  • 41. Data: 2014-04-28 11:03:12
    Temat: Re: gaz czy ekogroszek ?????
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 kwietnia 2014 10:53:39 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Wiem wiem, bardziej zależało mi na koszcie całej reszty.

    No DZ tez sporo - nie masz miejsca na dzialce? 400-500m2 byle gdzie, byle
    nie zabetonowane :) Wycenili Ci na prawie 20 tys odwierty.. Poziome wyjdzie
    1/3 tego:)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 42. Data: 2014-04-28 11:42:24
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-04-28 11:03, Adam pisze:

> [...]
    > nie zabetonowane :) Wycenili Ci na prawie 20 tys odwierty.. Poziome wyjdzie

    z 200 - 300 by się znalazło, 500 musiałbym sztukować z kilku kawałków ;)

    --
    Pete

  • 43. Data: 2014-04-28 12:41:07
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 kwietnia 2014 11:42:24 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > z 200 - 300 by się znalazło, 500 musiałbym sztukować z kilku kawałków ;)

    Nie ma znaczenia - byle odleglosci od siebie nie byly zbyt rozne, acz
    i to mozna ominac dobrze planujac :) Ludzie to sobie mysla, ze DZ poziome
    to musi byc szczere pole i ladny kwadracik ~500m2 :-) Nie - to moze byc
    wcisniete w dowolne miejsce ktore nie jest zabetonowane / zakostkowane
    (woda musi swobodnie wsiakac) i nie musi byc w jednym ladnym kawalku :)

    Jak dopiero budujesz i nie masz narazie ogrodka, dopiero planujesz trawnik
    etc to zastanow sie - w 5-6k powinienes sie zamknac. O ile masz grunt
    raczej gliniasty. Jak piasek to niestety sie nie oplaca!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 44. Data: 2014-04-28 14:29:29
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Zaplanować to czy będzie kotłownia czy nie, a jeśli tak to gdzie jest
    > "odrobinę" prościej niż z dokładnością do 20cm zaplanować gdzie będzie
    > wisiał kocioł (no i trzeba by wcześniej znać jego wymiary). Rozumiem, że
    > argumenty się skończyły stąd te nieudolne próby manipulacji fragmentami
    > wypowiedzi wyrwanymi z kontekstu.

    > Zabolało, bo Ci wytknąłem błędy rozumowe.

    Co niby miało zaboleć? Nieudolna próba manipulacji? Za stary na to jestem,
    by mnie to jakoś szczególnie ruszało.

    > Co do projektu to także i wymiary kotła nie są problemem, bo w 5 min.można
    > je ściągnąć z internetu.
    > Tak więc i taka linia obrony swoich bzdur także Ci się nie udała.

    ROTFL. I co z tego??? Jak często kocioł zapisany w projekcie jest identyczny
    z tym który finalnie się znajduje u klienta? Na etapie robienia dachu często
    jeszcze klient nie wie jaki będzie miał kocioł a tym samym jakie będą jego
    wymiary. Często nawet nie wie, czy to będzie kocioł wiszący i osobny
    zasobnik czyn np. stojący typu "lodówka".

    > Widać masz za dużo kasy :)

    Nie brnij bo jeszcze ktoś Cię posłucha. Grzanie wody gazem jest tańsze niż
    prądem.

    > Jak w domu są 2-3 osoby to bez najmniejszego problemu da się wypracować
    > pewne nawyki.

    Ale po co? Po co robić jakieś prowizorki i później kombinować z kolejnością
    kiedy kto się ma prawo kąpać. Popadasz ze skrajności w skrajność. Raz
    piszesz aby do wszystkiego brać fachowców (i tracić niepotrzebnie kasę) a
    innym razem sugerujesz groszowe oszczędności kosztem komfortu.

    > Co do zakłócania temperatury wody podczas korzystania z 2 baterii to
    > zdarza się nawet jak w domu jest zasobnik. Wystarczy tylko, że posiada on
    > zbyt małej średnicy wyjście ciepłej wody np. 1/2 cala, a takich jest
    > sporo.

    Albo jak ktoś sobie zrobi pion CWU na półcalowej rurce, Tyle że to żaden
    argument przeciw zasobnikowi. Co najwyżej to argument za tym aby nie słuchać
    pseudo fachowców i myśleć co się kupuje.

    > Nie. Twierdzę, że w każdym projekcie sposób wyprowadzenia spalin z kotła
    > gazowego jest najmniej istotny i to jest ostatnia rzecz, nad którą
    > zastanawia się projektant.

