  • 21. Data: 2014-04-26 00:55:51
    Temat: Re: gaz czy ekogroszek ?????
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 25 kwietnia 2014 23:51:12 UTC+2 użytkownik /// Kaszpir /// napisał:

    > U mnie ...
    > Powierzchnia ogrzewana (po podłogach) - 165m2. Ogrzewane do około 22
    > stopni.
    > Sezon rozpocząłem pod koniec września , kończę zapewne za kilka dni bo
    > ciągle coś tam jeszcze w kotle zostało.
    > Zużyłem łącznie na CO i CWU - 2,1 tony opału , w tym: 1 tona miału za 600zł
    > (pakowany) i 1,1 tony ekogroszku po 800zł za tonę (pakowany).
    > Czyli sezon kosztował mnie niecałe 1500zł.
    > Nie używałem kominka podczas sezonu ...

    U mnie - ogrzewane przez caly sezon ~220m2 do ~22stC, od pazdziernika:

    SUMA: 4749.53 kWh (tania: 3484.94 kWh, droga: 1264.59 kWh)
    KOSZT: 1875.82 PLN (tania: 1108.21 PLN, droga: 767.61 PLN)
    SREDNIA / DZIEN: 26.39 kWh (tania: 19.36 kWh, droga: 7.03 kWh)
    SREDNI KOSZT / DZIEN: 10.42 PLN (tania: 6.16 PLN, droga: 4.26 PLN)
    PROCENTOWE ZUZYCIE: tania: 73.37% / droga: 26.63%

    Czyli 1875 pln :) Polecam pompe ciepla. Palcem nie kiwnalem, a "kotlownia"
    zarasta pajeczynami :P
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 22. Data: 2014-04-26 09:59:33
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Czyli 1875 pln :) Polecam pompe ciepla. Palcem nie kiwnalem, a "kotlownia"

    Rozumie że razem z CWU oczywiście ....

    Jeśli tak to nieźle ...

    Ja w następnym roku sądzę że będe palił już miałem i sądzę że dzięki temu
    koszt wytworzenia 1GJ u mnie jeszcze spadnie ...

    Tyle że u mnie kocioł kosztował 6300zł a ile pompa ? I jaka to pompa ?
    Powietrza czy z dolnym źródłem ?
    I ile by to kosztowało "typowego kowalskiego" który nie kiwnie nawet palcem
    a wszystko zrobi za niego fachowiec ?
    Bo zainwestowanie olbrzymiej kwoty aby potem "zaoszczedzić" kilkaset złotych
    rocznie to żadna rewelacja ...

  • 23. Data: 2014-04-26 10:59:30
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-04-26 09:59, /// Kaszpir /// pisze:

> [...]
    > palcem a wszystko zrobi za niego fachowiec ?
    > Bo zainwestowanie olbrzymiej kwoty aby potem "zaoszczedzić" kilkaset

    Właśnie zbieram oferty.
    Dom 220m (na razie na etapie PNB), więc wycena za kompletną instalację
    CO + CWU.
    Kolektor Pionowy.
    Wyceny ok 65-75 tys za wszystko.

    --
    Pete

  • 24. Data: 2014-04-26 11:00:42
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    > złotych rocznie to żadna rewelacja ...

    Właśnie zbieram oferty.
    Dom 220m (na razie na etapie PNB), więc wycena za kompletną instalację
    CO + CWU, podłogówka w całym domu.

  • 25. Data: 2014-04-26 11:31:57
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 26.04.2014 o 10:59 Pete <n...@n...com> pisze:

    > Właśnie zbieram oferty.
    > Dom 220m (na razie na etapie PNB), więc wycena za kompletną instalację
    > CO + CWU.

    Na 220m2 instalacja będzie trochę kosztowała.

    > Kolektor Pionowy.
    > Wyceny ok 65-75 tys za wszystko.
    Ale to trochę drogo masz, ja ci proponuję PC powietrzną która chodzi w
    zimie prawie cały czas + kocioł elektryczny pracujący w nocy na II taryfie
    w większe mrozy. Jak chcesz moge ci to policzyć i zaprojektować. Kosztowo
    wyjdzie ci to połowa albo i mniej od tego co napisałeś. A i koszty grzania
    nie będą powalać.

    PS jak jesteś zainteresowany to odezwij sie na priva, policzymy dokładnie.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 26. Data: 2014-04-26 14:40:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 26 Apr 2014 10:59:30 +0200, Pete

    > Właśnie zbieram oferty.
    > Dom 220m (na razie na etapie PNB),
    > więc wycena za kompletną instalację CO + CWU.

    Masz porozbijane ceny na konkretne elementy?

    > Kolektor Pionowy.

    Głębokość? Tylko jeden odwiert?

    --
    Pozdor Myjk

  • 27. Data: 2014-04-26 14:51:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 26 Apr 2014 11:31:57 +0200, janusz_k

    > Ale to trochę drogo masz, [...]

    Nie wiem ile podłogówka wychodzi, jeszcze się tym zupełnie nie
    interesowałem (choć google na szybko wypluwa 100-300 zł/m2).

    Pionowy odwiert sobie liczą 50-70 zł/mb (przy 220m2 potrzeba w sumie nie
    mniej jak 100), czyli około 10 tys., PC nie powinna przekroczyć ceny 20
    tys. z podpięciem.

    35-45 tys. za wykonanie podłogówki na 200m2 to dużo czy mało? ;P

    --
    Pozdor Myjk

  • 28. Data: 2014-04-26 15:51:32
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 26.04.2014 o 14:51 Myjk <m...@n...op.pl> pisze:

> [...]
    > interesowałem (choć google na szybko wypluwa 100-300 zł/m2).
    >
    > Pionowy odwiert sobie liczą 50-70 zł/mb (przy 220m2 potrzeba w sumie nie

    Za tanio, u mnie na południu firma robiła sąsiadce odwiert i mam ceny z 1
    ręki, dla studni zaczyna się od 220zł/mb, a dla pc 140zł/mb.
    Dom 220m2 to dość spory, odwierty z zapasem małym spokojnie będą go
    kosztować 30tys.

    > mniej jak 100), czyli około 10 tys., PC nie powinna przekroczyć ceny 20
    > tys. z podpięciem.
    Zgoda, co daje już razem 50tys i na instalację zostaje
    20tys co jest realne. Dlatego dostał za całość 70tys.

    > 35-45 tys. za wykonanie podłogówki na 200m2 to dużo czy mało? ;P
    Dużo :)

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 29. Data: 2014-04-26 22:59:09
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-04-26 00:55, Adam pisze:

    > Czyli 1875 pln :) Polecam pompe ciepla. Palcem nie kiwnalem, a "kotlownia"
    > zarasta pajeczynami :P

    No to ja jakies trzy tysie. Paliwo gaz ziemny. Powierzchnia dwiescie z
    kawalkiem.
    Nie wiem czy polecam, ale takowoz kotlownia pajeczyna zarasta.

    Pozdro.. TK

  • 30. Data: 2014-04-26 23:07:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 26 kwietnia 2014 22:59:09 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > No to ja jakies trzy tysie. Paliwo gaz ziemny. Powierzchnia dwiescie z
    > kawalkiem.
    > Nie wiem czy polecam, ale takowoz kotlownia pajeczyna zarasta.
    I pomimo braku styro na ścianach oszt ogrzewania nie zabija;)
    A wg fanatyków styro i OZC powinieneś po pierwsze zimie być bankrutem;)