  • 51. Data: 2011-02-13 15:11:02
    Temat: Re: hałaśliwy okap -co robić?
    Od: "Maria" <M...@T...pl>

    (...)
> [...]
    > ma żadnych redukcji ani kolanek bliżej niż kilka metrów za ścianą kuchni.
    >
    > W aerodynamice lub hydrodynamice trudno jest uzyskać przepływ laminarny.
    > Często mniejsze tarcie uzyskuje się pomiędzy powietrzem a powietrzem (wodą
    > a wodą), niż pomiędzy powietrzem, a ciałem stałym (wodą a kadłubem).
    > Dlatego rura karbowana zatrzymując część powietrza na ściankach
    > teoretycznie nie musi być głośniejsza. Teoretycznie, ale jak jest naprawdę
    > to trzeba policzyć albo zmierzyć.
    >
    > --
    > Jan Werbiński O0oo....._[:]) bul, bul, bul

    Dzięki! Wydaje się, że wniosłeś najwięccej praktyki i dzięki temu
    przekonałam faceta, żeby bez fabrycznej redukcji 150-120 puścić spiro 150 z
    dwoma łagodnymi łukami. Gładkie rury wymagają kolanek, jesli znajdziemy w
    plastiku pod łagodnymi kątami to też to wchodzi w grę.

    Natomiast w ścianie niestety redukcja 150 na 100 !!! -jak ją zrobić
    optymalnie? Czy dłuższe przejście 150-100 otulone w izolację wibroakustyczną
    będzie OK? Są takie?
    Kusi przeróbka króćca, ale czy da się przerobić króciec 100 na 150?

  • 52. Data: 2011-02-17 15:29:50
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Maria" <M...@T...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wibroakustyczną będzie OK? Są takie?
    > Kusi przeróbka króćca, ale czy da się przerobić króciec 100 na 150?

    Zrób ją jak najdalej od okapu. Może podłącz okap na sucho i eksperymentuj z
    ułożeniem rury?
    Na pewno pomoże obłożenie rury materiałem pochłaniającym dźwięki. Mój jest w
    szafce, więc to dodatkowo tłumi dźwięki.

  • 53. Data: 2011-02-17 17:13:27
    Od: "Maria" <M...@T...pl>

> [...]
    > w szafce, więc to dodatkowo tłumi dźwięki.
    >
    > --
    > Jan Werbiński O0oo....._[:]) bul, bul, bul

    i jeszce jedno... czy te spiro powinny być rozciągnięte jak najbardziej czy
    jak najmniej?
    Oglądaliśmy spiro 150 która miała ok 120 cm, a na niej napisane 3 m!
    Plastków nie znaleźliśmy w

  • 54. Data: 2011-02-21 09:13:12
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Rozciągniesz za bardzo, to się rozlecą. Utnij i eksperymentuj z kawałkiem.

  • 55. Data: 2011-02-22 20:05:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jan Werbinski wrote:
    > Rozciągniesz za bardzo, to się rozlecą. Utnij i eksperymentuj z
    > kawałkiem.

    te rury to nie są spiro tylko flexy :)

    spiro to rura stalowa ocynkowana zwijana. tak w kwestii formalnej.

    flexy do wentylacji sa w kilku technologiach...

    zwijana z grubej blachy aluminiowej którą trzeba rozciągnąć do wymaganego
    rozmiaru, już gotowa rura kóre sie nie rozciąga, oraz taka śmieszna rura z
    cienkiej folii alu napylonej na podłoże z jakiegoś tworzywa rozciągniętej na
    stalowej spirali. No i jeszcze wersje ze zintegrowaną izolacją.

  • 56. Data: 2013-06-22 22:45:59
    Od: Sławomir Kurek <s...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 lutego 2011 17:20:58 UTC+1 użytkownik Maria napisał:
    > zawzieliśmy się i chcę mieć 1 cichy okap

    . Czy są jeszcze

    http://www.boragmbh.com

  • 57. Data: 2013-06-22 22:57:00
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 22 Jun 2013 13:45:59 -0700 osobnik zwany Sławomir Kurek
    napisał:

    > W dniu poniedziałek, 7 lutego 2011

    a ty dale spamujesz?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 58. Data: 2013-06-25 13:51:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.06.2013 22:45, Sławomir Kurek pisze:
    > W dniu poniedziałek, 7 lutego 2011 17:20:58 UTC+1 użytkownik Maria napisał:
    >
    > . Czy są jeszcze

    [ciach kryptoreklama]

    To musi być jakiś oszust - nikt uczciwy tak podstępnie się nie reklamuje.