  • 51. Data: 2018-03-05 18:44:46
    Temat: Re: ierwsza zima z pompą ciepła 7 kW - wrażenia
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 5 marca 2018 18:19:49 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

    > tak. mam 2 ściany wolnostojące, ostatnie piętro. sufit sobie sam
    > zaizolowałem. on ma 4 sciany wolnostojące i już nie pamiętam ile styropianu

    Porównywanie mieszkania do domu wolnostojącego nie ma żadnego sensu :)
    Co z tego, że masz ściany wolnostojące - na dole ktoś mieszka i grzeje
    Twoją podłogę i ściany.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 52. Data: 2018-03-05 19:42:45
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 05.03.2018 o 17:51, Kżyho pisze:
    > Ja tam nie wiem, ale generalnie to mi przy każdych możliwych
    > obliczeniach wychodziło, że dwie taryfy mi zawsze wychodzą i tak
    > korzystniej. Tyle, że mówię o G12, a nie G12w (weekendowej). A w G12
    > masz też 2h w ciągu dnia tańszego prądu.
    >
    > Wystarczy, że prania czy zmywarkę puszczasz wieczorem/w nocy, jak już
    > jest tańszy prąd i już jest lepiej. Ale też się aż tak sztywno wcale
    > tych godzin nie trzymamy.

    Może w domu mają biuro i drukarki, komputery, monitory, światła,
    herbatka, kawka chodzą przez cały dzień?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 53. Data: 2018-03-06 06:59:07
    Od: l...@g...com

    Kris
    "Mają tak zlokalizowane mieszknie ze sąsiedzi ich grzeją;)
    Ogrzewanie z miejskiego Mpeca oczywiście coś tam prawie symbolicznie placa mimo
    powyższego bo spółdzielnia blok całościowo rozlicza pomimo podzielników w kazdym
    mieszkaniu"
    Symbolicznie to przesada. Niektóre spółdzielnie 60% kosztów ogrzewania dzielą przez
    powierzchnię, więc to są koszty poniekąd stałe. 40% idzie na podzielniki. To nie te
    czasy gdy proporcja wynosiła odpowiednio 30/70. O innych sztukach związanych z
    podzielnikami i stosowanymi przez firmy rozliczeniowe można by długo mówić.

  • 54. Data: 2018-03-06 10:05:02
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-03-05 o 17:51, Kżyho pisze:

> [...]
    > korzystniej. Tyle, że mówię o G12, a nie G12w (weekendowej). A w G12
    > masz też 2h w ciągu dnia tańszego prądu.

    G12w też ma tanią 13:00 - 15:00

    --
    Pete

  • 55. Data: 2018-03-07 00:53:22
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 04.03.2018 o 19:03, Adam Sz. pisze:
    > A jakiś argument ku temu masz? Bo ja mam konkretne, techniczne.

    To dawaj te argumenty, bo aż przejrzałem posty wstecz ale nie
    dostrzegłem :-)

    > Kilkanaście lat? Serio?:) Liczyłeś kiedyś ile taka sprężarka w samochodzie
    > naprawdę godzin chodzi? Sprężarka wytrzyma max 200 tys km. Licząc średnią
    > prędkość 40km/h - wychodzi 5000 godzin pracy (208 dni). Sprężarka w
    > gruntówce ma deklarowany czas pracy bez awarii na poziomie 100 tys godzin,
    > czyli 20 x więcej:-)

    Rozróżniasz typy sprężarki po ich budowie?

    Najpopularniejszy typ sprężarek stosowany w pompach ciepła od kilku lat,
    to sprężarki DC Twin-Rotary (rozwinięcie sprężarek rotacyjnych). A te
    mają przewidywane parametry pracy na 40-60 tys godzin, 170 tys cykli
    załączenia.

    W samochodach masz do czynienia z kompresorem tłokowym, najczęściej bez
    skokowej zmiany pojemności (tutaj lampka powinna się zaświecić na myśl o
    słowach ON i OFF).

    > Tyle, że jak wentylator w aucie padnie to conajwyżej zagotuje wodę i ta
    > wyparuje. Jak padnie wentylator w pompie ciepła to czynnik rozwali
    > wymiennik i sprężarkę. I to nie będzie kosztować 200-400, tylko
    > 3-4-5k pln;)

    "jak wentylator w aucie padnie to conajwyżej zagotuje wodę i ta
    wyparuje" - myślę że śmiało możesz wrzucić to sobie do stopki :-)

    "Jak padnie wentylator w pompie ciepła to czynnik rozwali wymiennik i
    sprężarkę." - Ty w ogóle wiesz jak zbudowana jest pompa ciepła i w którą
    stronę przemieszcza się czynnik w trybie grzania?

    > Skoro mówisz, że nie zamarza - to po co mu w ogóle trzeba dostarczać
    > CIEPŁA?:-) Właśnie po to, żeby nie zamarzł.

