-
31. Data: 2013-04-28 22:46:10
Temat: Re: gniazdo do ładowania auta
Od: b...@k...math.uni.lodz.pl
Adam pisze:
> W dniu niedziela, 28 kwietnia 2013 16:21:50 UTC+2 użytkownik slavo65 napisał:
>
>> Jeżeli ktoś wyjeżdża i wraca do bazy, na postój, gdzie ma możliwość
>> doładowania aku, to koszt przejechania 100 km w wysokości 3 zł jest
>> zachęcający.
>
> Tiaaaaaaa. Nawet zakladajac silniczek typu 30km = ok 22kW, to przez
> godzine (czyli powiedzmy przejezdzajac 40km) ten samochod zuzyje 22 *
> 0,4 (licze srednia cene za kWh przy dwoch taryfach) = 8,8 pln. Mi wiec
> wychodzi na 100km 22pln. Czyli tyle samo co dowolny maly silnik
> benzynowy z LPG spalajacy ~8-9l gazu. Tyle ze ten drugi ma zasieg
> 400-500km.
>
> 3 pln / 100km to chyba skuterkiem albo rowerkiem elektrycznym. Niezle bajki prawisz
:)
> pozdr.
22kW przy 40km/h to chyba pod górkę z przyczepą :)
Mały silnik pb+lpg spali wtedy więcej niż 9l
bajcik
-
32. Data: 2013-04-28 23:00:14
Temat: Re: gniazdo do ładowania auta
Od: k...@g...com
W dniu niedziela, 28 kwietnia 2013 22:46:10 UTC+2 użytkownik
b...@k...math.uni.lodz.pl napisał:
> Adam pisze:
>
> > W dniu niedziela, 28 kwietnia 2013 16:21:50 UTC+2 użytkownik slavo65 napisał:
>
> >
>
> >> Jeżeli ktoś wyjeżdża i wraca do bazy, na postój, gdzie ma możliwość
>
> >> doładowania aku, to koszt przejechania 100 km w wysokości 3 zł jest
>
> >> zachęcający.
>
> >
>
> > Tiaaaaaaa. Nawet zakladajac silniczek typu 30km = ok 22kW, to przez
>
> > godzine (czyli powiedzmy przejezdzajac 40km) ten samochod zuzyje 22 *
>
> > 0,4 (licze srednia cene za kWh przy dwoch taryfach) = 8,8 pln. Mi wiec
>
> > wychodzi na 100km 22pln. Czyli tyle samo co dowolny maly silnik
>
> > benzynowy z LPG spalajacy ~8-9l gazu. Tyle ze ten drugi ma zasieg
>
> > 400-500km.
>
> >
>
> > 3 pln / 100km to chyba skuterkiem albo rowerkiem elektrycznym. Niezle bajki
prawisz :)
>
> > pozdr.
>
>
>
> 22kW przy 40km/h to chyba pod górkę z przyczepą :)
>
> Mały silnik pb+lpg spali wtedy więcej niż 9l
>
>
>
> bajcik
W takich warunkach to na przyczepie akumulatory muszą być. Policz jaka pojemność jest
potrzebna żeby dało się wydusić z niej 22kW i to przy prądzie dla akumulatorów
kwasowych na poziomie nie większym niż 1/5C. Dlaczego tyle? Bo trakcyjne nie nadają
się do rozładowania większymi prądami, spada w nich przy dużych prądach pojemność i
bardzo skraca żywotność.
-
33. Data: 2013-04-28 23:25:45
Temat: Re: gniazdo do ładowania auta
Od: Budyń <b...@r...pl>
W dniu niedziela, 28 kwietnia 2013 20:19:12 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
> Tiaaaaaaa. Nawet zakladajac silniczek typu 30km = ok 22kW, to przez godzine (czyli
powiedzmy przejezdzajac 40km) ten samochod zuzyje 22 * 0,4 (licze srednia cene za kWh
przy dwoch taryfach) = 8,8 pln.
co to za bzdurny sposób liczenia? a od kiedy to w aucie silnik daje całą moc?
22kW potrzebujesz na 10sekund przyśpieszania, a potem z 1kW (nie wiem ile, ale nie
22kW, możnaby to policzyć z wybiegu rozpędzonego samochodu) na pokonanie oporów
ruchu. Proszę jeszcze raz liczyć i napisac ile wyjdzie na 100km :-)
b.
