  • 21. Data: 2012-04-25 10:15:46
    Temat: Re: ile kosztuje 1l propan-butan do butli/ solar vs kominek
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    sion-forums@vbez20...
    W dniu środa, 25 kwietnia 2012 09:30:42 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    >A bardzo możliwe że i 20A ma bezpiecznik przy zamówionej 7kW. Też takie
    >przypadki widywałem.
    >Jak ja byłem na etapie zamawiania mocy to się trochę sfrajerowałem
    >zapłaciłem za przyłącze 2200zł bo namówili mnie w Energii na >zamówienie
    >wyższej mocy, sąsiad zamówił mniejszą moc zapłacił chyba 1000zł mniej a
    >zabezpieczenia mamy takie same.

    Bo to tak dziala. :-)
    Moga niby oszacowac przekroczenie jezeli takie bedzie mialo miejsce, ale czy
    ktos to robi?

    Pozdro.. TK

  • 22. Data: 2012-04-25 10:44:16
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Wymienia, ale za dziesiec lat. Nie beda przeciez dla jednego pana stawiac
    > transformatora za kilkadziesiat tysi, a moze linia nie spelnia takich
    > wymagan. Piszesz jakbys zycia nie znal.

    sie nie rozumiemy - oni mają obowiązek ustawowy zapewnic ci prąd jaki sobie
    zyczysz za opłatę przyłączeniową zgodnie z ustawą.

    > Ja mam kotlownie przy garazu w obrebie budynku. Garaz nieogrzewany, wiec
    > temp. zima tam nie przekracza 14C.

    no to miałbyś 18 i w związku z tym mniejsze straty na drodze dom-garaż. Ale
    oczywiscie najlepiej byłoby postawic taki baniak w czesci ogrzewanej.

    > ogrzeja mi domu. Rozwiazania moga byc rozne, ale tworzyc architekture jako
    > determinante dla CO to wg. mnie pomylka.

    Na etapie projektu to pewnie łatwo to zrobic -potem juz niekoniecznie.

    b.

  • 23. Data: 2012-04-25 10:59:22
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 25 kwietnia 2012 10:15:46 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Bo to tak dziala. :-)
    > Moga niby oszacowac przekroczenie jezeli takie bedzie mialo miejsce, ale czy
    > ktos to robi?

    W moim vattenfallu te 17kW to bylo minimum zeby miec 25A a takie chcialem miec. Mniej
    sie nie dalo - maja prosta tabelke i koniec :) 16A to tez IMHO malo - no ale Ty
    pewnie nie masz kuchni na prad tylko gaz - sama moja kuchnia bierze 10kW - wlaczylbym
    wszystkie palniki i juz by wybilo bo dwa palniki musialyby byc na jednej fazie (4kW)
    a to juz ponad 17A ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 24. Data: 2012-04-25 11:00:36
    Od: Adam <a...@g...com>

> [...]

    > Bo to tak dziala. :-)
    > Moga niby oszacowac przekroczenie jezeli takie bedzie mialo miejsce, ale czy

    Jak wrzuca wiekszy transformator i bedzie im sie oplacac wezwac do powiekszenia mocy
    - to to zrobia. Moj licznik (nowy z pafala elektroniczny) mierzy i zapamietuje
    wszystkie "piki" powyzej. Powiedza Ci kiedy i ile kWh zuzyles i z jaka moca jechales
    - te liczniki to juz sa takie male komputerki :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 25. Data: 2012-04-25 11:05:50
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > sie nie rozumiemy - oni mają obowiązek ustawowy zapewnic ci prąd jaki
    > sobie zyczysz za opłatę przyłączeniową zgodnie z ustawą.

    W jakim czasie?

    > no to miałbyś 18 i w związku z tym mniejsze straty na drodze dom-garaż.
    > Ale oczywiscie najlepiej byłoby postawic taki baniak w czesci ogrzewanej.

    Dokladnie.
    Strata kotlownia garaz to raptem kawalek sciany ale z duza roznica temp. Te
    straty nie ogrzeja mi domu.

    > Na etapie projektu to pewnie łatwo to zrobic -potem juz niekoniecznie.

