  • 21. Data: 2011-02-11 07:16:14
    Temat: Re: fundament monolityczny izolować czy nie izolować
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    > niestety nie mam możliwości poszerzenia warstwy chudziaka o 20cm.

    Jak to nie ma???
    Mój dom ma fundamenty wylane około 1970 roku właśnie prostu do gliny.
    Fundamenty kopane łopatami. Nad ziemią i pierwsze pół metra poniżej mają
    szerokość ścian - przekrój prostokątny. Głębsza część fundamentu miała
    przekrój trapezu. Głębiej ziemia (glina) była podcinana na skos - im
    niżej tym szerzej. Podstawa (minimum 120 cm poniżej gruntu) ma szerokość
    około 70 cm a może i 80 cm bo szacuję na podstawie tylko jednej odkrywki.
    W tych czasach, w moich okolicach wszyscy tak budowali. Niby ławy się
    nie robiło, ale fundament poszerzano ku dołowi i skutek był podobny.

    Kazek