    Kiepski projektant się nad tym nie zastanawia bo to nie jego kasa. Wtedy
    albo inwestor musi się sam zastanowić albo poszukać innego projektanta.

    > Często z resztą się nie zastanawia tylko projektuje komin wewnątrz domu,
    > ponieważ wyprowadzanie spalin prze ścianę sprawia wiele problemów, nawet
    > takich, których nie jest w stanie przewidzieć projektant.

    > Powtarzam już po raz kolejny, że nie zawsze się da i tej opcji się będę
    > trzymał.

    Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem, gdy się nie da przez ścianę to można
    zrobić przez dach, ale wtedy lepiej zaprojektować kotłownie na piętrze. Tak
    czy inaczej nie ma usprawiedliwienia na wydawanie kasy na niepotrzebny komin
    gdy planowany jest gaz.

    [ciach]

    Po co podajesz przykłady _istniejących_ domów jako rzekome potwierdzenie
    tezy że nie da się zaprojektować _nowego_ domu z wyprowadzeniem spalin przez
    ścianę?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 45. Data: 2014-04-28 16:41:48
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-04-28 14:29, Ergie pisze:

> [...]
    > tym samym jakie będą jego wymiary. Często nawet nie wie, czy to będzie
    > kocioł wiszący i osobny zasobnik czyn np. stojący typu "lodówka".

    W budownictwie jednorodzinnym jeszcze mi się nie zdarzyło :)
    Ale w budownictwie wielorodzinnym, budowanym przez dewelopera, zazwyczaj
    jest wszystko, włącznie z producentem i modelem kotła.

    > Nie brnij bo jeszcze ktoś Cię posłucha. Grzanie wody gazem jest tańsze
    > niż prądem.

    Zwłaszcza jak grzejesz 120-150 litrów, które stygnie przez cały dzień,
    tylko po to, żeby zużyć 5-10 litrów w zmywarce raz dziennie :)
    Oszczędnie jak cholera.
    Do kąpieli lepiej się jednak sprawdza podgrzewacz przepływowy.
    Jeżeli chodzi o problemy związane ze zmianą temperatury to przy kotle o
    odpowiednio dużej mocy grzewczej w trybie CWU oraz prawidłowym
    kryzowaniu poszczególnych punktów poboru wody, a także zastosowaniu
    reduktora ciśnienia, problem jest pomijalny. Nowoczesne baterie
    umywalkowe i kuchenne same w sobie dość mocno ograniczają przepływ wody.
    Dlatego też można założyć, że problem ten w zasadzie nie istnieje.
    Jedyny mankament jaki istnieje przy kotłach 2f to tylko problem z
    utworzeniem cyrkulacji, choć i na to są sposoby.

    Reasumując: zasobniki CWU jest sens montować tylko wtedy, kiedy w grę
    wchodzi kocioł stałopalny lub solary. W przypadku kotła gazowego mają
    niewielki sens.

> [...]
    > skrajność. Raz piszesz aby do wszystkiego brać fachowców (i tracić
    > niepotrzebnie kasę) a innym razem sugerujesz groszowe oszczędności

    Błagam przestań "Ławkować" tzn. zachowywać się jak tamten kretyn.
    Kotły 2-funkcyjne nie mają samych wad, tak jak Ty to sugerujesz, ale
    także mają zalety, a największą z nich to to, że nie trzeba czekać, aż
    zasobnik się ponownie nagrzeje, aby kolejne osoby mogły się wykąpać
    jedna za drugą. Nie wspomnę już o fakcie, że nie ma aż tak dużych strat
    ciepła na skutek wychładzania zasobnika.

    > Albo jak ktoś sobie zrobi pion CWU na półcalowej rurce, Tyle że to
    > żaden argument przeciw zasobnikowi. Co najwyżej to argument za tym aby
    > nie słuchać pseudo fachowców i myśleć co się kupuje.

    Nie chodzi o pion na rurce 1/2 cala, ale o wyjście 1/2 cala z zasobnika
    CWU, które można spotkać w niektórych zasobnikach.

> [...]
    >
    > Po co podajesz przykłady _istniejących_ domów jako rzekome
    > potwierdzenie tezy że nie da się zaprojektować _nowego_ domu z

    Dałem Ci przykłady nowo budowanych domów. Jedynie kamienica była stara,
    ale zauważ, że problem, który tu powstał tak samo by istniał, gdyby ta
    kamienica była nowo budowana. Dałem jej przykład tylko dlatego, aby Ci
    uzmysłowić, że czasami bywają problemy, które trudno jest przewidzieć i
    dlatego wyprowadzanie spalin kominem zawsze będzie pewniejsze od
    "wyrzucania" ich poprzez ścianę.

