  • 151. Data: 2018-01-12 22:55:39
    Temat: Re: iec na ekogroszek - jaki wybrac
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 12 stycznia 2018 22:54:23 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
> [...]
    zamrażania chłodnicy co w PW sie zdarza, a w gruntowych nie.

    > Ja wysiadam, KIKI ratuj!

    No próbuj, próbuj, to jest mnożenie na poziomie wczesnej podstawówki ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 152. Data: 2018-01-12 22:57:43
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 12.01.2018 o 22:55, Adam Sz. pisze:
    > No próbuj, próbuj, to jest mnożenie na poziomie wczesnej podstawówki;)
    > pozdr.

    Będziemy tak się przerzucać "no weź zastanów" czy skoro to Ty podniosłeś
    temat, to podasz konkretny przypadek który uważasz że nie zadziała żebym
    mógł Ci udowodnić że jednak zadziała i w końcu w glorii i chwale pójść
    spać? :-P

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 153. Data: 2018-01-12 23:02:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 12 Jan 2018 13:49:42 -0800 (PST), Budyń

    > ja mam wrazenie ze ten falownik (czyli zmienna moc pompy) służy do
    > ograniczania zamrażania chłodnicy co w PW sie zdarza, a w gruntowych
    > nie.

    W gruntowych też się zdarza -- czasem nawet takie jest założenie. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 154. Data: 2018-01-12 23:10:03
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 12 stycznia 2018 22:57:44 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
> [...]
    > temat, to podasz konkretny przypadek który uważasz że nie zadziała żebym
    > mógł Ci udowodnić że jednak zadziała i w końcu w glorii i chwale pójść

    No ale co tu się zastanawiać? Wszystko zostało napisane.
    Falownik umożliwia płynne sterowanie mocą, co być może jest przydatne
    w niektórych konfiguracjach, ale jak pompa mi będzie chodzić 2x dłużej
    z 2x mniejszą mocą, to wylezie poza 2T, choć pewnie coś tam z COPu poprawi.
    Skoro pompa działa dobrze bez falownika, to po cholerę go tam montować?
    Jest tańsza i bardziej niezawodna.

    L.

  • 155. Data: 2018-01-12 23:10:52
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]

    > temat, to podasz konkretny przypadek który uważasz że nie zadziała żebym
    > mógł Ci udowodnić że jednak zadziała i w końcu w glorii i chwale pójść

    No dobra. Kupujesz inwertera, więc pompę, która dopasowuje moc do aktualnych
    warunków (oszczędza też dzięki temu trochę DZ o czym ktoś wcześniej
    pisał). Grzejesz 200m2, masz dom 4 litrowy, czyli zużywasz przy -20stC
    40W/m2, tj. przy tej temperaturze potrzebujesz moc ~8kw. Kupujesz więc pompę
    10kW bo trzeba mieć do 2kW zapasu na CWU.

    Jest dzisiaj. Na dworze 0stC. Potrzebujesz więc w ciągu doby dostarczyć
    do domu 20W/m2*200*24 = 96kWh.

    Kupiłeś se pompę inwerterową i zamówiłeś dwie taryfy. Tania kosztuje
    0,32 pln / kWh, droga 0,65 pln / kWh (moje aktualne ceny). Odpalasz
    inwertera i ten się ładnie dopasowuje i chodzi z mocą 4kW przez całą dobę.
    Płacisz:

    10h taniej * 4kW * 0,32 pln = 12,8 pln
    14h drogiej * 4kW * 0,65 pln = 36,4 pln
    = 49,2 pln / dzień

    Drugi wariant - stwierdzasz, że nie chcesz dwóch taryf, przechodzisz na
    jedną po 0,55 pln / kWh.

    Płacisz:

    24 * 4kW * 0,55 pln = 52,8 pln

    I trzeci przypadek. Nauczyli Cię liczyć w szkole więc kupujesz (za parę
    tysiaków mniej) zwykłą pompę on/off o mocy 10kW. Pompa ma dostarczyć
    96kWh na dobę czyli idealnie zmieści się w taniej taryfie. Płacisz:

    10h taniej * 10 * 0,32 = 32 pln
    0h drogiej * 10 * 0,65 = 0 pln
    = 32 pln / dzień

    Odchodzisz w chwale. Jesteś zwycięzcą! Jesteś zwycięzcą!!
    ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 156. Data: 2018-01-12 23:19:37
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 12 stycznia 2018 23:02:48 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Fri, 12 Jan 2018 13:49:42 -0800 (PST), Budyń

    > W gruntowych też się zdarza -- czasem nawet takie jest założenie. :P

    w powietrznych zamrozenie (zaszronienie) chłodnicy zatrzymuje przepływ i kupa.
    Zamrożenie okolic rury dolnego zródła w gruntowych nic nie przeszkadza.

    b.

  • 157. Data: 2018-01-12 23:26:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przy obecnym stanie techniki sterowanie wydajnosci sprezarki poprzez obnizenie
    obrotow jest nieekonomiczne. W kazdym podeczniku akademickim traktujacym o
    sprezarkach bedzie to napisane. A falownik nie sluzy do regulacji mocy tylko do
    regulacji obrotow poprzez zmiane czestotliwosci. Dwu kilowatowy silnik indukcyjny
    ktoremu zmniejszyc o polowe obroty falownikiem w dalszym ciagu bedzie mial do
    wykorzystania dwa kilowaty na wale.

  • 158. Data: 2018-01-12 23:33:06
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 12.01.2018 o 23:10, Adam Sz. pisze:
> [...]
    > 0h drogiej * 10 * 0,65 = 0 pln
    > = 32 pln / dzień
    >
    > Odchodzisz w chwale. Jesteś zwycięzcą! Jesteś zwycięzcą!!

    Przypadek czwarty - ustawiam na panelu pompy inwerterowej, żeby w
    tańszych godzinach chodziła z pełną mocą? Teraz szach mat! Bo:

    a) ktoś tu nie przeczytał manuala do urządzenia, które ma w kotłowni
    b) sterowanie pompami gruntowymi kończy się na przycisku on-off

    :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 159. Data: 2018-01-12 23:36:38
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 12 stycznia 2018 23:26:51 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:

> [...]
    > o polowe obroty falownikiem w dalszym ciagu bedzie mial do wykorzystania dwa

    Doucz się. Falownik ma oprócz częstotliwości pełną sterowalność napięcia.

    L.

  • 160. Data: 2018-01-12 23:38:40
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 12 stycznia 2018 23:33:08 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
> [...]
    >
    > a) ktoś tu nie przeczytał manuala do urządzenia, które ma w kotłowni
    > b) sterowanie pompami gruntowymi kończy się na przycisku on-off

    Czyli kupujesz nie dość że droższą pompę, to potem jeszcze musisz ją
    specjalnie ustawiać. Nadal nie widzę w tym zysku dla użytkownika,
    ani żadnego szachamata. :>

    A sterowanie pompami gruntowymi nie kończy się na przycisku on-off
    tylko na ściennym sterowniku za 2 stówy, który odwala całą robotę.

    L.