  • 61. Data: 2016-12-19 14:05:06
    Temat: Re: fotowoltaika - jakie realne uzyski?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 18 grudnia 2016 23:35:45 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:
    > A ile tego perlitu wchodzi? czy tam ile zeszło?

    Kupiłem 2m3, a ile finalnie wejdzie to nie wiem, czasami wpada
    nieźle, czasami opornie...

    > Co do studni to bym nie brał od nich wody. Jak raz podłączysz to kupa. A
    > tak wywierć głębiej tam gdzie ta studnia czy obok i już.

    Ta woda co jest to niezbyt dobra, żelazista i coś tam jeszcze jest.
    Ale się zobaczy.

    L.

  • 62. Data: 2016-12-19 14:42:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > Ta woda co jest to niezbyt dobra, żelazista i coś tam jeszcze jest.

    -- Posłusznie melduję, panie lejtnant, że ta woda ma naprawdę smak
    żelazisty. W Kamyku nad Wełtawą pewien szynkarz robił dla swoich gości
    żelazista wodę w ten sposób, że do studni wrzucał stare podkowy.

    > Ale się zobaczy.

    -- Ja ci dam stare podkowy! Chodź razem ze mną i pokaż zaraz mi tę
    studnię, z której brałeś wodę.

    -- To niedaleko stąd, panie lejtnant, zaraz za tą drewnianą budą.

    -- Idź naprzód, ty nicponiu, żebym widział, czy idziesz prosto.

    Jarek

    PS:
    Podporucznik Dub zgłupiał z tego wszystkiego, więc wypił pełną szklankę
    wody, po której miał w ustach wyraźny smak końskiego moczu i gnojówki.
    Ale tak dalece stracił równowagę ducha, że za tę szklaneczkę wody dał
    Żydowi pięć koron, a zwracając się do Szwejka, fuknął na niego:

    -- Co się tu włóczysz? Marsz na stację!

    --
    -- Psiamać, tu koniak pachnie.

  • 63. Data: 2016-12-19 16:39:55
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 19.12.2016 14:05, Lisciasty wrote:

    > Kupiłem 2m3, a ile finalnie wejdzie to nie wiem, czasami wpada
    > nieźle, czasami opornie...

    Dobra ale ile wchodzi, ile zeszło z tych 2 m3, ile % obwodu obskoczyłeś?
    Bądź bardziej interaktywny :-)

    > Ta woda co jest to niezbyt dobra, żelazista i coś tam jeszcze jest.
    > Ale się zobaczy.

    Zapytaj kogoś kto robi odwierty. Może oni się znają. Może trzeba
    wywiercić głębiej. Zawsze możesz powiedzieć, że ze studni bierzesz tej
    co była, a o odwiercie nie wspominać.
    Ale jak ci studniarz coś powie to podaj jego wywody tutaj.
    Poszukaj kogoś z lokalnego terenu, oni wiedzą jakie są warunki wodne.

    Wpuścisz pompę, jakieś filterki i już.

  • 64. Data: 2016-12-19 17:03:44
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 19 grudnia 2016 16:39:57 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:
    > Dobra ale ile wchodzi, ile zeszło z tych 2 m3, ile % obwodu obskoczyłeś?
    > Bądź bardziej interaktywny :-)

    Nie mam pojęcia, mam to w workach, które porozstawiałem po całym
    poddaszu. Biorę co jakiś czas worek i sypię, koncentruję się
    na oddychaniu przez maskę bo to kurestwo strasznie pyli, poza tym
    muszę trzymać się jak małpa trzema kończynami.
    Nie mam bladego pojęcia ile tego zeszło, a ile zostało,
    ścian mam osypanych około połowy :>

    > Wpuścisz pompę, jakieś filterki i już.

    Pogadam z ludkami okolicznymi.

    L.

  • 65. Data: 2016-12-19 17:30:34
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 19 grudnia 2016 14:42:53 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:
    > -- Psiamać, tu koniak pachnie.

    Ależ Wodzu, co Wódz?...

    L.

