  • 1. Data: 2013-05-25 16:22:27
    Temat: grubość izolacji poziomej fundamentów
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Witam,
    U mnie w roku 2000 była izolacja w postaci podwójnej papy na lepiku na
    gorąco. Sprawdza się.
    U sąsiada jest w projekcie folia.
    Jeśłi jest folia 0,3 to powinna być jej jedna warstwa czy dwie??
    Tak położona na ścianie fundamentowej czy może klejona?
    Jak to było u Was w projektach??
    T.

  • 2. Data: 2013-05-25 16:52:24
    Temat: Re: grubość izolacji poziomej fundamentów
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 25 maja 2013 16:22:27 UTC+2 użytkownik Tomek napisał:

    > U sąsiada jest w projekcie folia.
    > Jeśłi jest folia 0,3 to powinna być jej jedna warstwa czy dwie??
    > Tak położona na ścianie fundamentowej czy może klejona?
    > Jak to było u Was w projektach??

    Projekt projektem ;) Ja wysmarowalem calosc dwukrotnie dysperbitem i polozylem dwie
    warstwy grubej folii fundamentowej. Wazne zeby nie bylo zadnych wystajacych ostrych
    kawalkow. Mieszkam ~3 lata i sucho jak na pustyni, przy czym mam bardzo porzadnie
    zrobiony drenaz opaskowy na wysokosci samych law :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2013-05-25 16:54:55
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 25 maja 2013 16:52:24 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    A w sumie mi sie zapomnialo ze ja jeszcze potem podwyzszylem jednym bloczkiem
    fundament i na niego zaaplikowalem ten sam zestaw izolacji... ;) Ale dysperbit
    kupilem ~10 wiaderek za pol ceny, a folia tez byla dosc tania. Takze nie oszczedzalem
    ;)

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=505

    tu jest galeria :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2013-05-26 20:28:59
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam wrote:
> [...]
    > izolacji... ;) Ale dysperbit kupilem ~10 wiaderek za pol ceny, a
    > folia tez byla dosc tania. Takze nie oszczedzalem ;)

    imho nie ma sensu przesadzać...

    jedna warstwa normalnej papy czy na lepiku czy samoklejącej na ciepło jest w
    100% wystarczającym rozwiązaniem.

  • 5. Data: 2013-05-27 10:31:23
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Tomek" napisał w wiadomości grup

[...]

    W projekcie standardowo: 2 x papa na lepiku

    W praktyce ja dawałem porządną papę termozgrzewalną 5mm. Tak radził mój
    kierbud. Na wielu budowach widuję takie rozwiązanie 2 x najtańsza papa a
    między tym gruba folia. Papa jako ochrona mechaniczna folii przed
    przetarciem. Ale to już jest sporo więcej zabawy.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2013-06-03 14:13:15
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    > jedna warstwa normalnej papy czy na lepiku czy samoklejącej na ciepło jest
    > w 100% wystarczającym rozwiązaniem.

    Zgadza się, termozgrzewalna papa modyfikowana SBS, pojedyncza warstwa,
    wystarczy. Byle dobrze przygrzana, a nie przyklejona.

  • 7. Data: 2013-06-03 21:50:44
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    >
    > Zgadza się, termozgrzewalna papa modyfikowana SBS, pojedyncza warstwa,
    > wystarczy. Byle dobrze przygrzana, a nie przyklejona.

    w sumie to nie ma kompletnei znaczenia :)

  • 8. Data: 2013-06-03 23:00:25
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > w sumie to nie ma kompletnei znaczenia :)

    Racja, ale jak jest tylko rozwinięta i nie przygrzana to można się zdziwić
    jak się ktoś mocniej oprze o "ścianę" liczącą dopiero dwie warstwy bloczków
    i ta się przesunie :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 9. Data: 2013-06-04 16:25:56
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:
> [...]
    >
    > Racja, ale jak jest tylko rozwinięta i nie przygrzana to można się
    > zdziwić jak się ktoś mocniej oprze o "ścianę" liczącą dopiero dwie

    Ergi.... byłeś ty kiedy na jakieś budowie?

    imho nie.

  • 10. Data: 2013-06-05 09:46:32
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > Ergi.... byłeś ty kiedy na jakieś budowie?
    > imho nie.

    Bywam kilka razy w tygodniu. Dodatkowo sam zbudowałem swój dom i pomagałem
    przy kilku innych. Rozumiem że tym pytaniem chciałeś napisać że coś z moją
    wypowiedzią jest nie tak, problem w tym że nie napisałeś co...

    I tak napisałem to z praktyki, bo sam widziałem taką sytuację. Co gorsza
    byłem jej sprawcą :-)
    Ściana z bloczków z betonu komórkowego, więc lekka i bez pionowych spoin
    zdziwiłem się jak się łatwo poddała, a chciałem tylko zażartować, że taki
    dom to im wiatr zdmuchnie.

    Pozdrawiam
    Ergie