  • 1. Data: 2011-11-26 16:35:59
    Temat: ile czasu stan surowy zamkniety - stan deweloperski
    Od: "rt" <x...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam

    czy możecie się ze mną podzielic doswiadczeniami:

    ile zajmuje wykonczenie domu ze stanu surowego zamknietego do deweloperskiego,
    w tej chwili w domu sa zamontowane okna, drzwi wejsciowe, wylane schody na
    górę, media (gaz/prad) w skrzynce na granicy działki, wodociąg 50 m od działki.

    Chciałbym się dowiedziec ile zajmie wyknczenie do stanu deweloperskiego z
    instalacjami piecem i grzejnikami - tak zeby w warunkach polowych ale zaczac
    mieszkac

    Dzieki za pomoc

    rt

    http://decore-meble.pl
    Meble Gabi Warszawa

  • 2. Data: 2011-11-26 19:22:11
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik rt napisał:
> [...]
    > instalacjami piecem i grzejnikami - tak zeby w warunkach polowych ale zaczac

    Elektryka - tydzień
    Hydraulika - 10 dni
    tynki - 10 dni
    wylewki - tydzień
    Montaż drzwi wewn 1-2 dni
    Kafelkowanie - 10 dni
    Biały montaż elektryka i armatura łazienkowa - tydzień.
    Elewacja - 2 tygodnie

    To tak z grubsza bardzo, bo nie wiadomo jaki masz ten dom. Dodaj jednak
    do tego wszystkiego 3 miesiące na związanie i wyschnięcie mokrych
    elementów wykończenia - tynki i wylewki.

    Myślę, że przez zimę dasz radę prace wewnętrzne wykonywać. Jak dasz radę
    doprowadzić w międzyczasie wodę i prąd do budynku, to pewnie już na
    wiosnę będziesz mógł się wprowadzić.

    Elewację zrób jednak dopiero jak się ociepli na wiosnę.

    Oczywiście mówię o sytuacji, kiedy masz sprawne ekipy. Tymi rencami
    będzie znacznie dłużej.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 3. Data: 2011-11-26 19:25:21
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2011-11-26 17:35, rt pisze:
> [...]
    > instalacjami piecem i grzejnikami - tak zeby w warunkach polowych ale zaczac

    A może trochę więcej parametrów?
    Sam będziesz to robił czy zlecisz ekipie?
    Ekipie fachowców czy fahofcuf?
    Masz fundusze na całość czy na część etapów?
    I co Ty masz na myśli pisząc stan deweloperski (co konkretnie chcesz
    mieć zrobione, a czego nie musisz mieć), bo to nie jest jednoznaczne
    określenie.
    Tak to sobie można z kart wróżyć.

    N.

  • 4. Data: 2011-11-26 19:39:33
    Od: wolim <n...@t...pl>

> [...]
    > instalacjami piecem i grzejnikami - tak zeby w warunkach polowych ale zaczac

    Pół roku.
    Pozdrawiam,
    MW

  • 5. Data: 2011-11-27 15:57:52
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-11-26 17:35, rt wrote:
    > ile zajmuje wykonczenie domu ze stanu surowego zamknietego do deweloperskiego,

    Własnie kończę. Od maja... Problemem nie jest czas robót (no. może tylko
    tynki faktycznie blokują) ale problemy natury magicznej:

    a) mieli być a ich nie ma

    b) bo się hurtowania jakoś zamkneła i nie mamy materiałów

    c) boo... znaczy ... no w przyszył tygodniu

    d) bo nie zrobilismy z powodu że nie

    e) "Abonent jest poza zasięgiem" od 5 dni

    Więc czas wykonania zależy wyłacznie od umiejętności walenia po ryju,
    jak mawia znajomy, zakładając jakieś minimum. Ja minimum zakładałem 3-4
    miesiące ...

