TK

  • 76. Data: 2010-01-21 19:48:30
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > To teraz dosun koze na styk do sciany z ta folie i powtorz doswiadczenie a
    > nastepnie podziel sie z nami wnioskami.
    Stare dzieje, już niemożliwe..

  • 77. Data: 2010-01-21 19:50:23
    Od: M <M...@w...pl>

    Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości

    > To teraz dosun koze na styk do sciany z ta folie i powtorz doswiadczenie a
    > nastepnie podziel sie z nami wnioskami.

    Jak chcesz ściślej to proponuję kontynuować:

    Obniż temperaturę kozy do 35C, za folią połóż styropian. Cały układ
    ustaw horyzontalnie :-)

    Wygląda na dość proste doświadczenie, jeszcze potrzebne są dwie termopary

    M.