  • 1. Data: 2009-09-08 08:39:09
    Temat: fotki rozdzielni
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    Gdzie znaleźć zdjęcia/rysunki przykładowych rozdzielni dla domów
    jednorodzinnych ?
    Może ktoś z grupowiczów się pochwali ?
    ( u mnie niestety masa bezwładnie zwisających kabli ze skrzynki się
    zwiesza )
    pzdr qaz

  • 2. Data: 2009-09-08 17:20:26
    Temat: Re: fotki rozdzielni
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "qaz" <q...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jednorodzinnych ?
    > Może ktoś z grupowiczów się pochwali ?
    > ( u mnie niestety masa bezwładnie zwisających kabli ze skrzynki się

    Rozdzielnie projektuje się indywidualnie dla każdego przypadku. Co Ci da, że
    zobaczysz kilka bezpieczników w szafce? Trza zakasać rękawy i poskręcać te
    kable do kupy :)

    Wojtek

    --
    Nie każde piwo to Żywiec!
    .... Na szczęście :)

  • 3. Data: 2009-09-08 21:32:34
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 8 Wrz, 10:39, "qaz" <q...@w...pl> wrote:
> [...]
    > jednorodzinnych ?
    > Może ktoś z grupowiczów się pochwali ?
    > ( u mnie niestety masa bezwładnie zwisających kabli ze skrzynki się

    Ja wlasnie zamowilem dwie rozdzielnie 5x18 modulowe i w przyszlym tyg.
    wezme sie za skrecanie tego wszystkiego do kupy :D
    Sterownik PLC Fateka i 70 przekaznikow relpola na podstawkach na szyne
    tez juz do mnie ida ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2009-09-09 12:35:40
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    Użytkownik "wowa" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > że zobaczysz kilka bezpieczników w szafce? Trza zakasać rękawy i poskręcać

    No właśnie - poskręcać. Do szafki mam doprowadzone tyle przewodów ile ma być
    odrębnych (na własnych bezpiecznikach) obwodów, obciążenie poszczególnych
    faz, priorytety, możliwość sterowania grupami (np. tylko w drugiej taryfie)
    mam na miarę rozpisane. Chodzi mi o fizyczną realizację: gdzie wyłącznik
    główny, przepięciówka, różnicówka, jak korzystać z szyn (żółtozielonej i
    niebieskiej) - u mnie umieszczonych u góry szafki, jak doprowadzać N do
    modułów wymagających zasilania (automat schodowy, przekaźniki priorytetowe),
    co i jak i w którym miejscu sygnalizować (lampki), jak efektywnie korzystać
    z "grzebieni" łączących grupy bezpieczników i wiele innych spraw z praktyki
    wynikających
    Szafkę mam dużą :-)
    qaz

  • 5. Data: 2009-09-09 22:49:48
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

> [...]
    > gdzie wyłącznik główny, przepięciówka, różnicówka, jak korzystać z szyn
    > (żółtozielonej i niebieskiej) - u mnie umieszczonych u góry szafki,

    Taaa... Chcesz zrobić sam? Masz kogoś kto to sprawdzi? Masz projekt, czy
    będzie to projekt powykonawczy? :) Powiem Ci jak robię. Daję do zrobienia
    znajomemu elektrykowi :) Dobrze, projekt jest mój i instalacja na obiekcie
    moja. Rozmieszczenie aparatów jest dowolne, ale trzeba się trzymać jakiejś
    swojej logiki. Zgrupować aparaty jednego obwodu koło siebie, np. piętro -
    różnicówka, bezpieczniki gniazd, bezp. oświetlenia. To ma być logiczne dla
    Ciebie, oczywiście po tygodniu logike będziesz wspierał wykonanym opisem :)
    Ja może przesadzam, ale stosuję łączówki zaciskowe. Wszystkie kable dochodzą
    tylko do listwy łączówek i nie plątają się po całej rozdzielni. Do szyny ż/z
    doprowadzasz wszystkie kable o takim kolorze, do niebieskiej podchodzisz
    ostrożnie. Nie możesz pomieszać N z przed i zza różnicówki. Masz jakieś duże
    urządzenia odbiorcze? Kuchnia, piece, podgrzewany basen? W takim przypadku
    robisz bilans mocy, sprawdzasz co może być naraz włączone i to można
    podzielić na fazy, reszta domowych urządzeń ma znikome znaczenie. Grzebień
    traktujesz jak kabelek, łączysz nim rząd bezpieczników (mają specjalną
    szczelinę na niego). I powiem Ci, rozdzielnia ładnie zrobiona, przemyślana,
    kable ułożone, pospinane (są specjalne korytka "grzebieniowe" do
    rozdzielni") lepiej działa :) Do szycia kup linkę i tuleje zaciskowe, robi
    się łatwiej i ładniej wychodzi. Sugeruję nie mniej jak 2.5mm2, nie wypada z
    zacisków aparatów.

