  • 1. Data: 2021-08-23 13:01:01
    Temat: foto, on-grid i hybryda razem
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Będę robił foto 6kW z falownikiem hybrydowym.
    Czy da się pożenić dwa systemy? - tzn. aby on-grid pracował z zasilania
    hybrydowego gdy nie będzie napięcia w sieci? - ktoś badał już taki układ?
    - da się tak?
    On-grid mam 15kW.

    TG

  • 2. Data: 2021-08-23 17:47:37
    Temat: Re: foto, on-grid i hybryda razem
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 23 August 2021 at 13:01:03 UTC+2, Tomasz Gorbaczuk wrote:
> [...]
    > Czy da się pożenić dwa systemy? - tzn. aby on-grid pracował z zasilania
    > hybrydowego gdy nie będzie napięcia w sieci? - ktoś badał już taki układ?

    warunki określa operator energetyczny
    falowniki są dostępne

    Dawniej, gdy płacono za prąd foto więcej niż za prąd z gridu to wynalazcy sprzedawali
    prąd z sieci jako foto i wtedy pojawiły się te falowniki.

    on-grid to jest przecież sieć

  • 3. Data: 2021-08-23 17:56:41
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2021 o 17:47 a a <m...@g...com> pisze:

    > warunki określa operator energetyczny
    > falowniki są dostępne

    Nie zrozumiałeś pytania.
    Moje pytanie brzmiało: czy istnieje rozwiązanie w którym falownik on-grid
    pracuje "bez sieci" - ale zasilany falownikiem hybrydowym, który robi za
    "sieć" dla on-grida.

    TG

  • 4. Data: 2021-08-23 18:20:55
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 23 August 2021 at 17:56:43 UTC+2, Tomasz Gorbaczuk wrote:

> [...]
    > pracuje "bez sieci" - ale zasilany falownikiem hybrydowym, który robi za

    ale inwerter hybrydowy tak przecież działa

    masz podłączone baterie do inwertera i są ładowane z solara lub z sieci, sam ustalasz
    piorytety
    a jak się odłączy sieć czyli grid, to korzystasz z energii w trybie off-grid i znów z
    solarów lub z aku.
    Jak noc to z aku, a jak dzień to solary ładują aku i zasilaja dom przez inwerter

  • 5. Data: 2021-08-23 18:29:33
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2021 o 18:20 a a <m...@g...com> pisze:

> [...]
    > off-grid i znów z solarów lub z aku.
    > Jak noc to z aku, a jak dzień to solary ładują aku i zasilaja dom przez

    Skup się :-)
    Mam 15kW on-grid, czyli jak nie ma prądu z sieci to instalacja nie działa.
    Chcę zrobić drugą instalację - 6kW ale hybryda. Te 6kW to maks jaki mogę
    dołożyć (bo nie mam więcej dachu) ale w przypadku braku zasilania to za
    mało na moje potrzeby. Moje pytanie jest takie: czy jest jakiś system
    (fabryczne klocki, bez druciarstwa) w którym mogę instalację on-grid (bez
    sieci, bez napięcia w sieci) zasilić z hybrydy i mieć do wykorzystania na
    swoje bieżące potrzeby max z hybrydy i parę kW z on-grida. Oczywiście
    zakładam dzień, w którym ten on-grid by produkował gdyby miał napięcie z
    sieci.

    TG

  • 6. Data: 2021-08-23 18:40:46
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 23 August 2021 at 18:29:35 UTC+2, Tomasz Gorbaczuk wrote:

> [...]
    >
    > TG
    ==Mam 15kW on-grid, czyli jak nie ma prądu z sieci to instalacja nie działa.

    15kW to jest umowna przepustowość z grida do domu
    a jak dasz falownik solarny, hybrydowy, czyli z aku
    to będzie tak pracował jak potrzebujesz

    dom będzie zasilany off-grid z aku lub solara
    a on-grid z sieci
    a jeszcze falownik ma bypass aby nie wysyłać energii solarnej do grida, gdy ją
    zużywasz lokalnie ( przed licznikiem)

  • 7. Data: 2021-08-23 18:51:42
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2021 o 18:40 a a <m...@g...com> pisze:

> [...]
    > a jeszcze falownik ma bypass aby nie wysyłać energii solarnej do grida,
    > gdy ją zużywasz lokalnie ( przed licznikiem)

    Wiem jak działa on-grid, off-grid i hybryda.
    Pytanie dotyczyło czego innego.
    Dzięki za zainteresowanie.

    TG

  • 8. Data: 2021-08-23 19:08:48
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 23 August 2021 at 18:52:08 UTC+2, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Wiem jak działa on-grid, off-grid i hybryda.
    > Pytanie dotyczyło czego innego.
    > Dzięki za zainteresowanie.
    >
    > TG
    Melon to oferował
    Kup Teslę i zasilaj dom, gdy brak prądu

  • 9. Data: 2021-08-23 19:29:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 23 Aug 2021 18:51:42 +0200, Tomasz Gorbaczuk

    > Wiem jak działa on-grid, off-grid i hybryda.
    > Pytanie dotyczyło czego innego.
    > Dzięki za zainteresowanie.

    :D

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2021-08-23 19:38:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 23 Aug 2021 13:01:01 +0200, Tomasz Gorbaczuk

> [...]
    > Czy da się pożenić dwa systemy? - tzn. aby on-grid pracował z zasilania
    > hybrydowego gdy nie będzie napięcia w sieci? - ktoś badał już taki układ?

    Teoretycznie SZR w układzie zaniku napięcia z sieci odpina OSD całkowicie,
    wtedy hybryda puszcza prąd na dom z PV/baterii i ongrid mógłby robić za
    OSD. Tylko że gdzieś ta energia z ongrida musi się podziać w układzie już
    zamkniętym. Tj. hybryda musiałaby wszystko pakować w baterię i mieć
    kontrolę nad "ongridem" aby przerwać jego działanie bez odcinania znowu
    domu. Tego raczej nie potrafi, szczególnie jak jest rózny producent
    falowników. Jeszcze tak mocno się nie wdrożyłem w temat hybryd, niemniej na
    szkoleniu GoodWe pytałem o agregat w takim układzie i odpowiedź była
    negatywna, tj. że hybryda nie zadziała z nim. Czyli można podejrzewać że
    nie zadziała też falownik ongrid w tym układzie (który w zasadzie odpowiada
    takiemu agregatowi). Czyli nie można ongrida wpiąć za SZR hybrydy.

    --
    Pozdor
    Myjk