  • 221. Data: 2009-09-14 17:31:25
    Temat: Re: fotki rozdzielni
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:h8lofs$k4k$1@inews.gazeta.pl...

    > Ja bym ją na Twoim miejscu wziął ta przeterminowana piankę. Przyjdzie kris
    > kupi bo będziesz miał to samo a tanio.

    Nie no Kirisa w sumie lubie, znamy sie juz dlugo i tez nie zawsze sie
    zgadzamy. Nie moglbym mu takiej piany sprzedac, zreszta w ogole nie
    sprzedaje takich walow nikomu. Mysle, ze wczesniej czy pozniej moglo by sie
    to na mnie odbic i wczesniejsze zyski w dluzszym okresie okazaly by sie
    iluzoryczne. I prosze jak to ekonomia uczy czlowieczenstwa. :-))

    Pozdro.. TK

  • 222. Data: 2009-09-14 17:37:10
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:h8lpbp$o0f$1@inews.gazeta.pl...

    > Maniek, ale w sąsiednim swoim poście proponujesz mi, żebym robił
    > ekspertyzy i
    > sądził się o usługę wartę 200 zł a Tobie nie chce sie sądzić o 10-15x
    > wiecej?

    To nie tak, nie proponowalem niczego, tylko wskazuje droge rozwiazania. Ty o
    ile pamietam pisales, ze cos tam nie jest mozliwe czy malo mozliwe (nie chce
    mi sie szukac sedna, wiec tylko ogolnie), a ja napisalem ze jest wyjscie z
    sytuacji i tyle. To ze ja nie bede lazil po sadach za iles tam nie znaczy,
    ze Ty nie mozesz sie uprzec dla zasady. :-)

    Pozdro.. TK

  • 223. Data: 2009-09-14 17:42:57
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:h8lp3d$mps$1@inews.gazeta.pl...

    > Hahaha, a wg ciebie urzędnik z US jeździ i sprawdza te wszystkie faktury?
    > Ja jak kupuje na Allegro od przypadkowych sprzedawców nigdy nie biorę
    > faktur
    > bo system jest taki, że jak będzie lewa a ją zaksięguję to ja jestem
    > karany.

    Z tego co wiem to to juz chyba nie dziala od dluzszego czasu. Dotyczylo
    nieuprawnionego odliczenia niezaplaconego z drugiej strony VATu.

    > Poproś czasem takiego sprzedawcę po kilku miesiącach o duplikat faktury,
    > się przekonasz tak jak ja.

    Pisalismy kiedys, nie tak dawno o ewidencjonowaniu wszystkich faktur
    zakupowych. Takie rzeczy wychodza przy kontrolach krzyzowych, a to o czym
    piszesz to dowod na to ze faktury trzeba ewidencjonowac, zeby nie byc
    oskarzonym o legalizowanie lewego towaru.

    Pozdro.. TK

  • 224. Data: 2009-09-14 17:44:34
    Od: "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl>

    Maniek4 <b...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Jacek "Plumpi"" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ja tez zauwazam tu pewna niekonsekwencje, ale podejzewam tu podtekst tzw.
    > socjalistyczny, ogolnej sprawiedliwosci spolecznej ludzi pracy,
    > redystrybucji dochodu i nie chce mi sie osobiscie tego ciagnac trzymajac sie
    > raczej meritum.

    Wprost przeciwnie, chodzi o to by państwo pobrało mniej haraczu. Przeciętny
    polak o ile pamiętam jest obciązony podatkami na poziomie 45%, wg mnie to jest
    grzech przeciwko formule państwa obywatelskiego. Zmniejszenie tego podatku
    powiedzmy do 40% nie jest wbrew temu co twierdzisz "formą socjalizmy" a
    odruchem samoobrony.
    Socjalizm to własnie polega na tym, że zabiera sie moje pieniądze i rozdaje
    górnikom i hutnikom.

