  • 1. Data: 2009-08-30 18:47:43
    Temat: how to c.o.+c.w.u. ?
    Od: "Leon " <m...@W...gazeta.pl>

    Mieszkanie 120m2 na piętrze/poddaszu - 2 małe pomieszczenia bezpośrednio pod
    dachówka ze skosem, reszta normalnie. Okna podwójne, starego typu.
    Brak gazu, jest zimna woda.
    Myślałem o jakimś kotle c.o. + c.w.u. - jest jedno pomieszczenie, które
    przeznaczyłoby się na kotłownię (na I piętrze jak mieszkanie), a drugie w
    piwnicy (ale to trochę daleko i wilgotno).
    Byłoby idealnie gdyby do tego jeszcze można było dorzucić kominek w salonie
    wspomagający taki kocioł.
    Latem c.w.u. z bojlera elektrycznego, bo nikt nie będzie kopcił.
    Dobrze wykombinowałem?
    Jeśli zaś chodzi o gotowanie to co jest tańsze: prąd, czy butla z gazem?

  • 2. Data: 2009-08-30 22:06:36
    Temat: Re: how to c.o.+c.w.u. ?
    Od: "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl>

    HOW TO...
    wieś pełną gębą

  • 3. Data: 2009-08-31 06:23:57
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 30 Sie, 20:47, "Leon " <m...@W...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > wspomagający taki kocioł.
    > Latem c.w.u. z bojlera elektrycznego, bo nikt nie będzie kopcił.

    Moim zdaniem wnoszenie opału na pierwsze piętro to pomyłka. Lepiej
    chyba zainwestować w piwnicę a najlepiej w przyłącze gazowe (o ile
    jest taka możliwość). Czym byś nie palił to będzie kilka ton opału do
    wniesienia, w dodatku brudnego, mokrego itp.
    Ewentualnie pomyślałbym na Twoim miejscu o ogrzewaniu elektrycznym
    (kocioł albo piece akumulacyjne) + kominek.
    Rozumiem że mieszkasz z kimś w domu i do dyspozycji masz całe piętro i
    część piwnicy. Może jeżeli sąsiad z dołu jest sensowny (albo to
    rodzina) to lepiej sie dogadac i postawić w piwnicy jeden większy
    wspólny kocioł na cały dom.

    > Jeśli zaś chodzi o gotowanie to co jest tańsze: prąd, czy butla z gazem?

    Raczej butla choć kłopotliwa (zawsze braknie gazu w najpotrzebniejszym
    momencie). Jeżeli jeszcze nie masz kuchenki gazowej to może lepiej
    kupić indukcyjną (podobno oszczędniejsze) - mniej kłopoty a koszty nie
    powinny być dużo większe.

    Pzdr
    QbaB

  • 4. Data: 2009-08-31 07:23:43
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > HOW TO...
    > wieś pełną gębą

    Plonk

  • 5. Data: 2009-08-31 10:31:04
    Od: "Leon " <m...@N...gazeta.pl>

    > Moim zdaniem wnoszenie .... mokrego itp.
    Jakoś bym to przebolał. Tylko jeszcze jedno: nie wiem, co na to straż, że ja
    bym na piętrze miał kocioł i składzik opału.
    > Rozumiem =BFe mieszkasz z kim=B6 .... to lepiej sie dogadac i postawi=E6 w
    piwnicy jeden wi=EAkszy
    Dolne mieszkanie jest puste - spółdzielnia chce je opylić komuś, a na
    parterze jest lokal usługowy. Najlepsza byłaby kotłownia na cały dom, no ale
    potem jeszcze kwestia rozliczenia się.
    Szwagier ma kamienicę 6-cio piętrową, którą w całości wynajął jednej firmie.
    To się do mnie śmieje, że ta firma go w sumie za darmo grzeje - jest jedne
    kocioł na cały budynek.

    > Raczej butla cho=E6 k=B3opotliwa (zawsze braknie gazu w najpotrzebniejszym
    > momencie).
    Zawsze zapas.
    > kupi=E6 indukcyjn=B1
    Na wakacjach miałem w chałupie - jakoś mi się lepiej gotuje , jak widzę
    płomień. Pewnie kwestia przyzwyczajenia.
    Dzienks

  • 6. Data: 2009-08-31 15:46:38
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Leon " <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli zaś chodzi o gotowanie to co jest tańsze: prąd, czy butla z gazem?

    U mnie na dzień dzisiejszy:

    LPG 11kg - 106zł/GJ
    II taryfa - 72zł/GJ
    Gaz ziemny - 59zł/GJ