  • 1. Data: 2009-03-31 15:23:55
    Temat: fundament szklarni
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

    Dostalem w prezencie szklarnie. Taka z konstrukcja aluminiowa i szybami.
    No i zeby to zmontowac potrzebny jest fundament.

    W instrukcji pisze ze minimum 50cm pod poziom gruntu. Szklarnia ma 2,40x3,60 czy
    jakos tak.

    Jak najsensowniej taki fundament zbudowac?
    Tak aby nie bylo drogo, ale relatywnie dobrzei zeby w przyszlosci dalo sie taki
    fundament rozmontowac bez uzycia dynamitu i miesiaca sprzatania.

    Na poczatek pomyslalem o slupkach betonowych wkopanych na te swoje 1m co 1m po
    obwodzie i na to wylany wieniec 20cm x 20xm. (ewentualnie) Na wieniec klocek
    drewniany i na to sama konstrukcja szklarni.

    Czy to dobra droga?

    Szklarnia moze postac 5-8 lat. Moze dluzej, raczej nie krocej. Nie chce
    pancernych fundamentow bo moze kiedys bede chcial to rozebrac i sie pozbyc...

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 2. Data: 2009-03-31 15:51:37
    Temat: Re: fundament szklarni
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:4e8f.00000112.49d2358b@newsgate.onet.pl...
> [...]
    >
    > Szklarnia moze postac 5-8 lat. Moze dluzej, raczej nie krocej. Nie chce
    > pancernych fundamentow bo moze kiedys bede chcial to rozebrac i sie

    daj bezposrednio na slupki belke
    (najlepiej impregnowana cisnieniowo i przesmarowaną jakimś preparatem
    bitumicznym)
    te 5-8 lat spokojnie wytrzyma

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 3. Data: 2009-03-31 17:49:45
    Od: "tornad" <t...@o...net>

    > Dostalem w prezencie szklarnie. Taka z konstrukcja aluminiowa i szybami.
    > No i zeby to zmontowac potrzebny jest fundament.

    Wymuruj fundament z pustakow betonowych, takich z dwoma dziurami w srodku. Na
    sucho z tym, ze te dziury zasypiesz potem zageszczana pretami zbrojeniowymi,
    pospolka lub z dodatkiem niewielkiej ilosci cementu na mokro je zalej. Pionowe
    prety zostaw.
    Po wykonaniu wykopu zrobisz to w jeden, gora dwa dni.
    Posadowienie proponowalbym na glebokosci 60-70 cm, przy wysokosci pustaka 20
    cm bedzie trzeba 4 warstwy. Na poziomie zero, te 10-29 cm powyzej poz. terenu,
    zalej dziury nieco mocniejszym betonem aby jakos do tego zakotwic konstrukcje,
    co by jej wiatr nie porwal...
    Stosowanie slupkow, odradzam a to z tego powodu, ze miedzy nimi a pod ta
    belka czy wiencem, beda Ci nornice, myszy i inne krety sie podryckiwac i
    korzonki tych "badyli" konsumowac. Bedziesz musial potem glowy sledzi do tych
    kretowisk wtykac, ale to i tak nie wiele pomoze.
    Pzdr.
    Tornad

  • 4. Data: 2009-04-01 09:10:04
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > korzonki tych "badyli" konsumowac. Bedziesz musial potem glowy sledzi do tych
    > kretowisk wtykac, ale to i tak nie wiele pomoze.

    Dziękuję za wskazówki.
    Zastanawialem sie jak ten fundament zrobic w weekend i to bez wożenia kruszywa
    wywrotką itp.
    No i o tych gryzoniach sie troche naczytalem. Ale nie wiem czy myszy i inne
    przyjda jesc moje pomidory jak dookola bedzie kupa innych rzeczy do zarcia
    (mieszkam na wsi). Ale pustaki sa na tyle solidne ze postoja a na tyle latwe w
    rozebraniu ze nie bedzie trzeba koparki.

    Jeszcze raz dzieki!

    Lukasz Sczygiel