    > Ogolnie macie racje, zanizania kosztow nie mozna nazwac uczciwa konkurencja.
    > Niech beda takie moje trzy grosze.

    A tzw. "kreatywna księgowość" to pewnie też jest mój pomysł? ;)
    I kryzys ogólnoświatowy?

  • 225. Data: 2009-09-14 17:56:46
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:h8lve1$not$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > odruchem samoobrony.
    > Socjalizm to własnie polega na tym, że zabiera sie moje pieniądze i

    No dokladnie o to mi chodzilo. Podejzewalem wlasnie takie antysocjalistyczne
    zapedy. W tej kwesti mamy podobne zdanie, tylko myslac i mowiac o
    konkurencji powinnismy odnosic sie do jednakowych zasad nie pogladow. Zaraz
    znajdzie sie ktos kto powie ze i 30% bedzie wystarczajace. :-) A taki Jacek
    np. zarobi relatywnie mniej, bo koszty bedzie mial na wyzszym poziomie niz
    Ty. W konsekwencji Ty bedziesz mogl wykonac usluge taniej a On zwinie
    interes tylko dla tego ze zechce zyc zgodnie z prawem.

    > A tzw. "kreatywna księgowość" to pewnie też jest mój pomysł? ;)
    > I kryzys ogólnoświatowy?

    Nie podejmuje sie tego gloryfikowac, bo temat prosty nie jest. Ale jak ktos
    wymyslil mordowanie to znaczy ze mamy sie pozabijac? :-)

    Pozdro.. TK

  • 226. Data: 2009-09-14 18:06:40
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "rrr." <d...@w...or> napisał w wiadomości

    > Dla mnie jak coś robi się łatwiej to zazwyczaj robi się szybciej.

    To już Twój problem.

    > Pewnie masz rację, może więc opisz w jaki sposób Ty robisz pomiary np.
    > gniazd 1 fazowych w domku ? bo rozumiem, że metoda wtykam wtyczkę
    > urządzenia pomiarowego do gniazdka, naciskam guzik i dostaję wynik, jest
    > niewiarygodna.

    Jest wiarygodna, ale pisanie o 5 sekundach to totalna bzdura pisana przez
    kompletnego laika, który ma blade pojęcie o robieniu pomiarów.
    Zapewne elektryk, który robi pomiary, teleportuje się od gniazda do gniazda
    w czasie zerowym, a esy to wyłącza zdalnie nie musząc do nich dochodzić ?
    Pomiary to mu się same wpisują do arkusza (powiedzmy są takie programy, ale
    punkty i tak trzeba opisać, zapewne opisuje się samo ?). Szpilki do pomiarów
    oporności uziomów to są odrzutowe i same się wbijają tam, gdzie trzeba ?
    Złącza pomiarowe uziomów to rozkręcają się same bez użycia narzędzi ?
    Chłopie co z tego, ze sam pomiar trwa 5 sekund skoro na dojście do danego
    punktu, wykonanie pomiarów, opisanie każdego punktu, sprawdzenie poprawności
    pomiaru i odczytu poprzez trzykrotne wykonanie pomiaru tego samego punktu,
    zapisaniu danych, potrzeba jest kilku minut. Nadmieniam, ze pomiary trzeba
    wykonać podwójnie. Pierwszy pomiar to pomiar impedancji pętli zwarcia oraz
    ciągłości obwodu ochronnego, który wykonuje się na załączonym pod napięcie
    obwodzie, a drugi to pomiar oporności izolacji, który wykonuje się po
    wyłączeniu zasilania.
    Pisałem całościowo, że trzeba na wykonanie pomiaru impedancji pętli zwarcia
    + pomiar oporności izolacji ok. 8 min. Oczywiście im lepszy przyrząd tym ten
    czas będzie krótszy, ale i tak trudno jest zejść poniżej 5 minut na punkt.
    Średnio w domku jednorodzinnym jest ok. 40-100 punktów elektrycznych, które
    trzeba pomierzyć i opisać. Pomnóż sobie te 8 minut przez liczbę punktów 8 *
    40 = 0 minut = ponad 5 godzin pracy. Oczywiście dużo zależy od przyrządów.
    Starsze przyrządy wymagały dodatkowo pominięcia RCD na co też trzeba było
    trochę czasu, aby podać napięcia na obwody z pominięciem tychże RCD. A gdzie
    jeszcze pomiary uziemień ? Wszystkich tzn. uziemienia skrzynki rozdzielczej
    oraz wszystkich punktów odgromówki, które należy przed wykonaniem pomiarów
    odłączyć od instalacji odgromowej. Tych punktów zazwyczaj jest 5 i więcej.
    Ponadto należy też sprawdzić prawidłowość wykonania połączeń wyrównawczych
    oraz ciągłość obwodów ochronnych.

