  • 131. Data: 2018-01-12 19:37:27
    Temat: Re: iec na ekogroszek - jaki wybrac
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 12 stycznia 2018 19:31:20 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
    > A ile razy dziennie pompa Ci się włącza-wyłącza?

    Na dobę to tak ze 3 razy włącz-wyłącz na CO i z jeden raz na CWU.
    Zimą często jest tak że CWU włazi gdzieś w cykl CO i leci ciurkiem.

    L.

  • 132. Data: 2018-01-12 19:53:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 9 Jan 2018 22:02:44 -0800 (PST), Lisciasty

    > No ja mam też bez inwertera. Czemuś to przeszkadza?

    Co to za model, że bez inwertera? Zdziwienie mam, bo Ty chyba przecie masz
    nowoczesną PW -- a tych jeszcze nie spotkałem bez "falownika".

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 133. Data: 2018-01-12 20:02:10
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 12 stycznia 2018 19:53:19 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Co to za model, że bez inwertera? Zdziwienie mam, bo Ty chyba przecie masz
    > nowoczesną PW -- a tych jeszcze nie spotkałem bez "falownika".

    Mam to co Adam Sz., ecopol (ecopol-system.pl).
    Być może do powietrzniaków falownik jest potrzebny, ale do gruntówki
    z akumulacyjną chałupą to jakoś nie widzę specjalnie zalet, poza
    tym że trzeba by za dodatkowy klamot zapłacić i mieć dodatkowy
    podzespół, który może się popsuć ;)

    L.

  • 134. Data: 2018-01-12 20:07:21
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 12 Jan 2018 11:02:10 -0800 (PST), Lisciasty

> [...]
    > z akumulacyjną chałupą to jakoś nie widzę specjalnie zalet, poza
    > tym że trzeba by za dodatkowy klamot zapłacić i mieć dodatkowy

    OK, coś mi się ubzdurało, że montowałeś PW. Tez uważam że w gruntówce
    falownik jest zbyteczny (chyba że mowa o samym soft start), ale na FM są
    tacy co twierdzą że falownik pozwala uzyskać lepszy COP -- bo ponoć lepiej
    jak się DZ drenuje systematycznie z mniejszą mocą niż taktując z pełną
    mocą.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 135. Data: 2018-01-12 20:33:41
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 12 stycznia 2018 20:07:17 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > OK, coś mi się ubzdurało, że montowałeś PW. Tez uważam że w gruntówce
    > falownik jest zbyteczny (chyba że mowa o samym soft start),

    Tam wsadzili jakiś rodzaj softstartu, jest to klamot wielkości
    trójfazowej różnicówki, nazwany "STS-15 łagodny rozruch sprężarki".
    Czort wie jak to działa, może kiedyś podepnę tam oscyloskop
    i coś spróbuję poobserwować :>

    > tacy co twierdzą że falownik pozwala uzyskać lepszy COP -- bo ponoć lepiej
    > jak się DZ drenuje systematycznie z mniejszą mocą niż taktując z pełną
    > mocą.

    Pewnie coś w tym może być. Ale równie dobrze może działać tak jak u mnie,
    gdzie obieg podłogówki jest wychłodzony jak pompa się załącza i przez
    to jest niższe dT niż jakby ciągle grzać podłogę małą mocą.
    Bez półlitra nie razbieriosz.

    L.

  • 136. Data: 2018-01-12 20:55:03
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 12.01.2018 o 20:02, Lisciasty pisze:
    > Być może do powietrzniaków falownik jest potrzebny, ale do gruntówki
    > z akumulacyjną chałupą to jakoś nie widzę specjalnie zalet

    Brzmi jak "nie wiem do czego jest, ale na pewno do niczego" :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 137. Data: 2018-01-12 21:03:25
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 12.01.2018 o 19:37, Lisciasty pisze:
    > Na dobę to tak ze 3 razy włącz-wyłącz na CO i z jeden raz na CWU.
    > Zimą często jest tak że CWU włazi gdzieś w cykl CO i leci ciurkiem.

    To z inwerterem w aktualnych warunkach pompa chodziła by non-stop*,
    czyli CWU zawsze wchodzi w cykl pracy CO. Ot taka różnica. Chodzi przede
    wszystkim o ilość cykli włącz-wyłącz których sprężarki mają skończoną ilość.

    * podpowiem że prądu zużyła by prawdopodobnie tyle samo :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 138. Data: 2018-01-12 21:06:01
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 12 stycznia 2018 20:55:04 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
    > Brzmi jak "nie wiem do czego jest, ale na pewno do niczego" :-D

    W życiu uruchomiłem ze 40 falowników, a drugie tyle rozbebeszyłem/serwisowałem.
    Jak masz jakieś argumenty poza śmieszkowaniem to słucham :>

    L.

  • 139. Data: 2018-01-12 21:11:29
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 12 stycznia 2018 20:02:11 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > z akumulacyjną chałupą to jakoś nie widzę specjalnie zalet, poza
    > tym że trzeba by za dodatkowy klamot zapłacić i mieć dodatkowy

    Falownik to pomyłka, bo nie nadaje się do wykorzystania przy prądzie
    dwu-taryfowym. Podłogówka jest w stanie przyjąć sporo nadmiaru energii
    w "taniej taryfie" i oddać w drogiej. Z falownikiem to nie ma żadnego
    sensu.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 140. Data: 2018-01-12 21:29:53
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 12.01.2018 o 21:11, Adam Sz. pisze:
> [...]
    > dwu-taryfowym. Podłogówka jest w stanie przyjąć sporo nadmiaru energii
    > w "taniej taryfie" i oddać w drogiej. Z falownikiem to nie ma żadnego

    Pisząc "falownik" masz na myśli przetwornice mocy czy zamianę prądu ze
    stałego w przemienny?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz