  • 1. Data: 2012-01-30 06:29:34
    Temat: garaz kanadyjczyk i klopot :/
    Od: MarcinJM <m...@g...pl>

    Witam
    Postawilem jesienia garaz kanadyjczyk
    jesien jaka byla wszyscy wiemy: ciagle cos z nieba padalo, wilgoc i
    gnoj. Nie bylo jak tego starannie wysuszyc.
    Obecnie mam polozona welne i potezny problem z wilgocia.
    W budzie co prawda jest cieplo, ale welna do zewnetrznej OSB przymarzla
    i czuc, ze jest wilgotna.
    Na ta chwile raczej nic nie zrobie, ale mam kilka pytan:
    Czy pozwolenie na przemarzniecie tego w nocy (minusowa temp. wewnatrz)
    zlikwiduje problem ew. plesni/grzybow? Czy, jesli sie pojawia jakies
    pasozyty bedzie mozliwosc wiosna potraktowania tego jakas mikstura,
    ktora zabezpieczy drewno na lata? (co prawda belki sa pociagniete jakim
    zielonym czyms, ale mam obawy czy to starczy).
    Welne na wiosne wysusze/wymienie, to nieduzy koszt (ca 400zl i troche
    pracy). Najbardziej obawiam sie "ataku biologicznego".
    Mam co prawda osuszacz, ale musialbym bude nagrzac dosc mocno, zeby on
    zadzialal, a i tak to, co jest zamarzniete bedzie nie do ruszenia.
    Poradzcie cos...

    MarcinJM

  • 2. Data: 2012-01-30 07:03:56
    Temat: Re: garaz kanadyjczyk i klopot :/
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "MarcinJM" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Obecnie mam polozona welne i potezny problem z wilgocia.
    > W budzie co prawda jest cieplo, ale welna do zewnetrznej OSB przymarzla

    pisałem wielokrotnie - kanadyjczyk sie nie nadaje na budynek nieogrzewany. Wywal tą
    wełne w cholere. Ocieplic mozna od zewnątrz styropianem.
    czyli od wewnątrz to ma wyglądać tak:
    konstrukcja drewniana niczym nie osłonięta
    płyta osb też widoczna
    styropian+tynk.

    Taki układ warstw pozwoli na wentylacje i suszenie drewna. Jakies kratki wentylacyjne
    musisz przewidziec.

    > Czy pozwolenie na przemarzniecie tego w nocy (minusowa temp. wewnatrz)
    > zlikwiduje problem ew. plesni/grzybow?

    nie

    > Welne na wiosne wysusze/wymienie, to nieduzy koszt (ca 400zl i troche
    > pracy).

    i osuiągniesz dokładnie to co masz teraz. Zrób jak pisałem wczesnej.

    b.

  • 3. Data: 2012-01-30 07:39:56
    Od: MarcinJM <m...@g...pl>

    W dniu 2012-01-30 08:03, Budyń pisze:
> [...]
    wełne w cholere. Ocieplic mozna od zewnątrz styropianem.
    > czyli od wewnątrz to ma wyglądać tak:
    > konstrukcja drewniana niczym nie osłonięta

    Dobra. A jesli budynek bylby utrzymywany w temp. + 5-7st.?
    Utrzymywanie tej temp. pradem kosztuje mnie ok 7-10zl/dobe
    (przypuszczam, ze po starannym wysuszeniu bylaby to jeszcze mniejsza
    kwota), wiec jest do przezycia.
    Z zewnatrz przewidzialem tylko 3 cm na styropian i tynk, inaczej wyjde
    poza 25m2 w obrysie.

    > Taki układ warstw pozwoli na wentylacje i suszenie drewna. Jakies kratki
    wentylacyjne musisz przewidziec.

    > nie

    > i osuiągniesz dokładnie to co masz teraz. Zrób jak pisałem wczesnej.

    Wymyslilem, zeby po wysuszeniu dac od srodka (wewnetrzna strona
    konstrukcji) paroizolacje, a od zewnatrz w OSB powiercic szereg duzych
    otworow (7-10cm co kilka cm, zeby powstala sciana azurowa) i dac
    membrane wysokoparoprzepuszczalna, na to okladzine z desek z zachowaniem
    szczeliny powietrznej.
    Musi byc jakis sposob :)

    MarcinJM

  • 4. Data: 2012-01-30 07:58:49
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Dobra. A jesli budynek bylby utrzymywany w temp. + 5-7st.?
    > Utrzymywanie tej temp. pradem kosztuje mnie ok 7-10zl/dobe

    nic nie zmienia

> [...]
    > otworow (7-10cm co kilka cm, zeby powstala sciana azurowa) i dac
    > membrane wysokoparoprzepuszczalna, na to okladzine z desek z zachowaniem

    w tym układzie który masz położenie od wewnątrz paroizolacji zmieniłoby układ
    wilgotnosciowy i byłoby dobrze dopuki folia byłaby absolutnie szczelna. Po co ci ta
    wełna w srodku?

    b.