    > A i jeszcze jedno nie rozumiem, po co ktoś miałby płacić za sam papier bez
    > fizycznego zrobienia pomiarów. Jak już płacę ( i to nieważne czy 1 zł, czy
    > 1000 zł), to chcę / lub ode mnie ktoś wymaga wykonania usługi

    "Panie wszystko działa idealnie, bo robił to bardzo dobry elektryk, tylko
    chodzi żebyś pan napisał mi ten papier co to na ch... mi jest potrzebny, a
    muszę dołączyć do odbioru. Elektryk, który robił instalację, wszystko
    zrobił super, ale nie mógł mi napisać, bo nie miał jakiegoś tam papierka,
    uprawnień"
    Zapewne nie wiesz co miał na myśli gość, który takimi słowami się do mnie
    zwrócił ?

  • 227. Data: 2009-09-14 19:01:27
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:h8lo6a$ioj$1@inews.gazeta.pl...
    > kris <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    ,>> i że nic złego w tym ze

    > Nic takiego nie napisałem.

    Cyt
    "
    > Można tez zatrudniać pracownikowrudniać na umowe o dzieło, na najniższą
    > krajowa, a reszte wypłacać "do ręki'. Tak robi znaczna część firm
    > instalatorskich m.in.

    A jest w tym coś złego? "

    koniec cytatu

    To napisałeś czy nie napisales?

    ,> Gdzie? no weź juz przestań.
    > Dyskutowanie z Toba juz dawno straciło sens.

    Po prostu zacznij panowac nad tym co piszesz. o raz piszesz coś a za chwile
    zaprzeczasz swwoim słowom.

    Pozdrawiam anonimowo, jak to w usenecie bywa;}}

    Kris

  • 228. Data: 2009-09-14 19:12:16
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > Dziwi mnie też dalej jak piszesz o panu Heńku, który korzysta z
    > przysługujących mu praw, zgodnych z prawem.
    > Z jednej strony popierasz oszukiwanie budżetu państwa przez niepłacenie
    > podatków oraz ubezpieczeń przez firmy, a masz za złe, że komuś daje się
    > możliwość płacenia trochę niższego KRUS-u zamiast ZUS-u.
    > Dla mnie firma, która "robi wałki" z podatkami nazywa się "Henio &
    > chachment" i niczym nie różni się od krytykowanych panów Heniów.
    > Powiem więcej. Dziwi mnie to, ze taka firma uważa się za coś lepszego i
    > oczekuje za to lepszego wynagrodzenia od pana Henia.

    Czekałem czy odezwie sie ktoś aby jasno i wyraznie napisać o co tu chodzi.
    Ja reprezentuje inwestorów, czyli strone przeciwną ale w koncu odezwał sie
    ktoś z drugiej strony.
    Przeciez firmy postepujace tak jak paweł pisze robiom Wam panowie krecia
    robotę.
    I stąd na grupie posty w stylu "po co przepłacac Firmie jak Heniek zrobi tak
    samo'
    Brawo Jacku za odważny głos.

