  • 41. Data: 2011-04-14 13:12:50
    Temat: Re: gaz czy ekogroszek?
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik ŁC napisał:

    > Może najpierw doczytaj jak ta sprawność jest obliczana i skąd te 107%
    > się wzięło.

    Sprawność to sprawność i żadne zaklinanie tego nie zmieni. Dlatego też
    standardowym pojęciu świata sprawność < 1.
    A sposób obliczania ma można jedynie interpretować w tym przypadku jako
    błędny.

    pozdrawiam
    rafał

  • 42. Data: 2011-04-14 13:32:09
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Thu, 14 Apr 2011 15:12:50 +0200, rrr napisał(a):

> [...]
    > standardowym pojęciu świata sprawność < 1.
    > A sposób obliczania ma można jedynie interpretować w tym przypadku jako

    LOL. Wysil się, zaprzęgnij gugla do roboty i Cię oświeci :-)

    --
    ŁC
    Żonaty facet powinien zapominać o swoich błędach. Nie ma sensu, żeby

  • 43. Data: 2011-04-14 14:02:34
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "rrr" <r...@o...rrr.pl> wrote:

    > Oczywiście. Tylko, że na kotle możesz mieć 40 stopni, a tylko raz na tydzień
    > ogrzać ją do 60 czy więcej i sponsor zdycha :)

    Macie 40 stopni w zasobniku? U mnie jest 48 w zasobniku 300l i zdarza się, że po
    zużyciu nieco większej ilości wody, z kranu leci woda letnia. W zasobniku
    pionowym jest gradient temperatury i te Wasze 40 stopni będzie miało tylko
    kilkanaście/kilkadziesiąt litrów wody. Poniżej temperatura jest znacznie niższa.
    Moim zdaniem 40 stopni to sporo za mało.

    --
    Bartek

  • 44. Data: 2011-04-14 14:35:55
    Od: "Amir" <S...@g...pl>

    > Jak uda Ci się kupić groszek po 600zł/tona, albo jeszcze taniej, to
    > wyjdzie tylko na korzyść. :-). Gazu taniej nie kupisz, bo nie ma
    > konkurencji.

    jak ktos szuka oszczędności to lepszym rozwiązaniem uważam, że będzie
    kocioł na miał/ekogroszek,
    po prostu jest większa konkurencja
    i można kupic opał nawet za 300zł/T
    w takim przypadku ogrzanie może wyjsc nawet 3x taniej niż gazem

    pozdrawiam
    AT

  • 45. Data: 2011-04-14 18:12:35
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > jest znacznie niższa.
    > Moim zdaniem 40 stopni to sporo za mało.

    Dziwny masz ten zasobnik. U mnie jak dzieciaki sie wykapia wieczorem to ja
    spokojnie wykapie sie o polnocy niegrzana w miedzyczasie woda. Na gorze co
    prawda jest mniej niz bylo na poczatku, ale wystarcza. Fakt, ze na dole
    wstepnie mam wiecej jak na gorze bo tam jest wezownica.

    Pozdro.. TK

  • 46. Data: 2011-04-14 19:35:24
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

> [...]
    > prawda jest mniej niz bylo na poczatku, ale wystarcza. Fakt, ze na dole
    > wstepnie mam wiecej jak na gorze bo tam jest wezownica.

    To Ty masz zasobnik z jedną wężownicą?
    Ja mam normalny zasobnik biwalentny :)
    Jedna wężownica (mała) jest wysoko i ta jest od kotła. Druga - nisko, ta jest do
    solarów i jest od tej górnej ze 2-2,5 razy większa.
    Kocioł grzeje tylko górną część zasobnika i tam się mieści może z 80-100 litrów.
    Termopara zamontowana jest w najwyższym punkcie zasobnika (rurka jest pionowo,
    na środku). Termometr z tarczą jest jakieś 30cm niżej z boku i pokazuje dobre
    parę stopni mniej.
    Nie było jeszcze takiej sytuacji, żeby wody mi zabrakło do mycia, ale nie była
    już gorąca tylko letnia.

    --
    Bartek

  • 47. Data: 2011-04-14 19:55:05
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > To Ty masz zasobnik z jedną wężownicą?
    > Ja mam normalny zasobnik biwalentny :)

    No tez mam dwie. Przy pelnym zasobniku cieplej wody przed wieczorem wody
    starcza dla wszystkich do nocy. Grzejac mniej niz pol zasobnika do
    czterdziestu stopni nie spodziewaj sie niczego innego jak zaobserwowales. Tu
    cholopy pisza zdaje sie o pelnym zasobniku. Bez solarow to bez sensu
    kupowanie takiego zasobnika i grzanie tylko czesci.

    Pozdro.. TK

  • 48. Data: 2011-04-14 20:03:50
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

> [...]
    > cholopy pisza zdaje sie o pelnym zasobniku. Bez solarow to bez sensu kupowanie
    > takiego zasobnika i grzanie tylko czesci.

    Nie pół zasobnika tylko 80-100 litrów wody. I o tym właśnie mowa. Taka ilość
    wody nagrzana do 40 stopni to za mało dla np. 4-osobowej rodziny.

    --
    Bartek

  • 49. Data: 2011-04-14 20:51:01
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Nie pół zasobnika tylko 80-100 litrów wody. I o tym właśnie mowa. Taka
    > ilość wody nagrzana do 40 stopni to za mało dla np. 4-osobowej rodziny.

    No ale jaki jest sens montowanie zasobnika kilka razy wiekszego niz potrzeba
    i grzanie tylko czesci na gorze? Jak komus potrzeba 100L cieplej wody to
    taki powinien kupic zasobnik. Nie bedzie problemu ze zbyt szybkim
    studzeniem.

    Pozdro.. TK

  • 50. Data: 2011-04-18 06:16:50
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    W dniu 2011-04-13 12:02, Tomek pisze:
> [...]
    > Podsumowujac teraz ogrzanie chaty kosztuje mnie 4t wegla, czyli ok 2500zl.
    > Jesli dolozyc amortyzacje kotla (7000zl) ktory optymistycznie zakladajac
    > wytrzyma 15 lat to rocznie za ogrzewanie musze placic 3000zl. Mysle ze w tej
    > cenie mialbym juz grzanie gazem. Dodam tylko, ze lubie miec cieplo w domu i
    > w tym sezonie kociol wlaczylem 1 wrzesnia , wylaczylem na koniec marca a
    > teraz przepalam co 2 dni. Wegiel byl oplacalny kilka lat temu, gdy kosztowal
    > 400zl/t. Przy obecnych cenach 700zl i wiecej roznice w stosunku do gazu sa
    > tak niewielkie ze IMHO nie warto sie brudzic.

    na śląsku cena węgla lepszego gatunku to 580 zł. na chwilę obecną

    Krzysiek
    www.cashbook.pl