  • 11. Data: 2009-06-05 21:44:32
    Temat: Re: hydroizolacja pod płytki na taras
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "cheetah" <i...@w...pl> wrote:

    > Wszedłem na stronę remmersa i tam kilka tych szlamów jest.

    Dwuskładnikowy. Elastoschlämme 2K - nr art. 0450
    Dobrze by było pod tym położyć jakiś grunt, np. Optiplan Grund (do
    stosowania na zewnątrz).
    Przy aplikacji szlamu nie rozrabiaj zbyt dużej ilości na raz (szybko wiąże)
    i natychmiast po zakończonej pracy oczyść narzędzia wodą.

    --
    Bartek

  • 12. Data: 2009-06-05 21:47:26
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> wrote:

> [...]
    > Przy aplikacji szlamu nie rozrabiaj zbyt dużej ilości na raz (szybko
    > wiąże) i natychmiast po zakończonej pracy oczyść narzędzia wodą.

    Acha, oczywiście konieczna będzie taśma uszczelniająca, remmers również ma
    ją w swojej ofercie.

    --
    Bartek

  • 13. Data: 2009-06-07 17:07:04
    Od: "Paweł" <1...@g...pl>

    cheetah <i...@w...pl> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Czy folia w płynie będzie odpowiednia jako warstwa hydroizolacji pod
    > płytki na wylewkę?

    Po 2 nieudanych próbach wykonanych przez dwie renomowane firmy w odstępie 4
    lat pozwalam sobie na stwierdzenie, że płytkowanie tarasu to strata czasu,
    nerwów i pieniędzy. NIE istnieje taka technologia, by po paru latach płytki
    nie zaczęły odchodzić. Miałem miesiąc temu robić kolejne podejście przez
    firme polecaną przez "czołowego producenta". Jak zapytałem o gwarancję i
    zobaczyłem zdziwione miny, to mi chęć odeszła. Od 2 lat szukam jakiejś
    technologii wykorzystującej na pokrycie tarasu tworzywa sztucznego "z rolki"
    lub natrysku albo czegoś gumopodobnego. Pytałem już zresztą parę razy w tym
    temacie na grupie i różnych forach, na razie nic :(

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 14. Data: 2009-06-08 08:51:52
    Od: cheetah <i...@w...pl>

    Bartek pisze:

    > Proponuję szlam uszczelniający remmersa. Odpowiednik jest w mapei, ale
    > drogi. Remmers 30kg kosztuje 200zł.

    Dzwoniłem do Remmersa do Tarnowa Podgórnego i worek kosztuje po upuście
    366 zł.
    Cena za kg 14 zł a po upuście 10 zł netto.
    Dla mnie to kosmos.

  • 15. Data: 2009-06-09 05:51:56
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "cheetah" <i...@w...pl> wrote:

    > Dzwoniłem do Remmersa do Tarnowa Podgórnego i worek kosztuje po upuście
    > 366 zł.
    > Cena za kg 14 zł a po upuście 10 zł netto.
    > Dla mnie to kosmos.

    No kosmos. Ja kupuję od przedstawiciela remmersa, ostatnia cena to 200zł. 2
    lata temu kosztował 150zł. Jeśli potrzebujesz tego dużo, to zapraszam na
    dolny śląsk :)

    --
    Bartek

  • 16. Data: 2009-06-09 18:08:18
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "cheetah" <i...@w...pl> wrote:
    > Dzwoniłem do Remmersa do Tarnowa Podgórnego i worek kosztuje po upuście
    > 366 zł.
    > Cena za kg 14 zł a po upuście 10 zł netto.
    > Dla mnie to kosmos.

