  • 51. Data: 2016-12-18 19:07:46
    Temat: Re: fotowoltaika - jakie realne uzyski?
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 18.12.2016 09:15, Lisciasty wrote:

    > Póki co ogrzewanie ruszyło, ale wody w chałupie wciąż nie ma
    > więc nie mieszkamy. Dorywczo coś tam robię, ale wezmę się
    > solidniej jak będę na miejscu. Już z pół poddasza poprawione,
    > perlit wsypany w połowę ścian, ale na razie robota stoi.
    >
    > L.

    daj foty jak to robisz i ile tego perlitu... Co tesc na to?

    Co do wody to bym nigdy już nie podłączył się do wodociągu gdybym od
    nowa miał zaczynać. Wierć studnię. Woda jeszcze podrożeje, a ty będziesz
    się śmiał.

  • 52. Data: 2016-12-18 19:23:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A co sie robi z zuzyta woda jak ma sie studnie? Rynsztoki chyba polikwidowane.
    Chociaz jak ogladalem protesty opozycji to glowy za to bym nie dal.

  • 53. Data: 2016-12-18 19:25:51
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 18.12.2016 19:23, Zenek Kapelinder wrote:
    > A co sie robi z zuzyta woda jak ma sie studnie? Rynsztoki chyba polikwidowane.
    Chociaz jak ogladalem protesty opozycji to glowy za to bym nie dal.

    Szambo bio. Wodę po przereagowaniu się wylewa.

  • 54. Data: 2016-12-18 20:03:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    gdzie sie wylewa?

  • 55. Data: 2016-12-18 21:32:34
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 18.12.2016 20:03, Zenek Kapelinder wrote:
    > gdzie sie wylewa?

    na pole. jak w mieście to studni nie zrobisz ale na wsi jak mieszkasz to
    na pole.

  • 56. Data: 2016-12-18 22:18:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak masz pole za plotem to nie ma sprawy. Ale teraz na wsiach buduja domy ludzie z
    miasta. Oni nie maja pol. Widzialem takie osiedla na wsiach. Wygladaja tak jak
    osiedla w miastach. Oni nie maja gdzie wylac. Dzialki male i problem z zachowaniem
    odleglosci pomiedzy tam gdzie sie wylewa i pobiera. Studnia z dobra woda to skarb jak
    ma sie gdzie scieki odprowadzic.

  • 57. Data: 2016-12-18 23:16:43
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 18 grudnia 2016 19:07:49 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:
    > daj foty jak to robisz i ile tego perlitu... Co tesc na to?

    Jak się da to porobię, choć sensacji w tym nie ma. Kupiłem
    takie blaszane cuś o nazwie "węglarka", wsypuję z wora perlit
    do tego i potem lezę w kąt dachu i sypię na łączenie ściany i styro.
    Perlit włazi do dziury jak ryż, sypię dopóki włazi, rozgarniam
    ręką, generalnie kupa ciężkiej zabawy bo ciasno, niewygodnie i trzeba
    wisieć na legarach :>
    A teściu nie wnika, generalnie nikt nie wnika na poddasze poza mną ;)

    > Co do wody to bym nigdy już nie podłączył się do wodociągu gdybym od
    > nowa miał zaczynać. Wierć studnię. Woda jeszcze podrożeje, a ty będziesz
    > się śmiał.

    Studnię mam, ale płytką i żelazistą, nie wiem czy da się w tym
    miejscu zrobić studnię "spożywczą"... Zresztą wodociąg już jest,
    tylko się z papierkami przerzucają.

    L.

  • 58. Data: 2016-12-18 23:31:29
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 18.12.2016 22:18, Zenek Kapelinder wrote:
    > Studnia z dobra woda to skarb jak ma sie gdzie scieki odprowadzic.

    Ja bym miał gdzie wylać, pola z 3 stron :-)

    Ile w ogóle kosztuje wywiercenie studni i niezbędny osprzęt?

  • 59. Data: 2016-12-18 23:35:42
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 18.12.2016 23:16, Lisciasty wrote:
> [...]

    A ile tego perlitu wchodzi? czy tam ile zeszło?

    Co do studni to bym nie brał od nich wody. Jak raz podłączysz to kupa. A
    tak wywierć głębiej tam gdzie ta studnia czy obok i już.

    Jak jest teraz kasa, to trzeba od razu podjąć odważne decyzje tak żeby
    nigdy z nikim nie podpisywać żadnych umów na dostawę tego czy tamtego i
    abonamentów żadnych.

  • 60. Data: 2016-12-19 08:34:08
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 18 grudnia 2016 23:35:45 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:

    > A ile tego perlitu wchodzi? czy tam ile zeszło?
    >
    > Co do studni to bym nie brał od nich wody. Jak raz podłączysz to kupa. A
    > tak wywierć głębiej tam gdzie ta studnia czy obok i już.

    nie gderaj - sa rozne warunki. Np u mnie mam studnie ale woda jest niesmaczna, uzywam
    jej wyłącznie do podlewania ogródka. A kranów u nas znakomita - pijemy prosto z
    kranu.

    b,