  • 21. Data: 2011-01-13 09:34:21
    Temat: Re: grzybek i pokoik dziecinny
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    > Betonowe, żelbetowe ściany to dobry wynalazek. Trza je tylko ocieplić od
    > wewnątrz.

    Zresztą, troche źle napisałem.
    Wielka płyta szczególnie nadaje się do ocieplania z zewnątrz, bo żelbet jest
    nienasiąkliwy i stawia duży opór wilgoci bytowej.

    Do oklejania styropianem z zewnątrz nie nadaje się budownictwo z chłonnych,
    nasiąkliwych materiałów.
    Jeśli już ocieplamy taki budynek z zewnątrz, trzeba zadbać o starannie
    położoną izolację przeciwwilgociową od wewnątrz. W przeciwnym przypadku pod
    samym styropianem zacznie gromadzić się śmierdzące błotko.
    jagr

  • 22. Data: 2011-01-13 10:21:01
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Dajmy styropian od wewnątrz - skoro ściana nie będzie ogrzewana to znów
    > punkt rosy wypadnie w styropianie, więc na samej ścianie bądź w niej nic
    > się nie wykropli. Poza tym ścian jest zbyt zimna by grzyby tam rosły - no
    > ja jeszcze nie widziałem w zimie grzybów w lesie :)

    Rozważanie ściany teoretycznej nieskonczenie dużej :-) Ściana rzeczywista
    jest skończona i ma kontakt z sufitem i podłogą siłą rzeczy nieocieplonymi.
    To będą mostki cieplne powodujący ze na krawędzi ściany ZA ociepleniem
    bedzie ciepło i coraz zimniej w kierunku środka ściany. Pewnie trafi sie tam
    punkt rosy wiec dobrze by było zeby ściana miała paroizolację a
    pomiaszczenie było dobrze wentylowane.
    Czyli da sie ocieplić od środka ale trzeba wiedziec co sie robi - ale
    znacznie lepiej ocieplać od zewnątrz. Niezależnie od tego co mówi jagr bo on
    ma konstytucyjne prawo być odporny na wiedze.

    b.

  • 23. Data: 2011-01-13 10:26:57
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    > Czyli da sie ocieplić od środka ale trzeba wiedziec co sie robi

    Zgadzam się.

    > - ale znacznie lepiej ocieplać od zewnątrz.

    Dla stowarzyszenia producentów styropianu, to tak.

    > Niezależnie od tego co mówi jagr bo
    > on ma konstytucyjne prawo być odporny na wiedze.

    To zaczepka? Nieudana.

  • 24. Data: 2011-01-13 10:44:21
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "jagr" <j...@W...fm> napisał w wiadomości

    że ja cie tak zacytuję:
    >Prawidłowe ocieplanie jest od wewnątrz. Od zewnątrz o wiele łatwiej i
    >dlatego tak wszyscy robią. Dorobili nawet całkiem zgrabną teorię.
    >Od strony ciepłej powinien być duży opór przenikania pary wodnej, a od
    >zimnej mały. Wilgoć jest stąd, że obieg powietrza w pokoju wymuszony
    >grzejnikiem i oknem niesie masy wilgotnego powietrza pod okno. Tam natrafia
    >na chłodną (wystarczy chłodna) ścianę i wykrapla się. Ten ciągły proces
    >powoduje powstanie warunków dla rozwoju pleśni, grzybów, etc.

    powiedz mi - którego z pozytywnych efektów ocieplenia nie osiągniemy
    stosując ocieplenie od zewnętrz.

    No i napisz jak zlikwidujesz mostki termiczne od sufitu i podłogi.

    b.

  • 25. Data: 2011-01-13 11:38:07
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    > że ja cie tak zacytuję:

    > powiedz mi - którego z pozytywnych efektów ocieplenia nie osiągniemy
    > stosując ocieplenie od zewnętrz.