    Dzwoniłem dziś do przedstawiciela, bo zabrakło mi parę kg do skończenia
    łazienki. Cena ok. 200zł, w każdym razie od 1 marca sie nie zmieniła. Jutro
    jadę kupić :)

    --
    Bartek

  • 17. Data: 2009-06-09 18:09:19
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Paweł pisze:
> [...]
    > lub natrysku albo czegoś gumopodobnego. Pytałem już zresztą parę razy w tym
    > temacie na grupie i różnych forach, na razie nic :(

    Jakieś 8-9 lat temu robili mi tak taras, mazidło jakieś typu żywica,
    wata szklana (taka biało-przeźroczysta, cieniutka, oczywiście nie taka
    5cm do izolacji) na to, smarowane znów żywicą, kolejna warstwa waty itd,
    ostatnia warstwa żywicy z barwnikiem (mam zielony i brązowy, zielony
    jest nadal super jak świeża mokra trawa, brązowy zmienił się w szaro-bury).
    Od tego czasu zero przeciekania, taras można zmienić w basen a nic nie
    cieknie. Jedyny minus - to jest dość brzydkie. Widać fakturę wełny
    szklanej, po prostu jak wewnętrzna strona łódki/przyczepy/nadbudówki na
    poloneza trucka ;)
    Można to szlifować przed ostatnią warstwą, wyjdzie gładkie, można
    malować... ale nadal jest brzydkie. Dlatego u mnie na tym leży sobie
    wykładzina tarasowa typu "sztuczna trawa".

    Robiła mi to firma zajmująca się basenami, koszt nie był jakiś kosmiczny
    (może 2tyś zł za ~20m^2), trzyma się idealnie, tylko kolor brązowy wyblakł.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 18. Data: 2009-06-10 04:32:52
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    BartekK napisał(a):
> [...]
    > cieknie. Jedyny minus - to jest dość brzydkie. Widać fakturę wełny
    > szklanej, po prostu jak wewnętrzna strona łódki/przyczepy/nadbudówki na

    Z opisu wynika, ze to dysperbit byl albo cos podobnego? :)

  • 19. Data: 2009-06-10 21:45:37
    Od: BartekK <s...@N...org>

    zbigi pisze:

    > Z opisu wynika, ze to dysperbit byl albo cos podobnego? :)

    Naprawdę nie mam pojęcia jak to się nazywa, tymbardziej że przez ten
    czas pewnie technologie się 3x zmieniły (i nazwy specyfików). Technika
    wykonania tego tarasu była w zasadzie identyczna jak przy produkcji
    skorupy jachtu/łódki ;) tyle że bez formy - formę tworzył sam taras z
    murkami bocznymi i ścianą.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 20. Data: 2009-06-12 10:46:57
    Od: "Marcin Mirowski" <m...@o...pl>

    To może ja cos powiem bo wiedzę tu różne pomysły a żadnego wytłumaczenia co
    i dla czego.
    Płytki na tarasach nie odpadają przez mróz, tylko przez upał i parę wodną.
    Lód względem wody zwiększa objętość o 10% i o ile zastosuje się elastyczny
    klej mrozoodporny i hydroizolację do zastosowań zewnętrznych (od biedy i
    folie w płynie, ale nie polecam) to wszytko będzie zima ok. Czasem tylko,
    żeby było taniej, ktoś izoluje taras folia w płynie do brodzików i dziwi
    się, że mu cieknie od deszczu skoro miało w brodziku nie cieknąć.
    Płytki odparzają się!! Woda, która dostanie się pod płytki (pęknięta płytka,
    szpara w fugowaniu itp.), gdy się ogrzeje, zwiększa swoją objętość 700 razy
    (z 1 l wody 700 l pary). Nie da się uniknąć dostawania się wody pod płytki,
    więc należy umożliwić uchodzenie pary. Fugi paroprzepuszczalne a nie
    wodoszczelne, jeżeli mamy stopnie, to fuga pod podstopnicą z małą szparką na
    wentylację. Jeżeli mamy dużą powierzchnię to trzeba poszukać mat
    umożliwiających przepływ pary pod płytkami, oraz profili na krawędzie
    umożliwiających odpływ pary. W Polsce najpopularniejszy producent to:
    http://schlueter-pl.schlueter.de/ - kilkadziesiąt lat doświadczeń w
    Niemczech całej Europie.

    -----
    Pozdrawiam