  • 5. Data: 2012-01-30 08:15:05
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "MarcinJM" napisał w wiadomości grup

    >Z zewnatrz przewidzialem tylko 3 cm na styropian i tynk, inaczej wyjde poza
    >25m2 w obrysie.

    No i ok. Po co Tobie więcej styro na nieogrzewanym garażu? 3- 5cm styro na
    to siatka klej i tyn i jest git

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 6. Data: 2012-01-30 08:44:30
    Od: MarcinJM <m...@g...pl>

    W dniu 2012-01-30 08:58, Budyń pisze:
> [...]
    wilgotnosciowy i byłoby dobrze dopuki folia byłaby absolutnie szczelna. Po co ci ta

    Welna w srodku potrzebna, poniewaz kilka razy w tygodniu cos tam robie
    po kilka godzin i normalnie ogrzewam do kilkunastu stopni.
    Od wewnatrz dalem paroizolacje do czasu cieplejszych dni, zeby mi sie
    welna na leb nie sypala, z tym, ze traz wilgoc z welny nie ma gdzie sie
    przemiescic. Na wiosne chce to wszystko wywalic, zostawic gola
    konstrukcje z OSB z zewnatrz. Starannie to wysuszyc (osuszacz
    powietrza), podziurawic OSB, i zlozyc na nowo. Przypuszczam, ze w
    tartaku mnie oszukano i sprzedano mi mokre/niedosuszone drewno, stad ta
    kolomyja. Jesli kupilem 1.5m3 drewna z 60% wilgotnoscia, to mam ok
    800ltr wody, ktora nie ma sie gdzie podziac :/
    Na ta chwile musze jakos przeczekac. Tak to jest jak sie "zieleniak"
    bierze za cos, o czym ma mgliste pojecie. Z drugiej strony to cenne
    doswiadczenie, ktore niewiele mnie bedzie kosztowalo (max. kilka tys.
    ;)). Frycowe trzeba zaplacic.

    MarcinJM

  • 7. Data: 2012-01-30 18:05:53
    Od: MarcinJM <m...@g...pl>

    Ciekawostka:
    Pomimo, ze od kilku dni kompletnie nie grzeje, a temp. za oknem ok. -14
    w nocy i ok -10 w dzien, temperetura wewnatrz budy jest powyzej zera
    (woda w butelce nie zamarza). Cieplo z gruntu? Wylewka jest bez
    ocieplenia. Acha, buda nie posiada zadnych okien.

    MarcinJM

  • 8. Data: 2012-01-30 18:54:13
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2012-01-30 19:05, MarcinJM pisze:
> [...]
    > (woda w butelce nie zamarza). Cieplo z gruntu? Wylewka jest bez
    > ocieplenia. Acha, buda nie posiada zadnych okien.

    Ech chłopaku.
    W sobotę włączyłem u moich najemców dopiero piec CO przypucowali się że
    jeszcze nie włączyli.
    I co ?
    Piec wykotłował 50m3 gazu na 2 doby, tak się to wsio wychłodziło, ale o
    dziwo w pomieszczeniach nie było nic zamarźnięte ;)

    Pozdrawiam !

    PS:
    To warsztat - hala 2 stanowiskowa i zaplecze socjalne.
    Na hali grzali jakąś kozą, ale ta koza nic nie dawała na socjal.

  • 9. Data: 2012-01-30 19:07:45
    Od: MarcinJM <m...@g...pl>

    W dniu 2012-01-30 19:54, Cezary Daniluk pisze:

> [...]
    > Piec wykotłował 50m3 gazu na 2 doby, tak się to wsio wychłodziło, ale o
    > dziwo w pomieszczeniach nie było nic zamarźnięte ;)

    Ale u mnie nie ma sie co wychladzac, brak jakichkolwiek akumulatorow
    ciepla. Folia, welna 10cm, osb, swiat zewnetrzny.

    MarcinJM