  • 21. Data: 2010-02-19 13:44:04
    Temat: Re: huf haus - ciakawa sprawa
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kris wrote:
> [...]
    > salon- jak jednak zobaczyliśmy to w realu na budowie to zmieniluiśmy
    > na kuchnie zamknieta i nie załujemy. Tak samo pomieszczenia na
    > poddaszu na projekccie rozkład nam sie podobał, jednak gdy zalany
    > został strop i połozony dach to całkiem inaczej rozplanowaliśmy
    > poddasze widząc to realnie na budowie.
    > Ja osobiście uwazam że zlecanie indywidualnego projektu zlecania
    > szczegółowych projektów instalcji, i innych szczegółów technicznych
    > projektantowui to kasa wyrzucona w błoto. Projekt powinien zawierac
    > niezbędne minimum(tak jak w projektach seryjnych) a szczegóły itp

    jeśli poświeci sie czas na projekt to potem sie nic nei zmienia na
    budowie...

    zanim projekt trafił do architekta spedziłem nad nim z pół roku czasu.
    Tylko, że ja opracowywałem projekt całościowo wraz z przewidywaną aranżacją
    wnętrz, bo tylko tak można zrobić dopracowany projekt. Trzeba wiedzieć czego
    się chce. Podczas prac koncepcyjnych które praktycznei trwały do momentu
    wylania fundamentów przeglądałem dziesiatki magazynów o architektórze i
    projektowaniu wnętrz (od razu powiem, że praktycznie tylko włoskich).

    potem architekt też trawił projekt przez dłuższy czas sugerując mi pewne
    zmiany wynikające z jego wiedzy i doświadczenia. były to jednak zmiany
    kosmetyczne.

    robiłem wizualizacje i wędrowałem wirtualnie po przyszłym domu, widziałem
    jak będą wyglądały różne jego elementy zanim dom powstał w realu.

    Robienie domu na żywo bez wcześniejszej koncepcji aranżacji kończy sie
    zwykle problemami, z funkcjonalnością i z umeblowaniem.

  • 22. Data: 2010-02-19 14:26:26
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > budowie...

    Tobie sie tak iudało igratuluję. Jednak my z żona nie wolelismy ustalac
    szczegóły na zywo podczas budowy. Na rysunkach i wizualizacjach wszystko
    wygląda inaczej a inaczej w realu jak juz są sciany itp

    > zanim projekt trafił do architekta spedziłem nad nim z pół roku czasu.

    Ja nie chciałbym tracić pół roku nad bawieniem sie w projektanta. W tym
    czasie to juz bym dom wybudował wg własnej wizji
    Ale u Ciebie dusza artysty a u mnie dusza praktyka

    > Tylko, że ja opracowywałem projekt całościowo wraz z przewidywaną
    > aranżacją wnętrz, bo tylko tak można zrobić dopracowany projekt. Trzeba
    > wiedzieć czego się chce.

    Ja uwazam inaczej. Aranżacje, rysunki itp to dobre do sprzedania projektu. a
    od strony praktycznej aby zrobic wygodny dom to trzeba bywac na budowie i na
    bieżąco zmagać sie z rzeczywistością. Jest wylany strop to planowac po
    swojemu rozkład pomieszczeń itd

> [...]
    > jak będą wyglądały różne jego elementy zanim dom powstał w realu.
    > zwykle problemami, z funkcjonalnością i z umeblowaniem.

    Ty traktujesz projekt jak rzecz swietą, spędziłeś miesiące na planowaniu
    itp. Mozna i tak.
    Ja jednak nie lubie tracic czasu. Z domu swiątyni nie robie.
    Kupiłem działke z pozwoleniem na budowę, projekt wybrał poprzedni
    własciciel, wizualnie nam sie dom z zewnątrz podobał więc wybudowaliśmy od
    zewnatrz prawie zgodny z projektem. W środku jednak zrobilismy wszystko wg.
    naszych upodobań. Półtora roku juz mieszkamy mieszka nam sie bardzo dobrze i
    to chyba najwazniejsze.
    Żadnych wiekszych kosztów w zwiazku ze zmianami nie odnotowałem. Kilka
    stówek dopłaciłem jak zrezygnowalismy z kuchnui otwartej i fachowcy musieli
    trochę przerobić ściany oraz jak zmniejszali nam otwory okienne. Ale to było
    chyab maks 500zł