  • 46. Data: 2014-04-28 18:10:54
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > W budownictwie jednorodzinnym jeszcze mi się nie zdarzyło :)

    O jednak :-)

    > Zwłaszcza jak grzejesz 120-150 litrów, które stygnie przez cały dzień,
    > tylko po to, żeby zużyć 5-10 litrów w zmywarce raz dziennie :)

    Argumentacja Ci się "rozjeżdża" :-) Po pierwsze nie grzeję 120-150l, po
    drugie jak pisałem załączam zmywarkę wieczorem gdy ciepła woda i tak jest
    potrzebna bo się myjemy. Po trzecie wreszcie jak ktoś jest bardzo oszczędny
    i wodę grzeje tylko na wieczór to nie ma znaczenia zmywarka sobie weźmie z
    zasobnika taką jaka jest i dogrzeje do żądanej temperatury.

    > Oszczędnie jak cholera.
    > Do kąpieli lepiej się jednak sprawdza podgrzewacz przepływowy.

    UWAGA BZDURA!!!

    Tak specjalnie napisałem wielkimi literami aby jak ktoś to przypadkiem
    znajdzie w archiwum i przeczyta tylko jakiś fragment został w porę
    ostrzeżony.

    Nie raz tu pisałeś bzdury tylko po to by mieć inne zdanie od reszty świata,
    ale teraz to już zupełnie straciłeś kontakt z rzeczywistością.

    Podgrzewacz przepływowy to najgorsze możliwe rozwiązanie jeśli chodzi o
    komfort i o ekonomię. O komfort ze względu na wahania temperatury, o
    ekonomię bo trzeba grzać wodę dużą mocą i sprawność współczesnego kotła
    kondensacyjnego jest wtedy najniższa.

    To są absolutne podstawy i jeśli ich nie rozumiesz to powinieneś zmienić
    zawód.

> [...]

    > Reasumując: zasobniki CWU jest sens montować tylko wtedy, kiedy w grę
    > wchodzi kocioł stałopalny lub solary. W przypadku kotła gazowego mają

    UWAGA BZDURA!!!

    [ciach powtarzane bzdury]

> [...]
    > się ponownie nagrzeje, aby kolejne osoby mogły się wykąpać jedna za drugą.

    Pan instalator najwyraźniej nie rozumie jak działają zasobniki warstwowe.

    > Nie wspomnę już o fakcie, że nie ma aż tak dużych strat ciepła na skutek
    > wychładzania zasobnika.

    UWAGA BZDURA!!!

    Straty związane z niższą sprawnością kotła są większe iż straty postojowe.

    > Nie chodzi o pion na rurce 1/2 cala, ale o wyjście 1/2 cala z zasobnika
    > CWU, które można spotkać w niektórych zasobnikach.

    Wyjście 1/2 jest mniejszym błędem niż taki pion, bo jest tylko punktowym
    oporem. Jak tego nie rozumiesz to weź sobie dowolny podręcznik projektowania
    instalacji albo pojedź na kolejne szkolenie bo najwyraźniej miałeś ich za
    mało.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 47. Data: 2014-04-28 21:03:53
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-04-28 18:10, Ergie pisze:

> [...]
    > bardzo oszczędny i wodę grzeje tylko na wieczór to nie ma znaczenia
    > zmywarka sobie weźmie z zasobnika taką jaka jest i dogrzeje do żądanej

    Skoro przestrzegasz codziennie harmonogramu i zasad, że załączasz
    grzanie wieczorem, aby mieć ciepłą wodę do kąpieli. Wszyscy się kapią, a
    resztę ciepłej wody pobiera zmywarka to faktycznie możesz mieć rację, że
    może być oszczędniej od grzania zmywarki tylko prądem. Upierdliwe
    niemiłosiernie.

    Grzanie kotłem 2f nie jest aż tak upierdliwe. Kąpiesz się kiedy chcesz,
    zmywasz kiedy chcesz, a przy tym oszczędniej niż grzejąc zasobnik CWU.
    Dlaczego? Wyjaśnię dalej.

> [...]
    > kotła kondensacyjnego jest wtedy najniższa.
    >
    > To są absolutne podstawy i jeśli ich nie rozumiesz to powinieneś

    ROTFL

    UWAGA BZDURA!!!
    Tak specjalnie napisałem wielkimi literami aby jak ktoś to przypadkiem
    znajdzie w archiwum i przeczyta tylko jakiś fragment został w porę
    ostrzeżony.