-
34. Data: 2013-04-28 23:26:36
Temat: Re: gniazdo do ładowania auta
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Sun, 28 Apr 2013 14:25:45 -0700 osobnik zwany Budyń napisał:
> W dniu niedziela, 28 kwietnia 2013 20:19:12 UTC+2 użytkownik Adam
> napisał:
>> Tiaaaaaaa. Nawet zakladajac silniczek typu 30km = ok 22kW, to przez
>> godzine (czyli powiedzmy przejezdzajac 40km) ten samochod zuzyje 22 *
>> 0,4 (licze srednia cene za kWh przy dwoch taryfach) = 8,8 pln.
>
>
> co to za bzdurny sposób liczenia? a od kiedy to w aucie silnik daje całą
> moc? 22kW potrzebujesz na 10sekund przyśpieszania, a potem z 1kW (nie
> wiem ile, ale nie 22kW, możnaby to policzyć z wybiegu rozpędzonego
> samochodu) na pokonanie oporów ruchu. Proszę jeszcze raz liczyć i
> napisac ile wyjdzie na 100km :-)
>
to chyba, że jadąc 3kmh, żeby pominąć opór powietrza
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
35. Data: 2013-04-28 23:30:11
Temat: Re: gniazdo do ładowania auta
Od: Adam <a...@g...com>
W dniu niedziela, 28 kwietnia 2013 23:25:45 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
> co to za bzdurny sposób liczenia? a od kiedy to w aucie silnik daje całą moc?
Ja przeciez licze i tak ledwo 30KM, a nie normalne ~100KM.
> 22kW potrzebujesz na 10sekund przyśpieszania, a potem z 1kW (nie wiem ile, ale nie
22kW, możnaby to policzyć z wybiegu rozpędzonego samochodu) na pokonanie oporów
ruchu. Proszę jeszcze raz liczyć i napisac ile wyjdzie na 100km :-)
Mowimy o samochodzie z krotkim zasiegiem, czyli przede wszystkim do miasta, gdzie
robisz non stop start-stopy.
pozdr.
--
Adam Sz.
-
36. Data: 2013-04-28 23:43:15
Temat: Re: gniazdo do ładowania auta
Od: Adam <a...@g...com>
W dniu niedziela, 28 kwietnia 2013 23:25:45 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
> co to za bzdurny sposób liczenia? a od kiedy to w aucie silnik daje całą moc?
Mysle ze najlepiej po prostu sprawdzic ile energii spala maly samochodzik - srednio
wezmy 6l, tj. 4,2kg, cieplo spalania ok 50MJ/kg czyli mamy 210MJ energii tj. ~58kWh.
Zakladajac sprawnosc silnika na poziomie 50% potrzebujemy 29kWh energii na
przejechanie 100km, czyli liczac srednia cene 0,4 pln / kWh = 11,6 pln. To juz
wyglada sensowniej ale dalej daleko do 3 pln / km. I daleko do zasiegu 170km. Wiec
ten samochodzik 3pln / 100km to taki chyba rzeczywiscie melex.
pozdr.
--
Adam Sz.
-
37. Data: 2013-04-28 23:48:20
Temat: Re: gniazdo do ładowania auta
Od: Budyń <b...@r...pl>
W dniu niedziela, 28 kwietnia 2013 23:43:15 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
> Mysle ze najlepiej po prostu sprawdzic ile energii spala maly samochodzik - srednio
wezmy 6l, tj. 4,2kg, cieplo spalania ok 50MJ/kg czyli mamy 210MJ energii tj. ~58kWh.
Zakladajac sprawnosc silnika na poziomie 50% potrzebujemy 29kWh energii na
przejechanie 100km, czyli liczac srednia cene 0,4 pln / kWh = 11,6 pln. To juz
wyglada sensowniej ale dalej daleko do 3 pln / km.
no, z tym sie moge zgodzić. Po droge wyguglałem ze opory toczenia jakiegos, chyba
niedużego auta, to jakies 10kW.
Ciekawostka wyszła z tą ceną - nie liczyłem wczesniej, a sądziłem ze te 3-5zł/100km
jest realne...
b.
-
38. Data: 2013-04-28 23:58:07
Temat: Re: gniazdo do ładowania auta
Od: Adam <a...@g...com>
W dniu niedziela, 28 kwietnia 2013 23:48:20 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
> Ciekawostka wyszła z tą ceną - nie liczyłem wczesniej, a sądziłem ze te 3-5zł/100km
jest realne...
