  • 51. Data: 2014-07-25 19:56:56
    Temat: Re: gorac na pietrze w upalne dni- klima czy rekuperacja?
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 25 lipca 2014 18:50:41 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > A skad to wydedukowales?

    > Jakim cudem? :-) Po obu stronach wymiennika (w domu i na zewnatrz) taka
    >
    > sama wilgotnosc. Wiec sprawnosc temperaturowa idealnie odzwierciedla
    >
    > sprawnosc energetyczna.

    > To Ty chcesz cos nim chlodzic, ja odrazu napisalem ze do chlodzenia jest
    >
    > klima, a nie reku :-)

    > Instalacja do chlodzenia nazywa sie profesjonalnie KLIMATYZACJA :-)
    >
    > pozdr.
    >

    > --
    >
    > Adam Sz.

    Oszczędność na poziomie 45% to bardzo duża oszczędność. jest tylko jeden myk. To
    oszczędność na wentylacji. A wentylacją tak dużo nie ucieka.

  • 52. Data: 2014-07-25 22:49:31
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    k...@g...com napisał(a):
    > Oszczędność na poziomie 45% to bardzo duża oszczędność.
    > jest tylko jeden myk. To oszczędność na wentylacji.
    > A wentylacją tak dużo nie ucieka.

    Ucieka, ucieka. Procentowo tym więcej ucieka, im cieplejsze masz
    wszystkie inne przegrody. Bo udział tych strat (wentylacji) rośnie w
    ogólnym bilansie...

  • 53. Data: 2014-07-25 23:01:28
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 25.07.2014 o 17:56 Adam <a...@g...com> pisze:

    > W zimie nie ma slonca ktore grzeje 1kW / m2 domu.
    > Jezeli ja przesadzam to dlaczego w pomieszczeniach 30m2 montuje sie klimy
    > mniej wiecej 3kW? Wystarczy spojrzec na jakies proste kalkulatory mocy
    > do powierzchni zeby stwierdzic, ze mam racje :-) Wystarczy spytac
    > uzytkownikow klimy zeby tez to potwierdzic. Klima 3kW nie schlodzisz
    > calego domu chocbys nie wiem co tu wymyslil :-)
    > pozdr.

    Może dodam że w lecie także jest 40st różnicy jak nie więcej, Irek tu
    pokazywał na zdjęciach do ile się nagrzewa ściana, do tego dach który ma
    spokojnie 100 i więcej, sam mam reku i o ile w zimie wydala to w lecie
    nie, jak przychodzą afrykańskie upały to nie ma mocnych.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 54. Data: 2014-07-25 23:05:51
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 25.07.2014 o 13:00 Adam <a...@g...com> pisze:

    > Tyle ze to JA mam psa i to JA mam rekuperator, a Ty nie :D
    > pozdr.

    Adam proszę nie karm tego, wiesz dobrze że to troll i to niereformowalny.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 55. Data: 2014-07-25 23:30:45
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 25 lipca 2014 23:05:51 UTC+2 użytkownik janusz_k napisał:

    > Adam proszę nie karm tego, wiesz dobrze że to troll i to niereformowalny.

    Ja kogutka lubie czasem poczytac i mam do niego jakis sentyment :-)
    Widac, ze facet wali kawe na lawe bez ceregieli - co lubie :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 56. Data: 2014-07-25 23:35:01
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 25 lipca 2014 22:49:31 UTC+2 użytkownik zbigi napisał:
    > k...@g...com napisaďż˝(a):

    > Ucieka, ucieka. Procentowo tym wi�cej ucieka, im cieplejsze masz
    >
    > wszystkie inne przegrody. Bo udzia� tych strat (wentylacji) ro�nie w
    >
    > og�lnym bilansie...
    >

    > --
    >
    > pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
    >
    > zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
    >
    > Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
    >
    > Nowy Jan�w - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

    jakie kurwa przegrody uciekają przez rekuperację. Nie możesz jak człowiek napisać ze
    zimą im cieplej w środku a zimniej na zewnątrz to straty na wentylację się
    zwiększają. Przy ustalonych temperaturach wielkość strat jest stała. One przy starych
    źle ocieplonych budynkach będę proporcjonalnie mniejsze niż w nowych i dobrze
    ocieplonych. Ale w nowych jak i starych o podobnej kubaturze i takiej samej krotności
    będą takie same.

