  • 11. Data: 2009-06-04 06:01:52
    Temat: Re: grzejnik przed witryną - oknem przesuwnym
    Od: QbaB <Q...@g...com>

    > Cenę można obejść-pooglądałem teraz inne rozwiązania niż Purmo.Grzejnik trzeba
    kupić, to
    > najważniejsze.Pozostałe elementy, np. drabinka 3 m nie musi kosztować 1400zeta +VAT
    jak w moim
    > przypadku.To się da u stolarza zrobić.
    > Wanna- kolejne kilka stówek itd, itd.
    > Myślę że połowa ceny, ew 2/3 da sie osiągnąć.
    > Ale efekt pokoju byłby super!

    Sam grzejnik (wymiennik) też można wykombinować.
    Idealnie nadawałby się wymiennić ciepła ze sklepowej lady chłodniczej.
    Mam z czegos takiego zrobiony grzejnik i ma niesamowitą wydajność.
    Wymiary czegos takiego to ok 20x10 cm i długość u mnie ok 1,5m.

    Pzdr
    QbaB

  • 12. Data: 2009-06-04 09:00:03
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > szerokie.Taras na poziomie pokoju dziennego.
    > Część okna stała.
    > Jak zainstalować grzejnik?
    > Oczywiście uwzględniając wykluczające się warunki: widok na zieloną trawkę
    > z kanapy a i ciepło pod oknem:-(
    >
    > 1. niski, ze 30 cm, 3płytowy itd..ale co z podczerwienią z niego, która
    > przez szybę będzie grzała ogród? Zaekranować go z tyłu czymś?
    > 2.Pomyślałem o "fosie" w podłodze, grzejnik do środka, wyłożyć ścianki
    > rowu styropianem z ekranem skądeś wziąć nawiew i przykryć całość ażurową
    > kratką. (zbiornik kurzu i śmieci jak cholera:((

    Tylko i wyłącznie grzejnik kanałowy. Nie słuchaj teoretyków co to widzieli
    to w folderze i już mają negatywne zdanie. Pogadaj z ludźmi którzy maja to
    zainstalowane. Nie znam nikogo, kto by się skarżył. A jest to powszechnie
    stosowane w nowych domach z wyjściem na taras. Wielu używa tego nawet jako
    swego rodzaju wycieraczki do butów po powrocie z balkonu by nie nosić piasku
    na parkiet i nikt się nie skarży na kurz. Zakładam, że nie masz instalacji
    CO liczonej na 75/65/20 tylko mnie. Ja już takiej instalacji w nowych domach
    dawno nie widziałem, ale dla porządku o tym wspominam bo przy wyższych
    temperaturach grzejnika rzeczywiście zjawisko unoszenia kurzu może
    siępotęgować.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 13. Data: 2009-06-04 14:34:11
    Od: Ania <a...@w...pl>

    Może coś takiego: http://www.jaga.com.pl/grzejnik_mini.html ? Mam
    takie grzejniki. Nie zdecydowałam się na kanałowe właśnie z obawy
    przed kurzem ale gdybym miała podjąć jeszcze raz decyzję rozważałabym
    jednak kanały.

    Pozdr.
    Ania

  • 14. Data: 2009-06-04 17:59:24
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > Tylko i wyłącznie grzejnik kanałowy. Nie słuchaj teoretyków co to widzieli
    > to w folderze i już mają negatywne zdanie.
    Nie zawsze trzeba wsadzić rekę do wrzątku aby sie przekonać że parzy... a to
    jest dość drogi wrzątek.

    > Nie znam nikogo, kto by się skarżył.
    Mało ludzi przyznaje się go głupich decyzji, zwłaszcza jak ich sporo
    kosztowały....

    > Wielu używa tego nawet jako swego rodzaju wycieraczki do butów po powrocie
    > z balkonu by nie nosić piasku na parkiet i nikt się nie skarży na kurz.
    No to już chyba lekka przesadza z tym wynoszeniem na ołtarze grzejnika
    kanałowego...

    Chyba opcją sa jedynie niskie ładne grzejniki "tradycyjne".

    --
    Mariusz

  • 15. Data: 2009-06-04 18:54:17
    Od: Rentier <f...@g...com>

> [...]
    > dawno nie widziałem, ale dla porządku o tym wspominam bo przy wyższych

    Taaa, problem jak się okazuje jest w temperaturach zasilania.
    Mój pokój nie należy do wielkich, a przy niskich temp. zasilania i powrotu musiałbym
    mieć grzejnik
    4-5 metrowy! Koszt robi sie kosmiczny:-(((
    Dla klasycznego grzania, wystarczy kanał 3m, a tylko taki wchodzi w grę.
    Więc nadal nie wiem jak to rozwiązać.
    Potrzebuję ok 2 kW grzejnika..

  • 16. Data: 2009-06-04 21:35:14
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Rentier wrote:

> [...]
    > wchodzi w
    > grę. Więc nadal nie wiem jak to rozwiązać.

    kurcza czytaj co piszą ludzie...

    są grzejniki kanałowe ze wspomaganiem za pomoca wentylatora

  • 17. Data: 2009-06-05 18:33:21
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > kurcza czytaj co piszą ludzie...
    >
    > są grzejniki kanałowe ze wspomaganiem za pomoca wentylatora
    Kurczę, czytałem, oglądałem i przeliczałem.

    Wychodzi mi na to,że trzeba walnąć podłogówkę...