    Tutaj napisałeś największą bzdurę świata, ponieważ sprawność kotła
    zależy od temperatury wody na powrocie.
    Jeżeli ta temperatura wody powrotnej jest wyższa od ok. 57-58 stopni
    Celsjusza to kondensacja jest zerowa.

    Kiedy grzejesz zasobnik to temperatura wody powrotnej CO cały jest
    wysoka i rośnie wraz z temperaturą zasobnika CWU, bo rośnie temperatura
    tego zasobnika.
    Zasobnik CWU zazwyczaj grzejesz do ok. 50-55 stopni Celsjusza.
    Jednak weź pod uwagę, aby zasobnik nie ładował się przez pół dnia to
    kocioł musi go grzać o wiele wyższą temperaturą wody obiegu CO od
    docelowej temperatury zasobnika, bo im większa jest ta różnica, tym
    większa jest moc wymiennika zasobnika i tym szybciej ten zasobnik będzie
    nagrzany. W rzeczywistości podczas grzania zasobnika, kocioł musi
    dostarczyć wodę CO o temperaturze rzędu minimum 70 stopni na zasilaniu i
    50-60 stopni na powrocie.
    Tak naprawdę żaden kocioł 1-funkcyjny nie kondensuje podczas ładowania
    zasobnika CWU. Tu kondensacja jest szczątkowa i występuje tylko i
    wyłącznie na samym początku ładowania zasobnika CWU, kiedy jest on mocno
    wychłodzony. Wszystko przez to, że do kotła powraca zbyt gorąca woda CO.
    Jedyne kotły, które mogą pracować z najwyższą, możliwą, swoją
    kondensacją podczas przygotowania ciepłej wody to kotły 2-funkcyjne.
    Ba.... Kotły takie Potrafią pracować z większą sprawnością niż podczas
    zasilania instalacji CO.
    Wiesz dlaczego?
    Bo w kotle gazowym znajduje się wymiennik płytowy ciepła, w którym
    odbywa się wymiana ciepła pomiędzy wodą CO, a wodą CWU. Ten wymiennik
    jest podłączony przeciwprądowo. Polega to na tym, że woda zasilająca CO
    po opuszczeniu wymiennika (spaliny -> woda CO), płyn ie do wymiennika
    płytowego (woda CO -> woda CWU) w jego obszar, gdzie nagrzewa w
    pierwszej kolejności wodę użytkową opuszczającą wymiennik płytowy i
    gdzie ta woda ma najwyższą temperaturę.
    Woda CO przepływając przez wymiennik płytowy, traci stopniowo
    temperaturę, ale jest przetłaczana w obszar, gdzie woda użytkowa jest
    coraz zimniejsza, w kierunku wlotu tejże wody użytkowej. Tak więc woda
    CO, która opuszcza wymiennik ma temperaturę zbliżoną do zimnej wody,
    która napływa wprost z wodociągu. Ponieważ woda wodociągowa płynie
    wprost z ziemi, gdzie utrzymuje się przez cały rok temperatura 8-10
    stopni Celsjusza to woda CO wychładza się, aż prawie do tej temperatury.
    Czyli opuszczając wymiennik płytowy ta woda CO ma temperaturę rzędu
    kilkunastu stopni Celsjusza.
    Ta woda CO o temperaturze kilkunastu stopni Celsjusza ponownie trafia do
    drugiego wymiennika, w którym odbywa się wymiana ciepła pomiędzy
    spalinami, a wodą CO. Ten wymiennik także pracuje przeciwprądowo.
    Właśnie dzięki pracy przeciwprądowej wymiennika (spaliny -> woda CO) w
    ogóle jest możliwa praca kondensacyjna kotła.

    > UWAGA BZDURA!!!

    Dla Ciebie bzdura, a ja to robię i o dziwo działa :)

> [...]
    > punktowym oporem. Jak tego nie rozumiesz to weź sobie dowolny
    > podręcznik projektowania instalacji albo pojedź na kolejne szkolenie

    Ergie. Z całym szacunkiem, a g.... wiesz na ten temat i przyjmij do
    wiadomości, że z nas dwóch to ja tu jestem specjalistą od kotłów
    gazowych, zwłaszcza kondensacyjnych, bo to ja posiadam doświadczenie,
    szkolenia i autoryzację w tej branży :)

  • 48. Data: 2014-04-29 10:03:23
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > oszczędniej od grzania zmywarki tylko prądem. Upierdliwe niemiłosiernie.

