  • 11. Data: 2010-02-18 12:15:43
    Temat: Re: huf haus - ciakawa sprawa
    Od: "quent" <quent75 maupa gmail kropa kom>

    dyskusyjnych:hljb5i$fm3$...@m...internetia.pl...

  • 12. Data: 2010-02-18 12:16:43
    Od: "quent" <quent75 maupa gmail kropa kom>

    Użytkownik "Ghost" <g...@e...pl> napisał w wiadomości grup
    > Zbuduja gdziekolwiek - przeciez caly dom idzie z fabryki wiec jaki
    > problem? Cena - przypuszczam - rzuca na kolana.

    Gdzieś wyczytałem, że średnia cena domu 200m2 to nieco ponad 400 tys.....
    euro ;-)

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 13. Data: 2010-02-18 12:17:42
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    wiadomości news:hlj5gg$bs7$1@news.onet.pl...

    > Jak pojechali do Anglii to do Polski mają bliżej :-)
    > Zresztą cała operacja była zadziwiająco prosta. trzeba tylko wykonać
    > wcześniej fundament. Sam montaż poszedł bardzo szybko. Tak się zastanawiam
    > ciagle nad tym szkleniem. Skoro buduje się wieżowce gdzie sciany sa całe
    > ze szkła to izolacyjnośc nie powinna byc problemem, problemem moze być
    > tylko koszt takiego szkła.

    A skrajnym przypadku dolozyc ekrany lcd na lato (zdaje sie 4000 funtow za
    metr kwadratowy, ale moglem zle zapamietac - w kazdym razie duzo).

  • 14. Data: 2010-02-18 12:19:10
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "quent" <quent75 maupa gmail kropa kom> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Ghost" <g...@e...pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > Gdzieś wyczytałem, że średnia cena domu 200m2 to nieco ponad 400 tys.....
    > euro ;-)

    I co tu sie przejmowac kosztami ekipy do mycia okien.

  • 15. Data: 2010-02-18 12:25:17
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > Użytkownik "Ghost" <g...@e...pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > Gdzieś wyczytałem, że średnia cena domu 200m2 to nieco ponad 400 tys.....

    Z wykończeniem? Nie jest to jakas abstrakcyjna kwota.

  • 16. Data: 2010-02-18 12:36:09
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    wiadomości news:hljbjl$u79$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "quent" <quent75 maupa gmail kropa kom> napisał w wiadomości

    > Z wykończeniem? Nie jest to jakas abstrakcyjna kwota.

    http://huf-haus.blogspot.com/2007/04/typical-huf-hau
    s-costs.html

  • 17. Data: 2010-02-18 12:45:36
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > http://huf-haus.blogspot.com/2007/04/typical-huf-hau
    s-costs.html

    Czyli sam koszt budowy z wykończeniem to 550 000 Euro za dom 240 m2.
    Widzę, że ich dużo kosztowała działka.
    Koszt budowy wychodzi już ponad 9000 zł/m2, a to już zaczyna być całkiem
    sporo, szczególnie jak na polskie warunki.
    Ale myślę, że mając do dyspozycji nawet sporo mniejszą kwotę można wybudowac
    coś zbliżonego. W końcu ludzie za samą kuchnie sa gotowi zapłacić 700 000
    zł, więc jaki problem wydać 2 mln zł na dom.

  • 18. Data: 2010-02-18 13:02:35
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:
    > Właśnie oglądałem program Grand Designs, w którym to małżeństwo z
    > Anglii zamówiło w Niemczech taki dom:
    > http://www.huf-haus.com/gb/intro.html
    > Przyjechała ekipa i postawiła go w tydzień.
    > Ciekawy jestem jego energooszczędności. Stawiają to w Niemczech a tam
    > klimat taki jak u nas...

    nie jest taki jak u nas...

    spora część Niemiec ma sporo cieplejszy klimat

  • 19. Data: 2010-02-19 07:59:19
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

    Jesli masz bardzo sprecyzowany swoj cel to latwiej projekt zrobic.
    Musisz miec doswiadczenie czego chcesz. Pozniej odwrotu juz nie ma.
    Osobiscie z doswiadczenia uwazam ze powinno sie budowac dom:
    - projekt
    - wizualizacje
    - modyfikacje
    - projekt
    - wizualizacje
    - rozpoczecie budowy

    Hmmmm fajnie - tylko ze za taka robote nie dasz 5000.... a u nas zaczyna sie
    od razu od tego zeby oszczedzac na projekcie-wiekszosc nie zdaje sobie
    sprawy ze przemyslany projekt od poczatku do konca to duze oszczednosci na
    budowie.
    Przemek

  • 20. Data: 2010-02-19 08:30:03
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:hllgcq$5t0$1@news.onet.pl...

    > sprawy ze przemyslany projekt od poczatku do konca to duze oszczednosci na
    > budowie.

    A skąd niby te oszczędności maja wynikać w trakcie budowy?
    Niezauważyłem takiej tendencji.
    Projekt to kilkadziesiat/ kilkaset kartek z których w trakcie budowy
    wykorzystujesz niewielka część z reguły
    JProjekt projektem a w trakcie budowy i tak wychodzą zmiany. To
    nieuniknione. To co na projekcie wygladało ok na zywo po postawieniu ścian
    wyglada inaczej i wtedy z reguły zastanawiasz się nad zmianami.
    Ja uwazam że najlepiej robic tak:
    Kupić/zlecić jakis tani projekt najbardziej nam odpowiadajacy pod względem
    wygladu budynku i rozkładyu pomieszczeń a pózniej w trakcie budowy
    wprowadzac na bieżąco zmiany.
    Żadnych kosztów większych to nie generuje jesli jest w miare szybko z
    wykonawcami skonsultowane.
    U mnie np na etapie projektu byliśmy zdecydowani na kuchnie otwartą na
    salon- jak jednak zobaczyliśmy to w realu na budowie to zmieniluiśmy na
    kuchnie zamknieta i nie załujemy. Tak samo pomieszczenia na poddaszu na
    projekccie rozkład nam sie podobał, jednak gdy zalany został strop i
    połozony dach to całkiem inaczej rozplanowaliśmy poddasze widząc to realnie
    na budowie.
    Ja osobiście uwazam że zlecanie indywidualnego projektu zlecania
    szczegółowych projektów instalcji, i innych szczegółów technicznych
    projektantowui to kasa wyrzucona w błoto. Projekt powinien zawierac
    niezbędne minimum(tak jak w projektach seryjnych) a szczegóły itp robimy na
    zywo na budowie

    Krzysiek