    I jaki związek ma ten długi cytat z Twoim pytaniem?
    Porawnie wykonane ocieplenie tak zewnętrzne jaki i wewnętrzne bardzo dobrze
    spełnia swoją rolę.
    Protestuję przeciwko głoszeniu teorii, że od zewnątrz to dobrze, a od
    wewnątrz koniecznie źle.
    Zależy od tego, JAK i w jakich okolicznościach.

    > No i napisz jak zlikwidujesz mostki termiczne od sufitu i podłogi.

    U siebie nakleiłem naokoło opaskę ze styropianu na szerokość arkusza (0,5
    m) - sufit.
    Przy podłodze również, bo mam parter. Nawet jeśli w jakichś tam miejscach
    nie naklejałem,
    zaimpregnowałem ścianę, żeby w momencie zwiększonej wilgotności ściana nie
    nasiąkała.
    W łazience, która jeszcze nie jest całkiem gotowa, nigdy nie było problemu z
    wilgocią.
    Na ścianach są albo kafelki, albo warstwa farby olejnej (łącznie z sufitem).
    Uwierz - to działa!
    jagr

  • 26. Data: 2011-01-13 12:01:43
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Protestuję przeciwko głoszeniu teorii, że od zewnątrz to dobrze, a od
    > wewnątrz koniecznie źle.

    No ale ty głosisz teorie, ze poprawnie jest od wewnątrz, a z zewnątrz to
    spisek producentów styropianu.

> [...]
    > z wilgocią.
    > Na ścianach są albo kafelki, albo warstwa farby olejnej (łącznie z

    Bo to nie jest problem z wilgocią - bo to działa przy sprawnie działającej
    wentylacji tylko ze stratami ciepła. Rozwiązanie które proponujesz mozna
    zastosować, owszem, ale w drodze wyjątku.

    Generalna zasadą jest ocieplanie od zewnątrz bo
    jest łatwiejsze - sam napisałeś :)
    zapewnia ciągłość izolacji, brak mostków termicznych
    nie wprowadza do srodka styropianu, który w wypadku pożaru generuje
    toksyczne gazy.

    b.

  • 27. Data: 2011-01-13 12:24:13
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    > No ale ty głosisz teorie, ze poprawnie jest od wewnątrz, a z zewnątrz to
    > spisek producentów styropianu.

    W równoległych postach już się wystarczająco rozpisałem.
    Nie chcę się powtarzać.
    Od zewnątrz może być (najprościej, najtaniej), ale nie wolno dopuszczać
    wilgoci bytowej w ściany, bo będzie kiszka.
    Od wewnątrz też można docieplać, ale trzeba to robić z głową.

  • 28. Data: 2011-01-13 12:28:48
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Od zewnątrz może być (najprościej, najtaniej), ale nie wolno dopuszczać
    > wilgoci bytowej w ściany, bo będzie kiszka.
    > Od wewnątrz też można docieplać, ale trzeba to robić z głową.

    No to doszlismy do porozumienia :-)

    b.

  • 29. Data: 2011-01-13 12:29:36
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    > No to doszlismy do porozumienia :-)

    Na zdrowie!

  • 30. Data: 2011-01-13 17:58:53
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > nie wolno dopuszcza
    > wilgoci bytowej w ciany, bo b dzie kiszka.

    błąd...
    tej wilgoci nie jest tak wiele, przy sprawnej wentylacji...
    taka ściana (paroprzepuszczalne tynki gipsowe) jest naturalnym buforem
    regulującym wilgotność pomieszczenia...
    błędem jest izolowanie takiej opatulonej z zewnątrz styropianem
    ściany, jeszcze od środka, ewentualna wilgoć za nic nie wyparuje
    stamtąd... a o takie błędy nietrudno (przerwy w izolacji zewnętrznej,
    źle zrobiona izolacja od fundamentu, zaciekająca woda z dachu)...
    BTW ideałem jest jednorodny materiał na ściany, jednocześnie
    paroprzepuszczalny, jednocześnie wytrzymały na obciążenia,
    jednocześnie o dużej izolacyjności cieplnej... i w dobrej cenie :-),
    ale to abstrakcyjna teoria...

    pozdrawiam
    s_13