  • 21. Data: 2009-10-08 06:56:07
    Temat: Re: grubość ocieplenia domu ...
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On Oct 7, 9:48 pm, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:
    > Roznica to 2873kWh -> ogrzewajac gazem, zakladajac te srednie 0,15
    > pln / kWh to mamy oszczednosc rzedu 430 pln / rok.
    > 10cm grubszy styro na 120m2 to 12m3, ktore obecnie kosztuje mnie 1200
    > pln. Jak widac - po 3 latach nam sie to zwraca :)
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam Sz.

    O!!! Kiki to Ty? Czy jednak Kiki 2?
    Uwzględniłeś w obliczeniach zmiany cen i trendy pogodowe?
    Jak zimy będą cieplejsze zwrot może nastąpić po 3,5 roku.
    A co z ciepłem wytwarzanym przez mieszkańców? Pamiętasz o tym by mieć
    regularnie stałą liczbę gości?

    --
    ZZ@private

  • 22. Data: 2009-10-08 10:04:33
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 8 Paź, 08:56, ZbyszekZ <z...@g...com> wrote:

    > O!!! Kiki to Ty? Czy jednak Kiki 2?

    Z cala pewnoscia nie ;)

    > Uwzględniłeś w obliczeniach zmiany cen i trendy pogodowe?

    Jakby zwrot byl w ciagu 50 lat to moznaby sie nad tym zastanawiac ale
    tu chodzi o cztery stowki oszczedzane corocznie juz w czwartym sezonie
    grzewczym przy minimalnym nakladzie inwestycyjnym (co to jest 1200 pln
    roznicy przy robieniu calej elewacji ktora bedzie pewnie kosztowac z
    20k ? ;-)

    Widze, ze czulym punktem coponiektorych jest te ocieplenie - strzelam
    ze maja sciane 1W albo za rada murarza zrobili "panie zrob pan 5cm,
    wiecej nie ma sensu bo pan przecieplisz" ha ha :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 23. Data: 2009-10-08 11:00:14
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On Oct 8, 12:04 pm, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > ze maja sciane 1W albo za rada murarza zrobili "panie zrob pan 5cm,
    > wiecej nie ma sensu bo pan przecieplisz" ha ha :)

    Jebut, dziura w niebie.
    Ja akurat mam ścianę 4W :-)

    --
    ZZ@private

  • 24. Data: 2009-10-08 17:53:44
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 8 Paź, 13:00, ZbyszekZ <z...@g...com> wrote:

    > Jebut, dziura w niebie.
    > Ja akurat mam ścianę 4W :-)

    Znaczy sie docieplales sciane 3W ? ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 25. Data: 2009-10-08 18:13:13
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On 8 Paź, 19:53, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:

    > Znaczy sie docieplales sciane 3W ? ;)

    Chyba jednak Kiki ;-)
    Oczywiście masz rację.

    --
    ZZ@private

  • 26. Data: 2009-10-08 18:21:10
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 8 Paź, 20:13, ZbyszekZ <z...@g...com> wrote:

    > Chyba jednak Kiki ;-)
    > Oczywiście masz rację.

    To wszystko co masz do powiedzenia ?

    To ja Ci jeszcze dopowiem swoje.. Daje gosciowi na tacy rade jak
    oszczedzac 4 stowki juz po 3 latach, przeprowadzajac proste
    obliczenia, a Ty jedyne co potrafisz zrobic to wtracic sie do dyskusji
    z bezsensownymi docinkami nie majac *zadnych* kontrargumentow. Jezeli
    nie masz ochoty dyskutowac to poprostu nic nie pisz - to jest grupa
    DYSKUSYJNA i tu sie dyskutuje, a nie pieprzy glupoty.

    --
    Adam Sz.

  • 27. Data: 2009-10-08 18:32:23
    Od: vartoniusz <v...@o...pl>

    On 7 Paź, 13:51, "JS" <m...@g...com> wrote:
    > Weź pod uwagę, że średnio 1/3 ciepła ucieka przez ściany.  Nie ma sensu
    > przesadzać w ocieplaniu ścian. Lepiej dołóż do izolacji stropu/dachu - jak
    > tam masz w projekcie oraz rozważ rekuperator do wentylacji.

    Właśnie. Daj 10 styro, pozaślepiaj kanały wentylacji grawitacyjnej i
    kup rekuperator z całym systemem.

  • 28. Data: 2009-10-08 20:58:42
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    Z ociepleniem warto być krok do przodu. Popatrz jak rosnie grubość
    warstwy z biegiem lat. Były czasy, że normą było 5 cm, jak ktoś dał
    więcej to sie pukali w czoło. Dziś się pukają jak ktoś daje 5.

    Adam

  • 29. Data: 2009-10-09 06:40:09
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > projekt jak sama nazwa mówi to projekt i nie trzeba go traktować jako
    > wyroczni.

    A to nie jest tak, ze projektant rysuje to, co mu zlecisz ?
    Ja np. powiedzialem, ze chce tyle i tyle ocieplenia i tak bede mial.

    pozdrawiam
    pluton

  • 30. Data: 2009-10-09 07:15:40
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pluton" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A to nie jest tak, ze projektant rysuje to, co mu zlecisz ?
    > Ja np. powiedzialem, ze chce tyle i tyle ocieplenia i tak bede mial.

    Ja kupiłem projekt gotowy i tam były sciany z Ytonga.
    Zrezygnowałem jednak tego ytonga i zrobiłem z suporeksu+ 12cm styro+ tynk
    mineralny SNMal Atlasa i to teraz będe malował farbą silikonową(chyba też
    Atlasa)
    Sporo rzeczy zrobiłem po swojemu, nie tak jak w projekcie było tylko tak jak
    mi i żonie pasowało;))

    Krzysiek