    Sam wiesz, ze projekt to sztuka kompromisu. Ja przyjalem, ze baniak nie
    bedzie projektowal mi domu i jak to kiedys Werbinski pisal, nie bede czepial
    bojlera w kazdej lazience nad drzwiami jak on proponowal.
    I tak mniej wiecej. Generalnie wszystko zalezy, nie ma pewnych rozwiazan.

    Pozdro.. TK

  • 26. Data: 2012-04-25 11:23:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 25 kwietnia 2012 11:00:36 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    wszystkie "piki" powyzej. Powiedza Ci kiedy i ile kWh zuzyles i z >jaka moca jechales
    - te liczniki to juz sa takie male komputerki :-)

    Kwestia co jest w umowie. Szczerze mówiąc nie wiem czy w umowie sa przewidziane
    jakies konsekwencje za przekroczenia zamówionej mocy. Jeśli nie ma to niech spadaja
    na drzewo.
    Zamówiona 7kW i ich problem abym tak sie zabezpieczyć tak aby klient tego nie
    przekraczał.

  • 27. Data: 2012-04-25 11:51:17
    Od: GREGOR <g...@g...com>

    On 24 Kwi, 19:05, Budyń <b...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik "GREGOR" <g...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:9af27407-ce7e-4929-8b41-117fc5ef69cd@
    b14g2000vbz.googlegroups.com...

    > a taryfe to czytał czy sam wymyślił?

    > a to jest jakis problem? Czy moze do teorii ci nie pasuje?

    > weź usiądz i sie zastanów co to są straty w tym przypadku. I juz nie pitol
    > :)
    >
    > b.

    Chodzi o straty wynikające z przegrzewania pomieszczeń, a nie
    urządzeń.

  • 28. Data: 2012-04-25 11:59:39
    Od: GREGOR <g...@g...com>

    On 25 Kwi, 11:23, Kris <k...@g...com> wrote:

> [...]
    na drzewo.
    > Zamówiona 7kW i ich problem abym tak sie zabezpieczyć tak aby klient tego nie

    Dyskusja chyba odbiegła od tematu.
    Napiszcie jaki macie średni koszt kWh w taryfie G12 (Wartość faktury/
    zużyte kWh).
    Średnie, aby uwzględnić całe użytkowanie, a nie tylko ogrzewanie.

    Z posiadanych danych mogę podać wynik domu ogrzewanego GZ50 i prądem w
    stosunku 50%/50% bez bufora - koszt średni 1kWh w G12 = 0,55 zł
    (nie pytajcie dlaczego ktoś tak ogrzewa)

    Dla przypomnienia 1kWh w G11 przy zużyciu ok. 500kWh/mies to koszt
    0,63zł (po ostatniej podwyżce).

    pozdr
    GREGOR

  • 29. Data: 2012-04-25 12:20:42
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Ja przyjalem, ze baniak nie bedzie projektowal mi domu

    niby tak ale gdybyś wiedzial ze bedziesz ogrzewal dom pradem to bez dwóch
    zdan miejsce na bufor byś znalazł w ciepłaj czesci domu :-)

    b.

  • 30. Data: 2012-04-25 12:23:39
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    n-forums@ynmm9...

> [...]
    >kuchnia bierze 10kW - >wlaczylbym wszystkie palniki i juz by wybilo bo dwa
    >palniki musialyby byc na jednej fazie (4kW) a to juz ponad 17A ;)

    Ja mam indukcje, ale pelna moc mojej to 7,5kW, jednak nigdy nie uzywam
    czterech palnikow na powerze. To tez malo mozliwe, bo zdaje sie zasilanie
    odbywa sie parami palnikow, wiec ta moc to teoria jakas. W kazdym razie nie
    zabraklo mi nigdy mocy. Gaz to u mnie tylko ogrzewanie, cala reszta jest na
    prad. Na poczatku myslalem jak Ty, ze to nie pociagnie, ale trzeciego roku
    mieszkania stwierdzam, ze jesli nie ma uzasadnienia to nikt nie potrzebuje
    wiecej mocy.

    Pozdro.. TK