  • 66. Data: 2016-12-19 17:59:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty napisał:

    > Ależ Wodzu, co Wódz?...

    Kilka lat temu sąsiad wiercił studnię. Ja to zawsze lubię iść popatrzeć
    gdy co ciekawego się w okolicy dzieje. I pogadać. Studnierz był wiekowy,
    taki co to w niejedną dziurę zaglądał. Dużo miał interesujących opowieści.
    Ale zwyczaj też taki, że jak już co wywiercił, to lał w czeluść butelkę
    koniaku. Całą. Ani łyka nie wypił. Dla władcy wód podziemnych, powiadał.
    I żeby się szczęściło.

    Jarek

    --
    -- Posłusznie melduję, panie lejtnant, że do tej butelki od koniaku nabrałem
    trochę wody do picia. Po tym gulaszu, cośmy go wczoraj jedli, mam jeszcze

  • 67. Data: 2016-12-19 23:12:26
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-12-18 o 23:31, KIKI pisze:

    > Ja bym miał gdzie wylać, pola z 3 stron :-)
    >
    > Ile w ogóle kosztuje wywiercenie studni i niezbędny osprzęt?

    Mnie studnia kosztowała 6 tys z osprzętem, 8,5m głębokości, dała radę
    w największe upały 2 lata temu.
    Szambo nawet bio to przeżytek, mam oczyszczalnię kompaktową 3 komorową
    i wychodzi mi z tego czysta woda, mogę ją spokojnie puścić do rowu, co
    zresztą robię, koszt oczyszczalni większy ale zwraca sie tak po już 7-8
    latach.

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 68. Data: 2016-12-19 23:23:38
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-12-17 o 21:34, Lisciasty pisze:
    > Co tam w temacie? Jakieś nowe wieści?

    Byłem na spotkaniu organizowanym przez firmę montującą która też organizuje
    dopłaty ze starostwa, 50%, ale koszty nabijają trakie że ho ho,
    3KW instalacja wg nich kosztuje ponad 24 tys, z dopłatami 12 dla klienta
    uzysk około 1050kwh/rok, śmiech na sali, daje to około 600zł na rok,
    zwrot to około 20 lat :( i argumenty, że coraz wieksza świadomośc i
    sporo takich instalacji :) nie wiadomo czy śmiać się czy płakać :)
    nad tymi klientami.
    Pompy pc brzmią trochę lepiej, dopłata także jest, nawet do samej pc
    ale ceny, przykładowa 15kw prawie 25tys, też cena trochę z sufitu tym
    bardzie że toczeska pompa, z dopłatą 12 z hakiem dla klienta,
    liczyłem dla siebie pc + do tego trochę osprzętu i wychodzi 15 a
    spodziewany zysk góra 1,5tys/rok to chyba nadal zostanę przy gazie.
    Tym bardziej że widoki jakie się rysują wskazują że prąd szybciej
    zdrożeje niż gaz w najbliższej perspektywie 10 letniej.

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 69. Data: 2016-12-20 00:12:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dla jednych prad zdrozeje dla innych moze staniec. Zapowiadaja ze chcieli by zrobic w
    przyszlym sezonie grzewczym taryfe do celow grzewczych 20 gr/kWh. Ty sie mozesz nie
    zalapac bo masz gaz a to dla tych co paliwami stalymi pala, znaczy sie weglem i
    drewnem. Do tego jakies ostre doplaty do grzejnikow elektrycznych. Jak uwzglednic
    sprawnosc grzejnikow elektrycznych oraz latwosc i precyzyjnosc sterowania temperatura
    to grzanie pradem moze byc tansze niz gazem.

  • 70. Data: 2016-12-20 08:30:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 19 grudnia 2016 23:23:40 UTC+1 użytkownik Janusz_k napisał:

> [...]
    > Tym bardziej że widoki jakie się rysują wskazują że prąd szybciej
    > zdrożeje niż gaz w najbliższej perspektywie 10 letniej.

    A nie mają opcji że sam sobie poszukasz PC+ reszte gratów i wtedy do tego dopłata?