  • 11. Data: 2009-06-14 11:10:47
    Temat: Re: fundament
    Od: "lukasz" <g...@o...pl>

    > taniej, ale fakt, B20 mixokret nie ukręci raczej...
    tu najwiekszym problemem jest kruszywo
    praktycznie musi byc przesiane lub żwir o dopowiedniej frakcji zamowiony
    jak sie trafi wiekszy kamyk przytyka sie, na przelotach robia sie korki
    etc....
    generalnie odeszlismy troche od tematu
    nie ma sie co bawic tylko zamawiac gotowca

  • 12. Data: 2009-06-14 12:50:26
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > O takiej opcji nie pomyślałem, tak faktycznie mogłoby być jeszcze taniej,
    > ale fakt, B20 mixokret nie ukręci raczej...

    B20 na fybdament konieczny nie jest.

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2009-06-14 13:00:42
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Kris pisze:

    > Co to za fundamenty ze potrzebujesz 40 m3 betonu?

    Zwyczajne fundamenty...
    Ja u siebie wyliczyłem jakieś 47 - 48 m3 betonu.
    Wystarczy, że jest trochę więcej wpuszczony w ziemię niż standardowo i
    masz.. :-), no chyba, że stawiasz na gruncie :-D... wtedy masz mniej
    betonu, ale chałupa się nie utrzyma i po większej ulewie popłynie.

    pozdrawiam
    robercik-us

  • 14. Data: 2009-06-14 13:10:56
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > masz.. :-), no chyba, że stawiasz na gruncie :-D... wtedy masz mniej
    > betonu, ale chałupa się nie utrzyma i po większej ulewie popłynie.

    A jak w wykopie szerokosci scian fundamentowych zrobic lawy fundamentowe??

    Pozdro.. TK

  • 15. Data: 2009-06-14 13:48:24
    Od: "Marcin" <b...@o...pl>

    tak sobie wyliczyłem:
    dom 18x9m
    fundament szeroki ok 50cm i głęboki min 1m to juz wychodzi "dookoła" około
    27m3
    40m3 myslę z powodzeniem się uskłada.....

  • 16. Data: 2009-06-14 14:18:10
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > 27m3
    > 40m3 myslę z powodzeniem się uskłada.....

    A nie lepiej zrobić ławy a fundament wymurowac z bloczków?

    Kris

  • 17. Data: 2009-06-14 16:10:28
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "pluton" <z...@g...pl> wrote in message
    > metodą
    > spokojną
    > taniej,
    >

    > 40 m3 ?? Stawiasz osiedle domkow jednorodzinnych ?
    > 40 m3 to 150-200 betoniarek 250 litrowych.
    > Zakladajac ze jedna betoniarke napelni sie, wymiesza i oprozni
    > w 15 minut, dostajemy ze 3 dni robocze.

    Ja widziałem jak robią beton na budowie u mnie i była wielka awantura. Nie
    mieszali skurwiele do końca i widać było niewymieszany piasek, a zalewali
    nadproża tylko.
    Trzeba stać przy gnojach cały czas. Po drugie ładują betoniarkę na maxa, że
    aż stoi pionowo. A jak pionowo to sie w niej nie miesza.
    O kant dupy to mieszanie betonu na budowie. Nie wsypią tyle cementu ile
    trzeba, nie dadzą kruszywa, plastyfikatora, wleją napowietrzacz do zaprawy
    zamiast właściwego.
    Trzeba stać nad nimi jak mają zamiar cokolwiek zalewać. O fundamentach to
    można zapomnieć.

  • 18. Data: 2009-06-14 17:38:31
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Kris pisze:

    > A nie lepiej zrobić ławy a fundament wymurowac z bloczków?

    Oczywiscie ze lepiej. I 2 ludzi wystarczy.
    I trudniej cos spieprzyc.

    pozdro
    --
    A S

  • 19. Data: 2009-06-14 18:30:14
    Od: "Marex" <m...@g...pl>

    Andrzej S. <A_S@nie_nie.pl> napisał(a):

    > Oczywiscie ze lepiej. I 2 ludzi wystarczy.
    > I trudniej cos spieprzyc.
    >
    > pozdro
    Wracając do metody sporządzania : wg mnie tylko gotowy z gruchy,- powody
    k.w.Też zastosowalem i dzisiaj bym nie zmienial.U mnie dom podpiwniczony w
    70%, scianki fundamentów z bloczków silikatowych gr.25cm, zewnetrznie dobrze
    zaizolowany i pózniej docieplony(nie styro!) stropowany był dwukrotnie
    płytami kanałowymi("żerańskimi")i dzieki dżwigowi instalowany w godzinę
    kazdy. Czas, koszt i precyzja nieporównywalnie korzystniejsza. Nie wszystko
    ręcznie czlowiek ukręci..
    pozdrawiaM

  • 20. Data: 2009-06-14 18:33:58
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Maniek4 <b...@w...pl> wrote:

    > B20 na fybdament konieczny nie jest.

    W moim projekcie w ławach miał być B20, z tego co wiem, zwykle tez
    takim się ławy zalewa. Czy taki jest konieczny, czy wystarczy
    słabszy - nie wiem, nie mi decydować.

    J.