  • 21. Data: 2010-06-08 21:23:09
    Temat: Re: gotowanie: gaz czy prad? (cena)
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Taką możliwość, to ma każda kuchenka. Mostkuje się fazy 1 i 2 i jest
    jednofazowa.
    W ten sposób można każdy grzejnik podłączać, ale nie piszmy, że ma więcej,
    jak 5 kW, bo to w domu na jednej fazie nierealne.
    Jacek

  • 22. Data: 2010-06-08 23:06:23
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > W ten sposób można każdy grzejnik podłączać, ale nie piszmy, że ma więcej,
    > jak 5 kW, bo to w domu na jednej fazie nierealne.

    Po prostu korzystac sie da tylko z glowa. Taki sposob podlaczenia podaje
    producent pewnie majac nadzieje, ze z pelnej mocy czterech pol i tak nikt na
    raz nie bedzie korzystal. Zapewne slusznie bo nie pamietam kiedy w ogole
    taka sytuacja u mnie wystapila, co nie znaczy ze sie z Toba nie zgadzam. :-)

    Pozdro.. TK

  • 23. Data: 2010-06-09 06:35:15
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    U mnie dość często płyta jedzie na 4 x max. Mam płytę Gorenje i tu jest
    zabezpieczenie tego typu, że przy pracy wszystkich 4 pól nie da się nastawić
    grzania więcej niż na 5 (max jest 9).
    Jacek

  • 24. Data: 2010-06-09 06:49:36
    Od: "jahi" <j...@w...pl>

    Kris wrote:

    > Bo do samej kuchenki bez sensu jest gaz z sieci. tak jak piszesz
    > opłaty stałe sa za duże. w takiej sytuacji to butla 11kg jest
    > idealna. Kosztuje ok 40 zł i przecietnej rodzinie starczy na 1.5- 2
    > miesiące

    Ciekawe.
    Ja mam gaz z sieci wyłącznie do kuchenki. Opłaty wynoszą około 25zł za
    dwa miesiące. Gazu nie oszczędzam, opłaty stałe stanowią zdecydowaną
    większość rachunku.
    Rodzice mają butlę. Za wymianę ostatnio płaciłem 46zł. Nie pamiętam,
    żeby kiedykolwiek wystarczyło im na dwa miesiące.

  • 25. Data: 2010-06-09 07:06:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    s...@p...onet.pl pisze:

    > Zagotowanie litra wody na herbatę na gazie jest trzykrotnie tańsze od
    > zagotowania w czajniku elektrycznym. Sprawdzałem to kilka lat temu. Ceny się
    > zmieniły, ale myslę, że relacje cenowe nie aż tak bardzo.

    Jaka była metoda porównania?

    Bo coś mi w tych wyliczeniach nie pasuje - prąd jest wprawdzie nieco
    droższy, ale za to w przypadku czajnika elektrycznego niemalże 100%
    energii idzie "w wodę". W przypadku czajnika gazowego zauważalny procent
    zmarnuje się na ogrzanie powietrza.

  • 26. Data: 2010-06-09 07:10:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek pisze:
    > W instalacjach domowych maksymalna wielkość bezpieczników to 25 A. 7000

    Niby dlaczego??

    > W/230 V=30,4 A czyli musiałbyś mieć 32 A, a z pewnością nie masz. Wynika

    Skąd ta pewność? Osobiście widziałem i 40A.

  • 27. Data: 2010-06-09 10:33:40
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > ale NIE WSZYSTKO da się zrobić na kuchence elektrycznej.
    > Szczególnym problemem jest szybkie zblanszowanie np. warzyw w woku.
    > Jeśli krótko i b. gorąco - gaz jest bezkonkurencyjny

    Otóż to!
    Dlatego profesjonalni kucharze mają kuchenki gazowe. ;-)

    Pozdr,.

    5184 (20100609) __________

  • 28. Data: 2010-06-09 14:23:59
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Ja też widziałem 40 A a nawet 63 (w cukierni).
    IMO w "normalnej" instalacji mieszkaniowej przepisy nie zezwalają na więcej
    niż 25 A (jak się mylę to mnie sprostujcie).
    Gdy występowałem o przydział mocy i napisałem, że chcę zabezpieczenia
    przedlicznikowe 32 A to po pierwsze usłyszałem, że nie, bo nie a po drugie
    miałbym znacznie podwyższoną opłatę za przyłącze, więc grzecznie się
    zgodziłem na 25 A x 3. Jak dotąd zawsze wystarczało.
    Jacek

  • 29. Data: 2010-06-09 15:02:13
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-06-09 08:49, jahi pisze:

> [...]
    > Rodzice mają butlę. Za wymianę ostatnio płaciłem 46zł. Nie pamiętam,
    > żeby kiedykolwiek wystarczyło im na dwa miesiące.

    Oczywiście! Na pewno taniej prądem niż propanem. Nie mówiąc o
    bezpieczeństwie i dostawach butli.
    Co do zasilania, to ja mam na jednej fazie i działa bardzo dobrze.
    Jeśli chodzi o zwykły gaz ziemny, to jeśli ma się gaz tylko do gotowania
    to uwzględniając sprawność urządzenia prądem jest tylko ciut drożej,
    parę złoty/miesiąc.
    Jeszcze jeden argument za ceramiczną-w małej kuch świetnie sprawdza się
    jako powiększenie blatu roboczego lub odkładczego. Na gazowej nic nie
    zrobisz, a nieużywaną część ceramicznej można wykorzystac do różnych
    celów (i bredniami jest gadanie że nie można bo się porysuje)

    ________MAT_______

  • 30. Data: 2010-06-09 20:27:08
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Lagod" <niespamowaclagoda@listkropkapl> napisał w wiadomości
    dwa miesiące.

    > Oczywiście! Na pewno taniej prądem niż propanem.

    Na pewno nie taniej prądem jak gazem z butli

    >Nie mówiąc o bezpieczeństwie

    A co takiego niebezpiecznego jest w normalnie użytkowanych butlach z gazem
    >dostawach butli.
    Jakie dostawy?. Raz na 6 tygodni(u nas tak wychodzi +/- 3 dni0 jadę na
    najblizsza stacje paliw i wymieniam butle
> [...]
    > zrobisz, a nieużywaną część ceramicznej można wykorzystac do różnych celów
    > (i bredniami jest gadanie że nie można bo się porysuje)

    Ceny ceramicznych juz normalnieja i przyzwoitą można kupic za niewiele ponad
    1000zl wiec warto rozważyc to fakt. Na pewno drożej w eksploatacji i zakupie
    niz gazowa ale wygodniej i czyściej.

    Kris