    Krzysiek

  • 23. Data: 2010-02-20 08:23:43
    Od: Stefan <s...@c...wp.pl>

    Boombastic pisze:
    > [...]
    > zalesionej. Nawet miałbym na niego miejsce w okolicach Warszawy. Te
    > tradycyjne domy już tak mi się przejadły, ze jak widzę te kolumienki i
    > poddasza użytkowe to rzygam.

    http://raider55.blox.pl/2010/02/Atlanci-trafili-pod-
    strzechy.html

  • 24. Data: 2010-02-20 09:33:55
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Stefan" <s...@c...wp.pl> napisał w wiadomości

    > http://raider55.blox.pl/2010/02/Atlanci-trafili-pod-
    strzechy.html

    Malo zabawne.

  • 25. Data: 2010-02-20 12:00:33
    Od: Stefan <s...@c...wp.pl>

    Ghost pisze:

    strzechy.html

    > Malo zabawne.

    Niestety prawdziwe!

  • 26. Data: 2010-02-20 13:37:57
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Niestety prawdziwe!

    Nie o to chodzi - tam widac bide, a z tego nie ma sie co smiac.

  • 27. Data: 2010-02-21 09:32:51
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ghost wrote:
    > Użytkownik "Stefan" <s...@c...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Nie o to chodzi - tam widac bide, a z tego nie ma sie co śmiać.
    nie martw nic w środku na etażerce stoi plazma. :)

  • 28. Data: 2010-02-21 11:01:00
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

> [...]
    > projektantowui to kasa wyrzucona w błoto. Projekt powinien zawierac
    > niezbędne minimum(tak jak w projektach seryjnych) a szczegóły itp robimy

    Wyobrazasz sobie takiego huf-hausa projektowac na budowie??
    Przeciez tok postepowania przy projektowaniu ktory podal Kudlaty nie jest
    dla typowego domku polskiego.
    Ale jesli Ty wiesz czego chcesz to tylko chwala Ci ze potrafisz szybko
    ocenic przed rozpoczeciem robot danego etapu jak chcesz pozmieniac, ale
    myslisz ze malo jest ludzi ktorzy zmieniaja gdy juz jest jakis etap zrobiony
    na budowie? I myslisz ze wtedy wyburzenie jakies scianki dzialowej i
    postawienie jej gdzie indziej to jest tylko 500PLN?
    pozdrawiam
    Przemek

  • 29. Data: 2010-02-21 18:02:14
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:hlr3pe$bpd$1@news.onet.pl...

    > Wyobrazasz sobie takiego huf-hausa projektowac na budowie??
    Oczywiście że sobie nie wyobrażam. nie nwyobrazam sobie też jak można w
    czyms takim mieszkać. Dla mnie ten hau haus to rodzaj ciekawostki, ot tyle

> [...]
    > ocenic przed rozpoczeciem robot danego etapu jak chcesz pozmieniac, ale
    > myslisz ze malo jest ludzi ktorzy zmieniaja gdy juz jest jakis etap
    Pewnie masz racje. Nie wyobrażam sobie jednak ze mozna wszystko dobrzeza
    projektować i zrobic to tak aby uniknąć poźniej zmian i przeróbek na etapie
    budowy. Nie widze wiec sensu płacic za detale na etapie projektu skoro
    poźniej i tak sporo rzeczy się przerabia

    >I myslisz ze wtedy wyburzenie jakies scianki dzialowej i postawienie jej
    >gdzie indziej to jest tylko 500PLN?
    Myślę że skoro za kondygnacje kasują 3000-4000zł to za przestawienie scianki
    działowej 500zł to az nadtto;)))

    Kris

  • 30. Data: 2010-02-21 18:04:25
    Od: "Łukasz C." <a...@r...to>

    Sun, 21 Feb 2010 19:02:14 +0100, Kris napisał(a):

> [...]
    > budowy. Nie widze wiec sensu płacic za detale na etapie projektu skoro
    > poźniej i tak sporo rzeczy się przerabia

    Na braki w wyobraźni pomóc nie umiem ;-)
    Tak czy siak - da się (to ad. obu powyższych kwestii).

    --
    ŁC
    - Co robi szklarz, kiedy nie ma szkła?