    Kris

  • 229. Data: 2009-09-14 19:15:24
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]

    > odruchem samoobrony.
    > Socjalizm to własnie polega na tym, że zabiera sie moje pieniądze i

    Ależ mnie także się nie podoba, ze aż tyle trzeba płacić. Jednak płaczę i
    płacę, bo prawo jest, czy też powinno być jednakowe dla wszystkich i każdy
    powinien płacić podatki. Podatki są także naszym ogólnym dobrem. Bez
    podatków nie ma państwowości, nie ma infrastuktury użyteczności publicznej
    itd. Z tych podatków korzystamy wszyscy ucząc się póki co za darmo, jeżdżąc
    za darmo po drogach i mostach, korzystając za darmo z wielu dóbr policja,
    wojsko, sądy. Dając przyzwolenie na na okradanie państwa, okradamy samych
    siebie i nie możemy mieć pretensji do tego, że brakuje dróg, mostów, że
    szkolnictwo jest słabe, że szpitale są zamykane itd.
    Ogólnie rzecz biorąc jestem za obniżeniem podatków oraz stworzeniem
    mechanizmów, które uniemożliwią "robienie wałków" i spowodują, że
    niepłacenie podatków nie będzie się opłacało. Stworzyć mechanizm, który
    będzie stymulował oszczędzanie w firmie. Stworzyć mechanizm, dzięki któremu
    każdy będzie mógł prowadzić swoją działalność w sposób prosty i tani.
    A metoda jest banalnie prosta:
    Zlikwidować koszty uzyskania przychodu, ograniczając je tylko i wyłącznie do
    materiałów produkcyjnych oraz podlegających dalszej odsprzedaży (w handlu i
    usługach). Czyli likwidujemy samochody, narzędzia, a nawet domy na firmę.
    Zatem wszystko co potrzebne firmie, firma kupuje bez odliczania VAT-ów oraz
    podatków. Dzięki temu każda wydana złotówka na narzędzia czy samochody
    będzie kilka razy liczona, a firma będzie się kierowała metodą
    oszczędnościową i wydawała pieniądze w sposób rozsądny, tylko i wyłącznie na
    potrzebne rzeczy.
    Ktoś powie, ze wtedy będzie podwójne opodatkowanie - oczywiście będzie, ale
    to właśnie ma stymulować oszczędzanie.
    Zlikwidować różne stawki VAT, ustalając jedną stawkę na poziomie kilku
    procent.
    Podatek dochodowy obniżyć do kilku procent i utworzyć mechanizm, że z
    zapłaconego podatku opłacane są składki na ubezpieczenia procentowo
    jednocześnie likwidując wszelkie ulgi podatkowe. Zarobiłeś to płacisz
    podatek, a z niego ubezpieczenia. Nie zarobiłeś to nie płacisz. Każdy
    powinien mieć swój koszyk ubezpieczeń i mieć świadczenia takie, na jakie
    zarobi. Czyli jak odprowadzi dużo podatku to ma świadczenia na wysokim
    poziomie, jak mało to świadczenia są adekwatnie na niższym poziomie. Proste
    i logiczne. Dużo zarabiałeś, dużo odprowadzałeś podatków, z których opłacane
    były składki to masz dużą emeryturę, z której możesz skorzystać w każdej
    chwili, a nie jak teraz po 65, a może niedługo będzie, ze po 90 roku życia
    :D
    Zlikwidować też odliczanie od podatku strat. Wyprodukowałeś, sprzedałeś,
    zarobiłeś, płacisz podatek. Wyprodukowałeś, sprzedałeś, dołożyłeś do
    interesu, nie płacisz podatku, ale także nie odliczasz sobie strat od
    następnych zysków. Dzięki temu zlikwiduje się "wałki" podatkowe, lewe
    faktury i kombinowanie z kosztami.
    W ten sposób tworzy się mechanizm całkowicie likwidującą szarą strefę oraz
    bankrutów, którzy nie mogą wystartować, bo na początku działalności zjadają
    ich koszty. Każdy będzie wtedy chciał odprowadzać podatki, bo będzie mu się
    to opłacało, a państwo będzie miało stały i przewidywalny budżet.
    Wszelkie fiskalia ogranicza się do minimum. Niepotrzebne będą kasy fiskalne,
    ani specjalna kontrola dochodów, bo każdemu będzie zależało, żeby
    odprowadzić podatek. A jeżeli go nie odprowadzi to będzie miał niższe
    świadczenia, a pieniądze wtedy będzie musiał sam sobie składać w banku i sam
    sobie będzie musiał wypłacać emeryturę i płacić za leczenie. W banku i tak
    od tych zdeponowanych pieniędzy będzie odprowadzany podatek dochodowy od
    odsetek. Jezeli pieniądze zostaną zainwestowane w nieruchomości to także od
    tych pieniędzy będzie płacony podatek w postaci odsetek w formie podatku od
    nieruchomości.
    Tak, czy siak to i tak te pieniądze trafią tam, gdzie mają trafić, czy to
    poprzez państwową kasę czy też poprzez własną kieszeń, ale dzięki temu
    uproszczą się zasady i będą jednakowe dla wszystkich. Każdy będzie miał
    jednakowe szanse i jednakowe zasady. Nie będzie niezdrowej konkurencji.
    Oczywiście należało by tu dokładnie wszystko wyliczyć i wyważyć.