  • 6. Data: 2011-11-27 16:50:28
    Od: mucher <m...@g...com>

    On 26 Lis, 20:22, Robert G <r...@g...pl> wrote:

    > Elektryka - tydzień
    > Hydraulika - 10 dni
    > tynki - 10 dni
    > wylewki - tydzień
    > Montaż drzwi wewn 1-2 dni
    > Kafelkowanie - 10 dni
    > Biały montaż elektryka i armatura łazienkowa - tydzień.
    > Elewacja - 2 tygodnie

    Jeszcze rzeczy typu ocieplenie poddasza, szpachlowanie itp. Osobiście
    zamieniłbym miejscami czas elektryki i hydrauliki. W sumie parę rzeczy
    da się ustawić równolegle, na pewno trzeba sobie materiały przygotować
    odpowiednio wcześniej. U mnie stan surowy otwarty skończyli na
    początku sierpnia - teraz jadą z ociepleniem poddasza- więc ok. 4
    miesięcy do stanu developerskiego. Tyle że teraz czeka trochę przerwy
    technicznej - bo odpowiedzialny wykonawca nie powinien sugerować
    jazdy z wykończeniami kiedy to wszystko mokre (mnie otwarcie
    powiedzieli, że rigipsów mi nie będą szpachlować teraz, bo wszystko
    popęka).

    > To tak z grubsza bardzo, bo nie wiadomo jaki masz ten dom. Dodaj jednak
    > do tego wszystkiego 3 miesiące na związanie i wyschnięcie mokrych
    > elementów wykończenia - tynki i wylewki.

    Zdecydowanie.

    mucher

  • 7. Data: 2011-11-27 18:09:08
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik mucher napisał:
> [...]
    > zamieniłbym miejscami czas elektryki i hydrauliki. W sumie parę rzeczy
    > da się ustawić równolegle, na pewno trzeba sobie materiały przygotować

    Nie wymieniłem tego chronologicznie, ale u mnie robili:
    15.05 - skończyli SS0
    czerwiec - elektryka
    koniec czerwca - okna
    pierwsza połowa lipca - tynki
    połowa lipca - drzwi i brama do garażu
    koniec lipca - hydraulika
    początek sierpnia - elewacja
    koniec sierpnia - wylewki
    przełom sierpień/wrzesień - schodki, murki, taras, rynny
    początek października - przyłącze wod-kan - ponad sto metrów
    połowa października - ocieplenie i zabudowa poddasza
    początek listopada - kafelki i biały montaż
    połowa listopada - drzwi wewnętrzne
    koniec listopada/grudzień malowanie i inne drobne
    wprowadzka na dobre - wszystkie graty - koniec lutego, ale można było
    trochę wcześniej.

    od 15 maja do 15 listopada dałoby radę dociągnąć od SSO do stanu
    umożliwiającego zamieszkanie.

    pozdr
    Robert G.

  • 8. Data: 2011-11-28 09:41:42
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Nixe" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > I co Ty masz na myśli pisząc stan deweloperski (co konkretnie chcesz mieć
    > zrobione, a czego nie musisz mieć), bo to nie jest jednoznaczne

    Dokladnie:-))
    Nawet nie wiadomo co to za dom, moze na kurzej lapce ?? ;-)
    Glos malzonki, zbyt wielu doradcow w wielu waznych sprawach
    skutecznie opozni prace ;-)))))))))))))))))))

    pozdrawiam
    Adams

  • 9. Data: 2011-11-28 20:37:29
    Od: "tr" <x...@W...gazeta.pl>

    u mnie to jest tak ze zastanawiam sie na kupnem czegos w stanie surowym
    zamknietym ciągnieciem tego dalej

    perspektywa pol roku jest dla mnie srednia - jakbym jeszcze dołożył do tego
    ze sam parę spraw moge zrobić to się pewnie jeszcze wydłuży a to juz całkiem
    katastrofa - i czasowo i finasowo

    dzięki za pomoc

    rt

    decore-meble.pl
    Meble Gabi Warszawa

  • 10. Data: 2011-11-29 08:34:59
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 listopada 2011, 21:37:29 UTC+1 użytkownik tr napisał:
> [...]
    > ze sam parę spraw moge zrobić to się pewnie jeszcze wydłuży a to juz całkiem

    Do mieszkania w spartańskich warunkach nie trzeba wszystkiego.
    Minimum to woda, prąd i łazienka (nie musi być od razu w kafelkach).
    Potem możesz działać z wykończeniem. Warunek nie ma malutkich dzieci, małżonka jest
    cierpliwa.

    --
    ZZ@private