  • 1. Data: 2009-06-09 06:40:32
    Temat: glebogryzarka Honda F 220 GE
    Od: g...@i...pl

    Dzień dobry

    Proszę o opinię o glebogryzarce Honda F 220 GE - moc 2,4 KM i tylko 1
    bieg. W sklepie powiedziano mi, że w rzeczywistości poprzez
    odpowiednie przełożenia (czy coś takiego) jej rzeczywista "moc" jest
    prawie dwykrotnie większa. Sprzet kosztuje ok 2400 zł, wiem, że za tą
    cenę można kupić glebogryzarkę innego producenta o mocy ok. 5 KM, co
    mi radzicie, potrzebuję jej na powierzchnie ok. 700 m2 i chciałbym
    żeby byla silna, wygodna w obsłudze i trwała. Jeżeli nie Honda to
    ewentualnie jaka?

    Z góry dziękuję

    Gienek

  • 2. Data: 2009-06-09 07:29:19
    Temat: Re: glebogryzarka Honda F 220 GE
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    g...@i...pl pisze:
> [...]
    > mi radzicie, potrzebuję jej na powierzchnie ok. 700 m2 i chciałbym
    > żeby byla silna, wygodna w obsłudze i trwała. Jeżeli nie Honda to

    Nie wiem jakie masz plany co do tej gryzawki, ale tego sie
    nie kupuje, a wypozycza raz na rok na weekend, co w mojej
    okolicy kosztuje 60 zl.

    pozdro
    --
    A S

  • 3. Data: 2009-06-10 07:33:43
    Od: g...@i...pl

    On 9 Cze, 09:29, "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> wrote:

    > Nie wiem jakie masz plany co do tej gryzawki, ale tego sie
    > nie kupuje, a wypozycza raz na rok na weekend, co w mojej
> [...]

    Dzięki za radę, ale już zdecydowałem się na zakup. Teraz
    zagospodarowuje działkę i co roku na niewielkiej powierzchni (ok 300
    m2) prace gryzałką będę wykonywał, więc wypożyczanie sprzętu juz
    wykluczyłem. Problem w tym na co się zdecydować.

  • 4. Data: 2009-06-10 07:41:15
    Od: bynio <n...@w...pl>

    weź tą mocniejszą.
    Raz robiliśmy 900m2 glebogryzarką o mocy 6,5kM.
    wyrobiliśmy się w 4,5 godziny. Nie bardzo sobie wyobrażam 2,5kM.
    Porównaj ew, średnicę noży.

  • 5. Data: 2009-06-10 08:00:07
    Od: g...@i...pl

    On 10 Cze, 09:41, bynio <n...@w...pl> wrote:
    > weź tą mocniejszą.
    > Raz robiliśmy 900m2 glebogryzarką o mocy 6,5kM.
    > wyrobiliśmy się w 4,5 godziny. Nie bardzo sobie wyobrażam 2,5kM.
    > Porównaj ew, średnicę noży.

    Proszę jeszcze o podpowiedź którego producenta wybrać

  • 6. Data: 2009-06-10 08:01:54
    Od: g...@i...pl

    On 10 Cze, 10:00, g...@i...pl wrote:

    > Proszę jeszcze o podpowiedź którego producenta wybrać i na jakie parametry poza
    moca zwrócić wagę - czy bieg wsteczny jest istotny itd.

  • 7. Data: 2009-06-10 08:03:52
    Od: g...@i...pl

  • 8. Data: 2009-06-10 09:28:10
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    g...@i...pl pisze:

> [...]
    > m2) prace gryzałką będę wykonywał, więc wypożyczanie sprzętu juz
    > wykluczyłem. Problem w tym na co się zdecydować.

    Mam pewne rozeznanie, bo juz kilkakrotnie wypozyczalem
    i za kazdym razem byla inna. Gryzawka musi byc potężna
    (czyli droga). Zdecydowanie najlepiej dzialal model na
    solidnych kołach z napędem i 5- ma biegami. Koła z potężnymi
    protektorami, dzialaja wlasciwie jak kotwica, dyktujac tempo
    gryzienia. Tu jej zdjecie, ale nie pamietam co to za model:

    http://picasaweb.google.com/AStasiew/Budowa#52061335
    93089846210

    Maszyny bez napedu sa trudne do utrzymania, a praca nimi
    jest bardzo meczaca i polega na przyciskaniu do gleby
    (hamowanie) lub unoszeniu (gdy za wolno). Niestety nie mam
    fotografii takiej maszyny. Napędem są nie koła, a same zęby
    gryzące. Hamulec to rodzaj kolca, wlazącego w ziemie na
    taka glebokosc zalezna od docisniecia uchwytu do ziemi.

    Naprawde radzilbym raz wypozyczyc - duza szansa ze zmienisz
    zdanie. Gryzawkowanie to ciezka praca, a gdy maszyna slaba
    - koszmar. Gryzawka musi byc droga i ciężka. Inaczej to wyrzucenie
    pieniedzy

    pozdro
    --
    A S

  • 9. Data: 2009-06-10 12:47:46
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "bynio" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
    weź tą mocniejszą.
    Raz robiliśmy 900m2 glebogryzarką o mocy 6,5kM.

    ja tam wołał sąsiada rolnika - wjeżdża traktorem na 10 minut i mam poorane za 20
    zł tak, jak żadną glebogryzarką nie jesteś wstanie zrobić

  • 10. Data: 2009-06-10 15:02:31
    Od: g...@i...pl

    On 10 Cze, 11:28, "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> wrote:

> [...]
    > zdanie. Gryzawkowanie to ciezka praca, a gdy maszyna slaba
    > - koszmar. Gryzawka musi byc droga i ciężka. Inaczej to wyrzucenie

    Dzięki bardzo.