  • 71. Data: 2016-12-20 08:31:01
    Temat: Re: fotowoltaika - jakie realne uzyski?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 19 grudnia 2016 23:23:40 UTC+1 użytkownik Janusz_k napisał:
    > zwrot to około 20 lat :( i argumenty, że coraz wieksza świadomośc i
    > sporo takich instalacji :) nie wiadomo czy śmiać się czy płakać :)
    > nad tymi klientami.

    Nieźle lecą w ciula, musi tam ktoś dostawać procent od utargu,
    złoty interes panie...

    > Pompy pc brzmią trochę lepiej, dopłata także jest, nawet do samej pc
    > ale ceny, przykładowa 15kw prawie 25tys, też cena trochę z sufitu tym
    > bardzie że toczeska pompa, z dopłatą 12 z hakiem dla klienta,
    > liczyłem dla siebie pc + do tego trochę osprzętu i wychodzi 15 a
    > spodziewany zysk góra 1,5tys/rok to chyba nadal zostanę przy gazie.

    Patologia że nie można wybrać sobie firmy, przedstawić fakture i wziąć
    dotacje. No ale to by było za proste i nikt by się nie nachapał po drodze.

    L.

  • 72. Data: 2016-12-20 11:04:38
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Myślisz, że opłat za wodę z własnej studni nie będzie?
    BTW w wielu wsiach i miasteczkach jest wodociąg owszem, ale bez kanalizacji.

    -----

  • 73. Data: 2016-12-20 20:30:00
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-12-20 o 08:30, Kris pisze:

    > A nie mają opcji że sam sobie poszukasz PC+ reszte gratów i wtedy do tego dopłata?

    Pewnie że jest, nawet sam to poskładam tyle że na razie kasy brak, bo
    aby oszczędzać to wpierw trzeba zainwestować, i teraz wszystko się
    rozbija o to ile. na razie muszę poprawić ocieplenie dachu bo mi kuna
    tam trochę szkód narobiła.

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 74. Data: 2016-12-20 20:32:09
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-12-20 o 08:31, Lisciasty pisze:

> [...]
    >
    > Patologia że nie można wybrać sobie firmy, przedstawić fakture i wziąć
    > dotacje. No ale to by było za proste i nikt by się nie nachapał po drodze.

    te dotacje to itak są jak na razie patykiem na wodzie pisane, na razie
    zbierają chętnych a roztrzygnięcia będą końcem 2017r, więc trochę wody
    upłynie.

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 75. Data: 2016-12-20 20:41:59
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    [...]
    > te dotacje to itak są jak na razie patykiem na wodzie pisane, na razie
    > zbierają chętnych a roztrzygnięcia będą końcem 2017r, więc trochę wody
    > upłynie.

    U nas w gminie w zeszłym roku poinstalowano kilkadziesiąt instalacji.
    Wszystkie równe 2kWp. Mieszkańcy płacili 1000zł, gwarancja 10 lat, po
    tym okresie przechodzi na własność mieszkańca.
    W tym roku zbierają wnioski na instalacje. Od 2 do 5kWp, wkład
    mieszkańca ma wynosić 15% całkowitego kosztu. Szacunkowo 1kWp ma
    kosztowac 6-7k zł.

    Przy założeniu, że będę miał 5kWp, roczna produkcja na 1kWp wyjdzie
    500kWh (czyli 2500kw rocznie dla instalacji) 30% wyprodukowanej energii
    spożytkuje od razu, resztę odbiorę od energetyki 0,8kWh za każdy 1kWh,
    przy cenie 0,55zł za kWh i opłacie instalacyjnej 6000zł, to wychodzi mi,
    że zwróci mi się to po 3 latach.