  • 41. Data: 2013-05-01 13:59:37
    Temat: Re: gniazdo do ładowania auta
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 1 maja 2013 13:44:29 UTC+2 użytkownik Mruk napisał:

    > szybkie ładowarki do aut to 24-36kW więc przewód 5x16 daję. Nie chcę się
    >
    > bujać później z rozwalaniem parkingu. Chciałem słupek. Myślałem, że ktoś
    >
    > ma namiar
    >

    > google zwraca za dużo śmieci i za dużo słupków ogrodowych.
    >

    > Cieszę się, że tylu jest tu obrońców mojego portfela ale o rady jak
    >
    > wydawać kasę nie prosiłem. Jak będę szukał informacji czy to ma sens to
    >
    > zadam pytanie o sens tutaj, u psychiatry lub księgowego. Ja się pytałem
    >
    > gdzie i za ile. Typowe dla naszych grup. Pytam o "A" a dostaję wszystko

> [...]

    Za 10 tysięcy mogę Ci zrobić słupek do którego w późniejszym terminie da się
    domontować dowolne gniazdo.

  • 42. Data: 2013-05-01 16:16:44
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > szybkie ładowarki do aut to 24-36kW więc przewód 5x16 daję. Nie chcę się

    buahaha, przez 5x10 można puścić 60kW to ty dasz 5x16 zeby dac 36 :-)
    Cena nie gra roli, daj złocone końcówki będziesz mial lepsze basy :-)))

    Co sie dziwisz ze masz odpowiedzi jakie masz - to nie jest grupa
    pl.misc.jakzmarnowactrochekasy :)

    b.

  • 43. Data: 2013-05-01 16:25:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 1 maja 2013 13:44:29 UTC+2 użytkownik Mruk napisał:

    > szybkie ładowarki do aut to 24-36kW więc przewód 5x16 daję.
    A czemu aż 5*16?
    Nie chcę się

    > bujać później z rozwalaniem parkingu. Chciałem słupek. Myślałem, że ktoś
    >
    > ma namiar
    Kabel daj tylko nie tak bezsensownie gruby. A jak Tobie kogutek mądrze pisał- kupisz
    auto będzie do tego jakiś system gniazdek to kupisz odpowiednie

> [...]
    >
    > zadam pytanie o sens tutaj, u psychiatry lub księgowego. Ja się pytałem
    >
    > gdzie i za ile. Typowe dla naszych grup. Pytam o "A" a dostaję wszystko

    Ale mądrze Tobie radzą. A Ty i tak zrobisz jak chcesz.

  • 44. Data: 2013-05-01 16:26:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 1 maja 2013 16:16:44 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > buahaha, przez 5x10 można puścić 60kW to ty dasz 5x16 zeby dac 36 :-)
    >
    > Cena nie gra roli, daj złocone końcówki będziesz mial lepsze basy :-)))

    Ciekawe czy sprawdził jaki przewód ma na przyłączu;))

  • 45. Data: 2013-05-01 16:29:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 1 maja 2013 16:25:25 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Ale mądrze Tobie radzą. A Ty i tak zrobisz jak chcesz.
    A co do słupka- dasz dowolny słupek pasujący np do ogrodzenia.
    Najważniejsze gniazdko a na czym je umocujesz to juz mniejszy problem.

  • 46. Data: 2013-05-01 16:53:34
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2013-04-28 13:42, slavo65 pisze:
> [...]
    własnego samochodu (akumulatora) wygląda tak, że wyciąga z miejsca , gdzie był wlew
    paliwa, normalny kabel zakończony standardową wtyczką. Dzięki temu może sobie ładować
    w każdym miejscu: na zakupach (w Makro dla stałego klienta ochroniarz podaje oknem
    przedłużacz), u cioci na imieninach, na parkingu z budki ochroniarza.

    parkingu makro zdarzylbys naladowac akumulator zeby chociaz rozrusznikiem w zwyklym
    spalinowcu zakrecic. No chyba ze znajomy ma samochodzik RC w skali 1:20 to spoko :)

    > http://samochodyelektryczne.republika.pl
    > Zadzwoń do niego i się spytaj, czy to prawda.
    > A jakbyś chciał sam taki przerabiający warsztat otworzyć, to przygotuj około 40
    tys. zł na szkolenie teoretyczne i praktyczne (przeróbka twojego samochodu) i zgłoś
    się do mnie.

    Przeczytałem stronę twojego kolegi i nie rozumiem, dlaczego uważa on, ze
    w lekkich samochodach elektrycznych skrzynia biegów jest niezbędna??

  • 47. Data: 2013-05-01 16:56:21
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2013-04-28 23:48, Budyń pisze:
> [...]
    srednio wezmy 6l, tj. 4,2kg, cieplo spalania ok 50MJ/kg czyli mamy 210MJ energii tj.
    ~58kWh. Zakladajac sprawnosc silnika na poziomie 50% potrzebujemy 29kWh energii na
    przejechanie 100km, czyli liczac srednia cene 0,4 pln / kWh = 11,6 pln. To juz
    wyglada sensowniej ale dalej daleko do 3 pln / km.

    > no, z tym sie moge zgodzić. Po droge wyguglałem ze opory toczenia jakiegos, chyba
    niedużego auta, to jakies 10kW.
    > Ciekawostka wyszła z tą ceną - nie liczyłem wczesniej, a sądziłem ze te 3-5zł/100km
    jest realne...

    > b.

    Nie można się zgodzić,- nie ma silnika spalinowego ze sprawnością 50 %

  • 48. Data: 2013-05-01 20:26:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 1 maja 2013 13:44:29 UTC+2 użytkownik Mruk napisał:

    > google zwraca za dużo śmieci i za dużo słupków ogrodowych.

    Tak na szybko:
    Gotowy słupek- jakaś promocja nawet;)
    http://www.samochodyelektryczne.org/nissan_oglosil_c
    ene_najtanszej_szybkiej_ladowarki_chademo_w_usa.htm

  • 49. Data: 2013-05-01 20:48:05
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 01 May 2013 11:26:12 -0700 osobnik zwany Kris napisał:

    > Tak na szybko:
    > Gotowy słupek- jakaś promocja nawet;)
    > http://www.samochodyelektryczne.org/
    nissan_oglosil_cene_najtanszej_szybkiej_ladowarki_ch
    ademo_w_usa.htm

    ale taniocha, tylko 32kzł. Przeróbka instalacji domowej - bezcenna :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 50. Data: 2013-05-01 23:43:46
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    W dniu 2013-05-01 20:26, Kris pisze:

    > Tak na szybko:
    > Gotowy słupek- jakaś promocja nawet;)
    > http://www.samochodyelektryczne.org/nissan_oglosil_c
    ene_najtanszej_szybkiej_ladowarki_chademo_w_usa.htm
    "co oznacza, że muszą one posiadać moc około 50 kW. Urządzenia będą
    dostępne w dwóch wersjach - tańszej, przeznaczonej do instalacji
    wewnątrz budynków oraz droższej, przystosowanej do instalacji na
    zewnątrz. Ceny ładowarek zaczynają się od 9,9 tys. USD (w przeliczeniu
    około 32 tys. zł), a więc będą około trzykrotnie tańsze od
    porównywalnych ładowarek innych producentów.

    Bardzo niskie ceny ładowarek Nissana, zapowiadane już we wrześniu"

    niezłe

    ;)