Dolicz teraz sobie koszt 14-tu akumulatorow (~180Ah zelowe to ok 1400 pln sztuka
czyli prawie 20k pln). Wystarczy toto na max 5 lat (dluzej mi zelowe w UPSach i
systemach alarmowych nie wytrzymuja), tj. dodatkowo 4k pln / rok na sama wymiane
akumulatorow. Za to masz po dzisiejszej cenie ponad 1700l LPG czyli dla samochodziku
zuzywajacego 10l / 100km - gratisowe przejechanie 17 tys km.
Zeby tego bylo malo - samochod o ktorym pisze kolega jest w stanie w ciagu roku
przejechac maksymalnie... 15 tys km! Bo skoro laduje sie 4 dni to mozna go naladowac
w rocznym cyklu max 90 razy. Razy 170km to lekko ponad 15 tys km ;)
Takze - zabawa tylko i wylacznie dla hobbystow, niewygodna, niepraktyczna,
nieekologiczna (utylizacja akumulatorow, prad tez nie jest taki eko etc).
pozdr.
--
Adam Sz.
-
39. Data: 2013-04-29 00:05:26
Temat: Re: gniazdo do ładowania auta
Od: k...@g...com
W dniu niedziela, 28 kwietnia 2013 23:48:20 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
> W dniu niedziela, 28 kwietnia 2013 23:43:15 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
>
> > Mysle ze najlepiej po prostu sprawdzic ile energii spala maly samochodzik -
srednio wezmy 6l, tj. 4,2kg, cieplo spalania ok 50MJ/kg czyli mamy 210MJ energii tj.
~58kWh. Zakladajac sprawnosc silnika na poziomie 50% potrzebujemy 29kWh energii na
przejechanie 100km, czyli liczac srednia cene 0,4 pln / kWh = 11,6 pln. To juz
wyglada sensowniej ale dalej daleko do 3 pln / km.
>
>
>
> no, z tym sie moge zgodzić. Po droge wyguglałem ze opory toczenia jakiegos, chyba
niedużego auta, to jakies 10kW.
>
> Ciekawostka wyszła z tą ceną - nie liczyłem wczesniej, a sądziłem ze te 3-5zł/100km
jest realne...
>
>
>
>
>
> b.
Ujmij trochę bo masz z czego. Wartość opałowa paliw płynnych typu etylina olej
napędowy jet na poziomie 40+ a nie 50. Sprawność 50% miały silniki tłokowe potrójnego
rozprężania używane do napędu statków rzecznych w epoce Tomka Sawyera. Współczesny
diesel ma sprawność maksymalną trochę powyżej 35% a benzynowy nie więcej niż 25 -
28%. Jest to sprawność uzyskiwana w warunkach laboratoryjnych. Silnik samochodowy
przy jeździe miejskiej ma często sprawność jednocyfrową i do 10% sporo mu brakuje. Do
całego interesu trzeba dołożyć koszt akumulatorów. Darmo nie są i mają określoną
żywotność. Dla najlepszych trakcyjnych jest to ok 1500 cykli. Akumulatory trakcyjne
nie powinny być doładowywane. Skraca to ich żywotność. Czyli to że ktoś sobie pod
marketem doładuje to pieprzenie kotka za pomocą młotka. Są już lepsze akumulatory od
ołowiowych ale ich cena zabija opłacalność przedsięwzięcia. kilka razy drożej wyjdzie
niż pisałeś. W bonusie jest brak ogrzewania w zimie.
-
40. Data: 2013-05-01 13:44:29
Temat: Re: gniazdo do ładowania auta
Od: Mruk <t...@g...pl>
>
> Puść kabel 5x10m2/1000V. Jak sobie kupisz elektryczniaka to gniazdo do niego
dostaniesz.
>
szybkie ładowarki do aut to 24-36kW więc przewód 5x16 daję. Nie chcę się
bujać później z rozwalaniem parkingu. Chciałem słupek. Myślałem, że ktoś
ma namiar
google zwraca za dużo śmieci i za dużo słupków ogrodowych.
Cieszę się, że tylu jest tu obrońców mojego portfela ale o rady jak
wydawać kasę nie prosiłem. Jak będę szukał informacji czy to ma sens to
zadam pytanie o sens tutaj, u psychiatry lub księgowego. Ja się pytałem
gdzie i za ile. Typowe dla naszych grup. Pytam o "A" a dostaję wszystko
inne.
dzięki a wszystkie posty ;)
M