  • 57. Data: 2014-07-28 11:11:51
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Jezeli ja przesadzam to dlaczego w pomieszczeniach 30m2 montuje sie klimy
    > mniej wiecej 3kW?

    Po pierwsze ciężko kupić coś słabszego niż 2,5 kW
    Po drugie jak ktoś nie ma wentylacji mechanicznej z rekuperacją to musi mieć
    otwarte okno (albo się udusić) więc moc jaką potrzebuje jest większa.
    Po trzecie wszelkie internetowe kalkulatory liczą to w ten sposób że masz
    pomieszczenie nagrzane np. do 30 i chcesz je w ciągu n minut schłodzić do 20
    stopni C. Ot np. w biurze klima jest włączana po przyjściu pracowników o od
    razu ma być zimno. Tymczasem w domu z wentylacja mechaniczną klima może
    chodzić całą dobę w sposób bezobsługowy i całkowicie automatyczny.

    > Klima 3kW nie schlodzisz
    > całego domu chocbys nie wiem co tu wymyslil :-)

    Piszesz ogólnikami, więc ciężko mi się ustosunkować. Co rozumiesz przez
    schłodzi? Wracasz do nagrzanego domu i ją włączasz? - wtedy rzeczywiście nie
    da rady. Masz ciągle otwarte okna - wtedy też nie da rady. Masz wielkie
    przeszklenie od strony południowej i nie masz tam rolet/żaluzji - wtedy też
    nie a rady.

    Ale to są scenariusze oderwane od rzeczywistości domu z wentylacja
    mechaniczną. W domu z wentylacją mechaniczną okna są zamknięte, wentylacja
    oraz klimatyzacja są ciągle włączone), a okna się częściowo zacienia.

    W praktyce najwięcej zależy od domu. Jak ktoś nie ma szczeliny wentylacyjnej
    pod blachodachówką to się później okazuje że jego dom wymaga dwukrotnie
    więcej mocy chłodzącej niż podobny ale prawidłowo wykonany. Mieliśmy na
    śląsku przez dwa tygodnie na początku lipca ciągle upały po ok. 30 stopni.
    Ciągle jeszcze nie mam uruchomionej klimy i temperatura na poddaszu nie
    przekraczała 25 stopni, a ktoś inny na tej grupie się skarżył że ma ponad
    30. Czyli już na tej podstawie można stwierdzić że jego dom będzie wymagał
    ponad dwukrotnie więcej mocy chłodzącej.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 58. Data: 2014-07-28 12:09:23
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 25 Jul 2014 08:56:51 -0700 (PDT), Adam

    > Wystarczy spojrzec na jakies proste
    > kalkulatory mocy do powierzchni

    Nikt nie robi klimatyzatorów slpit mniejszych jak 2,5kW -- nie dlatego że
    nie wystarczą do utrzymania temperatury, tylko że nie OBNIŻĄ jej w
    sensownym czasie. Dlatego muszą być przewymiarowane na start. Bo umówmy
    się, klimy ścienne są urządzeniami doraźnymi.

    > zeby stwierdzic, ze mam racje :-)

    Masz rację. hihi

    > Wystarczy spytac uzytkownikow klimy zeby tez to potwierdzic.

    To ja zaprzeczam. 3kW na 30m2 PODDASZA UŻYTKOWEGO (nawet z uwaloną
    wentylacją pokrycia) to w ch*j dużo. Do utrzymania temperatury na znośnym
    poziomie wystarczy mniej niż 1kW. Tj. Gdyby od samego rana, zanim jeszcze
    zaczną się ew. zyski słoneczne i temperatorowe powietrza wentylacyjengo,
    pędzić takie pomieszczenie PC 1kW to _spokojnie_ żądaną temperaturę
    utrzyma.

