  • 61. Data: 2014-04-30 11:41:05
    Temat: Re: gaz czy ekogroszek ?????
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-04-30 08:31, Myjk pisze:
    > Sun, 27 Apr 2014 16:46:26 -0700 (PDT), Adam

    > Tak, sam odwiert i jeszcze do tego trzeba zapewnić wodę i prąd. Jak widać
    > Pete dostał wycenę na kompletny kolektor za 16 tys przy ~90m głębokości.

    180m

    --
    Pete

  • 62. Data: 2014-04-30 11:45:28
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-04-30 08:34, Myjk pisze:
    > Mon, 28 Apr 2014 10:19:29 +0200, Pete

    > Poziomy zrobi się za połowę tego, z drugiej strony jeśli masz kiepski grunt
    > (suchy piasek -- jak tam mam u siebie, ostatnio kopałem na 3m i sucho jak
    > pieprz -- ale akurat jestem w starym korycie Wisły) albo chcesz coś
    > sensownego chodować na działce, to trzeba pionowy. Pionowy, mimo wszystko,
    > jest stabilniejszy temperaturowo, ale musi być dobrze dobrany. Ja myślałem
    > o głębinowym, ale ponieważ na działce mam glinę i wodę na metrze, to mam w
    > zasadzie idealne warunki pod poziomy.

    Grunt mam teoretycznie dobry (iły) ale trochę mało miejsca. Na dodatek
    działka jest ze skarpą, więc tak naprawdę miejsca byłoby na styk. Czyli
    sama trawa i marchewka ;)

    > Tu jest pies pogrzebany. :)

    To wiem, podałem bo mi taką zaoferowali :)

    > Tu już lepiej.
    >
    > Zwróć się do ecopol, właśnie dostałem od nich wycenę na taki komplet jak
    > Twój (tylko ja planuję "zaledwie" 160m2 użytkowej).

    Tak czy siak, PC + DZ będzie kosztować 30 tyś minimum. Gaz jednak będzie
    kosztował połowę tego.

    --
    Pete

  • 63. Data: 2014-04-30 13:35:20
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 kwietnia 2014 11:45:28 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Tak czy siak, PC + DZ będzie kosztować 30 tyś minimum. Gaz jednak będzie
    > kosztował połowę tego.

    Moze kosztowac 20-22k jak zrobisz DZ poziomy z koparkowym i kupisz
    polska pompe ciepla.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 64. Data: 2014-04-30 14:04:50
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 30 Apr 2014 11:45:28 +0200, Pete

    > Grunt mam teoretycznie dobry (iły) ale trochę mało miejsca. Na dodatek
    > działka jest ze skarpą, więc tak naprawdę miejsca byłoby na styk. Czyli
    > sama trawa i marchewka ;)

    Masz zamiar na tej skarpie coś pielęgnować poza trawą i marchewką? ;) Można
    od bidy trochę wyrównać, może akurat ktoś się trafi chcący oddać trochę
    gleby. ;)

    > Tak czy siak, PC + DZ będzie kosztować 30 tyś minimum.

    Z odwiertami, tak. Min. 10 tys. taniej wyjdzie z poziomym GWC.

    > Gaz jednak będzie kosztował połowę tego.

    Ale każdy sezon to 1/3 mniejszy rachunek. Średnio to jest jakieś 700-1200
    zł różnicy. To łatwo policzyć kiedy się to zwróci. O ile gaz nie pójdzie w
    górę. Prąd to ma szansę nawet stanieć biorąc pod uwagę ostatnią sytuację na
    hałdach. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 65. Data: 2014-04-30 14:32:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 30 kwietnia 2014 14:04:50 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > górę. Prąd to ma szansę nawet stanieć biorąc pod uwagę ostatnią sytuację na
    > hałdach. :P
    Sytuacja na hałdach to jedno ale są jeszcze linie przesyłowe i inna infrastruktura
    które pilnie wymagają kosztownej modernizacji a krasnoludki za to nie zapłacą.

  • 66. Data: 2014-04-30 14:32:33
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 30 Apr 2014 05:32:30 -0700 (PDT), Kris

    > Sytuacja na hałdach to jedno ale są jeszcze
    > linie przesyłowe i inna infrastruktura które
    > pilnie wymagają kosztownej modernizacji
    > a krasnoludki za to nie zapłacą.

    Znaczy do tej pory nie wymagały konserwacji?
    Gazociągi nie wymagają nadzoru i konserwacji?

    --
    Pozdor Myjk

  • 67. Data: 2014-04-30 14:39:22
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-04-30 14:04, Myjk pisze:
> [...]
    > od bidy trochę wyrównać, może akurat ktoś się trafi chcący oddać trochę

    Skarpa z jednej strony należy do powiatu, z drugiej porasta ją las. Poza
    tym, spadek jest 10m, więc trzeba by duuużo tej ziemi nasypać.

    > Z odwiertami, tak. Min. 10 tys. taniej wyjdzie z poziomym GWC.

    Gdybym upchnął poziomy, to już mi nic innego nie wejdzie.

> [...]
    > górę. Prąd to ma szansę nawet stanieć biorąc pod uwagę ostatnią sytuację na

    A to już wróżenie z fusów. Poza tym, PC robiąca CWU to już trochę gorzej
    wychodzi z efektywnością.

    --
    Pete

  • 68. Data: 2014-04-30 14:47:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 30 kwietnia 2014 14:39:22 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Gdybym upchnął poziomy, to już mi nic innego nie wejdzie.
    A co tam jeszcze chcesz upychać?

  • 69. Data: 2014-04-30 15:06:28
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-04-30 14:47, Kris pisze:

    > A co tam jeszcze chcesz upychać?

    Garaż? Drzewo? Basen? Większy podjazd?

    --
    Pete

  • 70. Data: 2014-04-30 15:16:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 30 kwietnia 2014 15:06:28 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Gara�? Drzewo? Basen? Wi�kszy podjazd?
    Garaż i podjazd ok.
    Drzewo i basen to niespecjalne przeszkody.
    Jak działka malutka to faktycznie kłopot.