  • 1. Data: 2009-03-08 22:02:54
    Temat: grzyb na ścianie
    Od: z...@g...pl

    Znalazłem tutaj artykuł: http://osuszaniemuru.pl/zagrozenia_powodowane_plesni
    a_i_grzybami.html
    A mam w firmie na ścianach garażu coraz większe czarne plamy, w domu
    już osuszałem i efekt super. Jednak mam pytanie czy ten grzyb jest
    naprawdę taki niebezpieczny? Sporo prac wykonujemy w warunkach
    warsztatowo - garażowych, ale te rosnące czarne plamy mnie niepokoją.
    Czym je ewentualnie potraktować?
    Zenon

  • 2. Data: 2009-03-08 22:17:53
    Temat: Re: grzyb na ścianie
    Od: a...@g...com

    On 8 Mar, 23:02, z...@g...pl wrote:
> [...]
    > naprawdę taki niebezpieczny? Sporo prac wykonujemy w warunkach
    > warsztatowo - garażowych, ale te rosnące czarne plamy mnie niepokoją.

    Przede wszystkim wyleczyc przyczyne, a nie skutek! Przyczyna to pewnie
    gdzies podciekajaca na sciany woda. Inaczej po paru tygodniach /
    miesiacach znowu wyjdzie!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2009-03-09 08:34:03
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
[...]

    Możesz spróbować środkiem Pufas z chlorem, jest skuteczny. Ale trzeba by
    zacząć od likwidacji przyczyny, czyli wilgoci i słabej wentylacji.

  • 4. Data: 2009-03-09 16:16:45
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    wiadomości news:49b4d48f$0$29475$f69f905@mamut2.aster.pl...

    > już osuszałem i efekt super. Jednak mam pytanie czy ten grzyb jest
    > naprawdę taki niebezpieczny? Sporo prac wykonujemy w warunkach
    > warsztatowo - garażowych, ale te rosnące czarne plamy mnie niepokoją.

    Są sprzeczne teorie na ten temat. Jedni twierdzą, że każdy grzyb to zło i
    trzeba kupić środek grzybobójczy ich firmy itd. Inni zaś twierdzą, że grzyb
    domowy jest nieszkodliwy dla człowieka (niszczy głównie elementy drewniane)
    a dużo większym problemem są np. ogryzki jabłka.

  • 5. Data: 2009-03-09 21:10:30
    Od: "Tomasz" <t...@w...pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał
    Inni zaś twierdzą, że grzyb
    > domowy jest nieszkodliwy dla człowieka

    Jacy inni?
    Poczytaj w materialach medycznych, tam pisza ze najczestsza przyczyna
    bialaczki (sprawa smiertelna) jest grzyb scienny.
    Zarodniki takiego grzyba to jedna z najniebezpieczniejszych trucizn dla
    czlowieka.

    --
    Tomasz

  • 6. Data: 2009-03-09 21:41:47
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 9 Mar 2009 22:10:30 +0100, Tomasz napisał(a):

    > Poczytaj w materialach medycznych, tam pisza ze najczestsza przyczyna
    > bialaczki (sprawa smiertelna) jest grzyb scienny.

    Serio? Grzyb jaki tworzy sie na scianach napewno moze powodowac alergie i
    jakies astmatyczne sprawy, bodajze tylko jeden jest rakotworczy ale rzadko
    wystepuje, natomiast o tym zeby powodowal bialaczke to nie slyszalem...

    --
    best regards,
    scream

  • 7. Data: 2009-03-10 06:53:12
    Od: "Tomasz" <t...@w...pl>

    Użytkownik "scream" <n...@p...pl> napisał

> [...]
    > wystepuje, natomiast o tym zeby powodowal bialaczke to nie slyszalem...

    Cytat z jakiegos artykulu:

    "Zapoczątkowane jeszcze przez Juliana Aleksandrowicza i Bolesława Smyka
    badania w 1970 i 1971 r. wykazały, że u osób które zmarły na białaczkę w ich
    mieszkaniach tzw. "domach białaczkowych" stwierdzono występowanie dużych
    ilości właśnie grzybów toksynotwórczych, a zwłaszcza najgroźniejszego z tej
    grupy grzyba, jakim okazał się Aspergillus flavus. "

    Prywatnie, moja znajoma zmarla na bialaczke w 5 lat po zamieszkaniu w
    zagrzybionym domu.

    --
    Tomasz