  • 221. Data: 2018-01-15 22:16:57
    Temat: Re: iec na ekogroszek - jaki wybrac
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 stycznia 2018 21:24:57 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz
    napisał:

    > Ktoś mi tu pisał, że dodatkowy element - falownik - może paść. Rzekłbym
    > teraz, że w gruntowej też dodatkowy element - pompa CO - może paść. Już
    > nie będę porównywał prawdopodobieństwa uszkodzenia na długości pewnie
    > 1km rur do moich 4m :-P

    Serio chcesz porównywać ew. awarie w pompie gruntowej do powietrznej?
    Nie żartuj. W mojej nie ma elementów ruchomych i przez cały rok temperatura
    to 0-15stC. U Ciebie jest ruchomy wentyl i temperatury -30 do +50 :-)
    Ja mam 550m rur - to rury PE, bez łączeń w ziemi. Przetrwają wieki bez
    awarii :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 222. Data: 2018-01-15 22:54:38
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 15.01.2018 o 22:14, Adam Sz. pisze:
    > O jezu, nie mów, że dałeś się na takie coś nabrać przy podłogówce
    > w akumulacyjnym domu?:-) To jest całkowicie nonsensowne rozwiązanie :D
    > Aleś się dał nabrać temu instalatorowi...

    Ja nie napisałem że mam, tylko że Ty nie masz.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 223. Data: 2018-01-15 22:58:58
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 15.01.2018 o 22:16, Adam Sz. pisze:
> [...]
    > to 0-15stC. U Ciebie jest ruchomy wentyl i temperatury -30 do +50:-)
    > Ja mam 550m rur - to rury PE, bez łączeń w ziemi. Przetrwają wieki bez

    Bynajmniej. I Tobie i sobie życzę żeby chociaż te 15 lat pochodziły. A
    jak wtedy coś padnie, to się wymieni na nowszy model :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 224. Data: 2018-01-15 23:02:57
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 15.01.2018 o 21:11, Adam Sz. pisze:
    > Czemu poroszajs?:) Tak będzie wyglądać wykresik praktycznie każdego rodzaju
    > ściany w takiej konfiguracji.

    No to jak każdego, to po co te przestrzenie wewnątrz? Tylko wkurzają jak
    trzeba kołek zamocować, a można było z bloczków betonowych zrobić :-P

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 225. Data: 2018-01-15 23:34:52
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 stycznia 2018 23:03:00 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz
    napisał:

    > No to jak każdego, to po co te przestrzenie wewnątrz? Tylko wkurzają jak
    > trzeba kołek zamocować, a można było z bloczków betonowych zrobić :-P

    No możnaby - dlatego niektórzy robią z silikatów. Ale wyszłoby drożej ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 226. Data: 2018-01-16 06:31:38
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-15 o 23:34, Adam Sz. pisze:

    > No możnaby - dlatego niektórzy robią z silikatów. Ale wyszłoby drożej ;)
    > pozdr.

    Ale silikaty też mają dziury w środku :)

  • 227. Data: 2018-01-16 07:20:47
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 stycznia 2018 06:31:59 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Ale silikaty też mają dziury w środku :)

    http://budowainfo.pl/wp-content/uploads/2016/09/sili
    katy_bloczki_silikatowe.jpg

    https://static01.leroymerlin.pl/files/media/image/10
    2/1495102/product/pustak-ceramiczny-porotherm-25-p-w
    -kl-15-wienerberger,large.jpg

    Faktycznie porównywalne :P
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 228. Data: 2018-01-16 08:14:31
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-16 o 07:20, Adam Sz. pisze:

> [...]
    katy_bloczki_silikatowe.jpg

    > https://static01.leroymerlin.pl/files/media/image/10
    2/1495102/product/pustak-ceramiczny-porotherm-25-p-w

    Masz rację.

    https://cozaile.pl/fundamenty-sciany-stropy/elementy
    -wapienno-piaskowe/8885-silikat-n-18-500

  • 229. Data: 2018-01-16 10:05:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 15 Jan 2018 22:00:21 +0100, Mateusz Bogusz

    > Mogę zdać relację jak to wygląda w praktyce.

    Ale po co, większość wie jak wygląda defrost i po co się go robi. :P
    Choć to tylko potwierdza że ta praca na minimalnych obrotach przez 24h/doba
    NIC ci szczególnego nie daje. To samo byłoby gdyby popracowała na
    nominalnej mocy (co nie jest równoważne z mocą maksymalną), szybciej
    oczywiście by się oszroniła, ale i szybciej defrostowała. Natury się nie da
    oszukać.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 230. Data: 2018-01-16 10:10:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 15 Jan 2018 22:58:58 +0100, Mateusz Bogusz

    > Bynajmniej. I Tobie i sobie życzę żeby chociaż te 15 lat pochodziły. A
    > jak wtedy coś padnie, to się wymieni na nowszy model :-)

    Co by nie gadać PW jest bardziej podatna na uszkodzenia, bo sporo części ma
    wystawione na działanie czynników atmosferycznych. Pisałem niedawno że mam
    w kontaktach dwóch gości co sprzedają używane, roczne, ZUBADANy 12kW za
    15k, zerwane z instalacji w anglii w ramach gwarancji (bo im obudowa
    przerdzewiała). Abstrahując od tego dlaczego są demontowane i sprzedawane
    po kosztach zamiast wymienić obudowę (bo może jeszcze coś tam ważniejszego
    przerdzdewiało choć nie wiem co by jeszcze mogło), to jednak taka
    przypadłość pompy gruntowej, co siedzi w całości w domowym ciepełku, nie
    spotka. Rur w ziemi też raczej nic nie ruszy, chyba że ktoś tam zacznie
    grzebać ciężkim sprzętem.

    --
    Pozdor
    Myjk