  • 1. Data: 2011-05-09 11:12:57
    Temat: [fotka] - wielkie bruzdy na wylewce - kuć, frezować, olać?
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Cześć,

    To pytanie jest tylko do fachowców, którzy albo sami zawodowo parają się
    wykonywaniem wylewek, albo z innych przyczyn posiadają odpowiednią wiedzę.
    Nie ktoś tylko przypuszcza, albo wydaje mu się, albo nie jest pewien to
    proszę niech się powstrzyma bo inaczej będę miał straszny mętlik w głowie
    :)

    Ale do sedna. Tak wygląda strop nad piwnicą:
    http://goo.gl/7LCJZ

    Pytanie: czy takie bruzdy stanowią jakąś przeszkodę przy wykonywaniu
    ostatecznej wylewki? Co trzeba zrobić zanim można będzie położyć
    ocieplenie? Czy warto to jakoś wcześniej wyrównać, skuć, zfrezować, wylać
    coś na to? A może to olać i najlepszym rozwiązaniem będzie wysypanie
    piachu?

    Chciałbym wiedzieć, zanim zacznę słuchać narzekania ekipy od wylewek.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2011-05-09 11:44:30
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Shaman napisał:
> [...]
    > wysypanie piachu?
    >
    > Chciałbym wiedzieć, zanim zacznę słuchać narzekania ekipy od wylewek.

    A ja się nie powstrzymam :) u mojego kolegi wysypali piasek i jest git.
    U mnie hydraulicy również pod folią drobne nierówności skorygowali
    piaskiem i też jest git.

    pozdrawiam
    rafał

  • 3. Data: 2011-05-09 12:50:53
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 09-05-2011 o 13:44:30 rrr <r...@o...rrr.pl> napisał(a):

    > A ja się nie powstrzymam :) u mojego kolegi wysypali piasek i jest git.
    > U mnie hydraulicy również pod folią drobne nierówności skorygowali
    > piaskiem i też jest git.

    Chyba powinienem dodać, że pytanie jest też do tych, którzy mają dla mnie
    dobre wieści :)
    Słyszałem właśnie, że piasek to metoda powszechnie stosowana, ale nie wiem
    dlaczego. Czy jest najlepsza albo może najtańsza, lub też jedno i drugie?
    Wypożyczenie frezari do betonu też nie jest drogie, ale nie wiem czy coś
    pomoże?

    --
    PZDR
    Shaman

  • 4. Data: 2011-05-09 18:11:50
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Shaman napisał:

> [...]
    > wiem dlaczego. Czy jest najlepsza albo może najtańsza, lub też jedno i
    > drugie? Wypożyczenie frezari do betonu też nie jest drogie, ale nie wiem

    Takie nierówności grożą tym że warstwa ocieplająca/izolująca akustycznie
    osiądzie początkowo na szczytach nierówności a w miarę obciążania
    wylewką i później w trakcie eksploatacji będzie siadała głębiej - bo
    nierówności betonu powoli będą się w nią wbijały. I mamy gotowe siadanie
    wylewki, na dokładkę nierówne.
    Wniosek - trzeba to wyrównać!
    Możemy frezować, szlifować, docierać ręcznie do wzorca paskości - tylko
    po co?
    Możemy zatrzeć zaprawą. Będzie równo. Tyle że zaprawa będzie pracowała
    na ściskanie - to po co nam w ogóle zaprawa? Na ściskanie dobrze
    zagęszczony piasek wystarczająco skutecznie rozprowadzi naciski między
    podłożem betonowym a warstwą izolacji - więc po co dowalać sobie roboty
    i kosztów?

    --
    Darek

  • 5. Data: 2011-05-10 06:59:45
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dzięki - tej wersji będe się trzymał.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 6. Data: 2011-05-11 15:54:01
    Od: "HANA" <h...@g...pl>

    <d...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > piasek wystarczająco skutecznie rozprowadzi naciski między podłożem
    > betonowym a warstwą izolacji - więc po co dowalać sobie roboty i kosztów?

    dokladnie tak
    olac (piaskiem) ;-)
    tylko suchym

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 7. Data: 2011-05-13 11:28:53
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-05-11 17:54, HANA pisze:
    > Użytkownik "Shaman"<s...@o...com> napisał w wiadomości

    > Dzięki - tej wersji będe się trzymał.
    >
    > dokladnie tak
    > olac (piaskiem) ;-)
    > tylko suchym

    a nie susz go specjalnie do tego celu...
    spoko. nawet jak zamoknie przy wylewce (bedzie folia?) to szybko
    wyschnie... ;)

    michał