    jak doprowadzać N do
    > modułów wymagających zasilania (automat schodowy, przekaźniki
    > priorytetowe),

    Tego nie rozumiem, Bierzesz kabelek i łączysz N z modułem

    > co i jak i w którym miejscu sygnalizować (lampki), jak efektywnie
    > korzystać

    W zasadzie przydatna jest sygnalizacja zasilania rozdzielni. Hebelek jak
    wyleci to widać.
    Wojtek

    --
    Nie każde piwo to Żywiec!
    .... Na szczęście :)

  • 6. Data: 2009-09-10 08:14:46
    Od: "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl>

    qaz <q...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > z "grzebieni" łączących grupy bezpieczników i wiele innych spraw z praktyki

    O ile pamiętam dyskusję sprzed kilku dni to na grupie są chętni to
    zasznurowania takiego czegoś za 50 zł ;)
    pzdr, PB

  • 7. Data: 2009-09-10 08:34:24
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

> [...]
    > obwodu koło siebie, np. piętro - różnicówka, bezpieczniki gniazd, bezp.
    > oświetlenia. To ma być logiczne dla Ciebie,

    Myślałem o umieszczeniu w górnym rzędzie wył. głównego, sygnalizacji,
    przepięciówki ew. różnicówek
    później poddasze: dwa obwody oświetleniowe, dwa do gniazdek oraz pięć do
    ogrzewania
    potem piętro: 2 x oświetlenie, 3 x gniazda, kuchnia (400V) i 7 x ogrzewanie
    przyziemie ma oddzielną rozdzielnię zasilaną z głównej kablem 5 żyłowym
    Rozważam możliwość zasilania przez stycznik wszystkich lub niektórych
    obwodów ogrzewania (sterowanie stycznika n.p. zegarem lub sygnałem II taryfy
    oraz ręczne)
    Pewnie przydatne będą przekaźniki priorytetowe, chciałbym też mieć
    podlicznik do kontroli kosztów ogrzewania

    > Ja może przesadzam, ale stosuję łączówki zaciskowe. Wszystkie kable
    > dochodzą tylko do listwy łączówek i nie plątają się po całej rozdzielni

    Możesz to rozwinąć

    > do niebieskiej podchodzisz ostrożnie. Nie możesz pomieszać N z przed i zza
    > różnicówki.

    myślałem o N po zabezpieczenia (połączyć z szyną niebieską) ale co w wypadku
    2 i więcej różnicówek, czy N-y mogą być połączone wspólnie

    > Masz jakieś duże urządzenia odbiorcze?

    Jak wyżej - kuchnia (płyta, piekarnik ...), i el. podłogówka w całym domu
    :-(

    > I powiem Ci, rozdzielnia ładnie zrobiona, przemyślana, kable ułożone,
    > pospinane (są specjalne korytka "grzebieniowe" do rozdzielni") lepiej
    > działa :)

    Stąd temat wątku i prośba moja - i to niezależnie, czy sam będę robił, czy
    zlecę wiedząc czego chcę

    > Tego nie rozumiem, Bierzesz kabelek i łączysz N z modułem

    Chodziło o to, że jeśli np. 4 rzędy poniżej listwy niebieskiej mam 4-5
    modułów wymagających N to ciągne te pięć przewodów, czy montuję na listwę
    "jeża" połączonego grubszym z listwą

    dzięki za porady
    pzdr qaz

  • 8. Data: 2009-09-10 08:39:22
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    Użytkownik "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:h8achm$i95$1@inews.gazeta.pl...

    > O ile pamiętam dyskusję sprzed kilku dni to na grupie są chętni to
    > zasznurowania takiego czegoś za 50 zł ;)
    > pzdr, PB

    To zapraszam do siebie serdecznie (pomorskie z widokiem na zatokę), skrzynka
    piwa na dobry początek już czeka (o kurde, toż to właśnie 50zł :-)
    qaz

  • 9. Data: 2009-09-10 09:27:52
    Od: "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl>

    qaz <q...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > >
    > To zapraszam do siebie serdecznie (pomorskie z widokiem na zatokę), skrzynka
    > piwa na dobry początek już czeka (o kurde, toż to właśnie 50zł :-)

    Pewnie nie zauważyłeś emotka -> ;)
    U mnie taka usługa kosztuje wielokrotnie drożej, zresztą i tak jestem z Krakowa.
    hint: wczoraj byłem u fryzjera, bo sam tego nie potrafię zrobić, a do głowy mi
    nie przyszło radzić się w tej kwestii na pl.misc.fryzjerswtodomowe
    pzdr., PB

  • 10. Data: 2009-09-10 09:48:47
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    Użytkownik "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:h8agqo$6n2$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > głowy mi
    > nie przyszło radzić się w tej kwestii na pl.misc.fryzjerswtodomowe

    I wyglądasz, jak wyglądasz :-)
    pzdr qaz