    > Klima 3kW nie schlodzisz calego domu chocbys nie wiem co tu wymyslil :-)

    Jest różnica pomiędzy schłodzeniem a utrzymaniem temperatury na stałym
    poziomie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 59. Data: 2014-07-28 12:12:18
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 25 Jul 2014 05:53:27 -0700 (PDT), Adam

    > Realia sa takie ze klimatyzator mocy ~3kW jest w stanie schlodzic dobrze
    > pomieszczenie do powiedzmy maksimum 30m2.

    Nienobłagam. 3kW klimatyzator w pokoju 30m2 przy dołowaniu temp. o 10sC
    przy braku zysków zrobi lodówkę w 15 minut a przy patelni z okien w mniej
    jak godzinę. Mam gównianego splita 5kW i po 2h w trzech pomieszczeniach
    ("otwartych") o łącznej powierzchni 70m2 szkliwo w zębach pęka z zimna, a w
    pomieszczeniu w którym wisi wentylator gluty w nosie zamarzają -- i to przy
    najmniejszym biegu wentylatora. I wg ciebie jeszcze mi brakuje 1,5kW...

    Jest "niewielka" różnica pomiędzy pracą odpowiednio przewymiarowanych
    kanałów wentylacji mechanicznej przystosowanej do klimatyzacji, która to w
    sposób CIĄGŁY, od rana do nocy, wtłacza ochłodzone pompą ciepła powietrze
    nie dopuszczając do podniesienia temperatury, a klimatyzatorem typu split,
    który jest mocno przewymiarowany aby w krótkim czasie osiagnąć żądany
    komfort cieplny, a po tym fakcie wyłączyć się (jeśli on/off) lub zmniejszyć
    moc (inverter) do jakichś 20% w celu utrzymania tego komfortu na stałym
    poziomie. Gdyby klimatyzator nie był przewymiarowany to by się wieki
    czekało aż w końcu wypompuje ciepło -- a człowiek przecież istota mało
    cierpliwa, dlatego właśnie sobie wsadza przewymiarowany klimatyzator, bo i
    używa go doraźnie jak przygrzeje, a nie non-stop.

    > czyli zakladajac ze w domu chcesz trzymac np. 24 stC, a dla
    > z wentylacji ma leciec jak zalozyles 10stC - musialbys
    > pedzic to powietrze przez klime z predkoscia ok 2400 m3/h.

    Taką prędkość potrzeba dla zdołowania temperatury. Dla jej utrzymania
    prędkość może być dużo mniejsza. Tak samo jak to ma miejsce w przypadku
    klimatyzatora. Ale oczywiście zapominasz, że przy klimatyzacji w wentylacji
    system w ogóle nie dopuści do podniesienia tej temperatury, czyli w ogóle
    nie będzie konieczna taka prędkość itd.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 60. Data: 2014-07-28 12:27:02
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 25 Jul 2014 09:50:41 -0700 (PDT), Adam

    > A skad to wydedukowales?

    Przy 100m3h, wychodziło z domu 644Wh, 184Wh z tego straciłeś na reku. Poza
    tym masz coś uwalone te pomiary, bo wartości się do kupy nie składają -- co
    zresztą sam zauważyłeś, ale już jakoś nie pokusiłeś się tego wyjaśnić do
    końca. :P Że nie wspomnę, że bardzo wygodne do testów sobie wziąłeś
    warunki, tj. tylko 0 na dworze.

    > Instalacja do chlodzenia nazywa sie profesjonalnie KLIMATYZACJA :-)

    Jeśli już wchodzisz w takie szczegóły, KLIMATYZACJA to nie tylko
    chłodzenie, ale cały proces uzdatniania powietrza, czyli także grzanie w
    razie potrzeb, łącznie z utrzymywaniem wilgotności i oczyszczaniem
    powietrza. :P

    --
    Pozdor
    Myjk