  • 230. Data: 2009-09-14 19:56:08
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Ktoś powie, ze wtedy będzie podwójne opodatkowanie - oczywiście będzie,
    > ale to właśnie ma stymulować oszczędzanie.

    Przepraszam ze sie wtrace w malo moze istotny problem, ale jako ze to troche
    moja dzialka to pragne zaproponowac w tym miejscu zapoznanie sie z
    paradoksem oszczednosci.

> [...]
    > interesu, nie płacisz podatku, ale także nie odliczasz sobie strat od
    > następnych zysków. Dzięki temu zlikwiduje się "wałki" podatkowe, lewe

    ???
    Straty w jakim sensie, bo ich generalnie sie nie odlicza

> [...]
    > zjadają ich koszty. Każdy będzie wtedy chciał odprowadzać podatki, bo
    > będzie mu się to opłacało, a państwo będzie miało stały i przewidywalny

    Teraz sa nawet udogodnienia przez pierwszy rok. ZUS np. placi sie o wiele
    mniejszy, polowe zdaje sie. Za moich czasow nie bylo tak dobrze.

    > odsetek. Jezeli pieniądze zostaną zainwestowane w nieruchomości to także
    > od tych pieniędzy będzie płacony podatek w postaci odsetek w formie
    > podatku od nieruchomości.

    Tu juz raz podatek zaplaciles o tych pieniedzy zarabiajac je. Podatek od
    nieruchomosci jest niczym innym jak podwojnym opodatkowaniem w sensie
    finansowym. Pomijam, ze i tak go placisz do budzetu gminy.

> [...]
    > jednakowe szanse i jednakowe zasady. Nie będzie niezdrowej konkurencji.
    > Oczywiście należało by tu dokładnie wszystko wyliczyć i wyważyć.

    Przlecialem pobieznie bo to i tak utopia pelna niedomowien i bledow
    niestety. Przepraszam Jacku ale gdyby doszlo do szczegolow to nie bedzie
    lepiej tylko gorzej. Dodam jeszcze, ze na przestrzeni lat widac ze prywatnie
    jednak pieniadze lepiej sa wydawane jak przez panstwo. To tez nie wiem co
    masz na mysli piszac, ze te pieniadze tafia gdzie maja trafic. Mimo to
    podoba mi sie Twoja troska o finanse panstwa w kontekscie naszego wspolnego
    dobra.

    Pozdro.. TK