    Nie, nie trzeba żadnego harmonogramu by było taniej. Po prostu grzanie wody
    gzem jest tańsze niż prądem.

> [...]

    > nagrzany. W rzeczywistości podczas grzania zasobnika, kocioł musi
    > dostarczyć wodę CO o temperaturze rzędu minimum 70 stopni na zasilaniu i

    UWAGA BZDURA!!!

    Po pierwsze nie ma potrzeby (ani ekonomicznego uzasadnienia) aby w zasobniku
    była woda o temperaturze 50-55 stopni. Właśnie dlatego że im niższa jest jej
    temperatura tym wyższa jest sprawność pieca i tym mniejsze są straty
    postojowe.

    W praktyce znacznie lepiej mieć zasobnik 120l wody o temperaturze 45 stopni
    niż 80l wody o temperaturze 55 stopni.

> [...]
    > wyłącznie na samym początku ładowania zasobnika CWU, kiedy jest on mocno
    > wychłodzony. Wszystko przez to, że do kotła powraca zbyt gorąca woda CO.

    Idiotyczne założenie dotyczące temperatury wody w zasobniku prowadzą do
    idiotycznych wniosków.

> [...]
    > podczas przygotowania ciepłej wody to kotły 2-funkcyjne.
    > Ba.... Kotły takie Potrafią pracować z większą sprawnością niż podczas

    Ale i tak niższą niż kotły kondensacyjne z zasobnikiem.

    > Dla Ciebie bzdura, a ja to robię i o dziwo działa :)

    ROTFL. Montowanie ludziom kotła 1f a następnie ograniczanie przepływu by
    ukryć jego wady to klasyczne pudrowanie syfa. W efekcie klient ma mniej
    wydajną instalację niż mógłby mieć gdyby zatrudnił fachowca a nie Ciebie.

    > Ergie. Z całym szacunkiem, a g.... wiesz na ten temat

    No po kolejnej sprostowanej bzdurze skończyły się argumenty. Zapraszam na
    pierwszy rok studiów gdzie to się _liczy_. Opór liniowy na pionie ma
    wilokrotnie większą wartość niż miejscowe przewężenie na złączce.

    > i przyjmij do wiadomości, że z nas dwóch to ja tu jestem specjalistą od
    > kotłów gazowych

    Nie, nie jesteś. I co chwilę to udowadniasz. A skoro masz choć szczątkową
    wiedzę w temacie i mimo to piszesz takie bzdury i źle doradzasz ludziom to
    jesteś najnormalniejszym w świecie trollem.

    > , zwłaszcza kondensacyjnych, bo to ja posiadam doświadczenie, szkolenia i
    > autoryzację w tej branży :)

    I za bzdury które tu wypisujesz powinieneś tę autoryzację stracić!

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 49. Data: 2014-04-29 11:19:29
    Od: Budyń <b...@r...pl>

> [...]
    > zasobniku była woda o temperaturze 50-55 stopni. Właśnie dlatego że im
    > niższa jest jej temperatura tym wyższa jest sprawność pieca i tym mniejsze

    a ja wam powiem ile jest u mnie bo mam pomiary. CWU w zbiornki ma 44
    stopnie, jest grzana piecem kondensacyjnym co daje ok. 61stopni.
    Próbowałem grzać CWU niższą temperaturą (pod kondensace właśnie) ale moc
    wężownicy do takiej zabawy jest za mała i piec strasznie szarpie -grzeje
    10sekund, i długo czeka na spadek temperatury wody w obwodzie.

> [...]
    >
    > UWAGA BZDURA!!!
    > Idiotyczne założenie dotyczące temperatury wody w zasobniku prowadzą do

    nie Erigi - praktyka. U mnie sie to potwierdza.

    b.

  • 50. Data: 2014-04-29 12:43:29
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-04-29 11:19, Budyń pisze:

    > nie Erigi - praktyka. U mnie sie to potwierdza.

    Ze trzy-cztery lata temu Viessman chwalil sie kotlem co kondensuje
    podczas ladowawania CWU. Nie pamietam tego patentu, byl dosc prosty i
    oczywisty. W kazdym razie u mnie fabryczne przewyzszenie grzania CWU to
    20C. Czyli jak temp. wody w zasobniku 10C to temp. wezownicy 30C. Do
    tego dochodzi histereza kotla 5C, czyli woda w instalacji przy tych
    warunkach ma ok. 35C. Roznica miedzy powrotem a zasilaniem 5C. Ja tu
    zyskow z kondensacji nie widze.

    Pozdro.. TK