    Używasz słowa "defrost", a kompletnie go nie rozumiesz. Oznacza on
    procedurę *odszraniania* parownika. Na parowniku powstaje różnica
    temperatur, która powoduje skroplenie się wody. Przy ujemnej
    temperaturze powoduje to oszronienie lameli, co skutkuje mniejszym
    przepływem powietrza przez parownik i mniejszą wydajność urządzenia.

    A teraz spróbuj sobie wymyślić czy i jaki to może mieć związek z
    niedziałającym wentylatorem o którym napisałeś wyżej.

    --
    Mateusz Bogusz

  • 56. Data: 2018-03-07 08:32:13
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 7 marca 2018 00:53:30 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > "Jak padnie wentylator w pompie ciepła to czynnik rozwali wymiennik i
    > sprężarkę." - Ty w ogóle wiesz jak zbudowana jest pompa ciepła i w którą
    > stronę przemieszcza się czynnik w trybie grzania?

    No właśnie, tak właśnie podejrzewałem że nie masz bladego pojęcia o pompie
    powietrznej. A wiesz jak wykonywany jest cykliczny defrost, odmrożenie
    wymiennika? Najczęściej przez odwrócenie obiegu. Brak wentylatora oznacza
    brak odbioru ciepła = zamrożenie wymiennika po stronie GZ.

> [...]
    >
    > A teraz spróbuj sobie wymyślić czy i jaki to może mieć związek z
    > niedziałającym wentylatorem o którym napisałeś wyżej.

    Fajnie że zacząłeś chociaż cytować bardziej techniczne sformuowania ale
    jakbyś tak jeszcze wiedział bardziej jak to działa to moglibyśmy
    podyskutować :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 57. Data: 2018-03-07 11:10:44
    Temat: Re: Pierwsza zima z pompą ciepła 7 kW - wrażenia
    Od: alberciq <n...@g...pl>

    W dniu 01.03.2018 o 18:13, Marcin N pisze:
    > To mój pierwszy sezon zimowy w domu.

    to i ja się podepnę ze swoją pompą ciepła
    pierwszy sezon gdy ogrzewam dom - jeszcze tam nie mieszkam, ale
    temperaturę utrzymuje 20st, grzeje od 28 listopada.
    Od tamtego czasu pompa pracuje tylko w nocnej taryfie i zużyła prądu za
    430zł (3 miesiące, w tym ostatnie mrozy)

    Dom po podłogach 250m^2 z czego 50m garaż + pom techniczne(wszystko
    ogrzewane) oczywiście podłogówka 100%

    Pompa gruntowa 13kW, kolektor poziomy na powierzchni 350m^2 na
    głębokości 1,8m na granicy piasek/glina temperatura powrotu po 2h pracy
    na 100% 2stC

    wychodzi mniej niż 150zł miesięcznego grzania w okresie zimowym..

    po zamieszkaniu na pewno nastąpią zmiany, obecnie nie pracuje
    wentylacja, oraz zużycie ciepłej wody jest znikome, jednak dojdzie
    ciepło bytowe...

  • 58. Data: 2018-03-07 13:45:56
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 1 Mar 2018 18:13:07 +0100, Marcin N
    <m...@o...pl> wrote:
    > Cały dom działa na prąd nie mamy gazu. Szacuję, że 400 zł to życie,
    > 100
    > zł ciepła woda w kranach a 400 zł to ogrzewanie.

    A gdzie koszty filtrów, odzielazaczy, wymiany rur itp.?

    --
    Marek

  • 59. Data: 2018-03-07 23:31:44
    Od: r...@k...net

    W dniu sobota, 3 marca 2018 16:55:07 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
    > Tak, albo nie. tu mi brakuje porównania ile płacą ludzie którzy mają
    > podobne domy, ale bez pompy.

    U mnie dom (połowa bliźniaka) 150m2, ogrzewanie gazowe (CO/CWU), ocieplony,
    rekuperacja. Zbiorcza faktura za 2017 opiewała na trochę powyżej 2100zł (średnio
    niecałe 180zł miesięcznie). Temperatura w domu to 22/23C, a w łazience 27C (sterowane
    termostatami oddzielnie dla każdego pomieszczenia), więc powiedział bym, że mam
    ciepło.

    R.

  • 60. Data: 2018-03-10 17:16:08
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 07.03.2018 o 08:32, Adam Sz. pisze:
    > A wiesz jak wykonywany jest cykliczny defrost, odmrożenie
    > wymiennika? Najczęściej przez odwrócenie obiegu. Brak wentylatora oznacza
    > brak odbioru ciepła = zamrożenie wymiennika po stronie GZ.

    Jakbyś widział kiedyś PW, to byś wiedział że z niedziałającym
    wentylatorem PC przestanie działać.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz