  • 31. Data: 2012-04-25 12:24:43
    Temat: Re: ile kosztuje 1l propan-butan do butli/ solar vs kominek
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "GREGOR" <g...@g...com> napisał w wiadomości
    news:ba92ae49-a730-4976-a747-ae2eba11d049@m7g2000vbg
    .googlegroups.com...
    >Chodzi o straty wynikające z przegrzewania pomieszczeń, a nie
    >urządzeń.

    a słyszałes moze ze bufory/bojlery sie izoluje? Jakie przegrzewanie? A juz
    nawiasem móciąc to problemem czlowieka grzejącego prądem bedą nie zbyt
    ciepłe pomieszczenia tylko zbyt zimne jak zobaczy rachunki :-)

    b.

  • 32. Data: 2012-04-25 12:27:32
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "GREGOR" <g...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    >Z posiadanych danych mogę podać wynik domu ogrzewanego GZ50 i prądem w
    >stosunku 50%/50% bez bufora - koszt średni 1kWh w G12 = 0,55 zł
    >(nie pytajcie dlaczego ktoś tak ogrzewa)

    masz jakis wydziwiony przypadek a próbujesz go uogólnić -otóż da sie prądem
    grzac w niskiej taryfie ale trzeba to poprawnie zaprojektować z
    zastosowaniem jakiejs formy akumulacji ciepla.

    b.

  • 33. Data: 2012-04-25 12:27:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 25 kwietnia 2012 11:59:39 UTC+2 użytkownik GREGOR napisał:
    > Średnie, aby uwzględnić całe użytkowanie, a nie tylko ogrzewanie.

    A dlaczego średni koszt z całośći zużycia pradu chcesz porównywać ze średnim kosztem
    gazu na ogrzewanie? Mowa jest o ogrzewaniu więc liczmy koszt pradu w II taryfie a to
    jest ok 0,32zł. Zakładam oczywiście że instalacja tak zaprojektowana że wystarczy
    grzać bufor tylko w II taryfie. Przy wysoko akumulacyjnym domu i podłogówce jest to
    bardzo realne. I wtedy masz koszt kWh 0,32zł. Prądu zuzytego na ogrzewanie,
    gotowanie, pranie, kompy itp do tego nie miesaaj. To inna bajka.

  • 34. Data: 2012-04-25 13:28:23
    Od: GREGOR <g...@g...com>

    On 25 Kwi, 12:27, Kris <k...@g...com> wrote:

> [...]
    gotowanie, pranie, kompy itp do tego nie miesaaj. To inna bajka.

    To może inaczej.
    Ile Cię kosztuje droga 1kWh w styczniu-lutym, a ile w lipcu-sierpniu ?
    Wyższa matematyka, ale da się policzyć mając dane z faktur.

    Chodzi o to, że cena drogiej kWh gdzieś tam przekracza cenę kWh w
    taryfie G11 (mając LPG).
    Ta różnica jest dodatkowy kosztem, który ponosimy. Kosztem posiadania
    G12.
    Jak dla mnie należy uwzględnić go jako dodatkowy koszt ogrzewania,
    czyli +kilka groszy za tanią kWh.

    pozdr

  • 35. Data: 2012-04-25 13:57:53
    Od: GREGOR <g...@g...com>

    On 25 Kwi, 13:28, GREGOR <g...@g...com> wrote:

> [...]
    > G12.
    > Jak dla mnie należy uwzględnić go jako dodatkowy koszt ogrzewania,

    Aby było z czym porównywać (suma kWh na ogrzewanie i prądu
    użytkowego):

    LPG+G11 - średni roczny koszt kWh = 0,39 zł (80% kWh z LPG)

    G12 - średni roczny koszt kWh = ???

    Posiadaczy G12 proszę o uzupełnienie.

    pozdr

  • 36. Data: 2012-04-25 14:14:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 25 kwietnia 2012 13:28:23 UTC+2 użytkownik GREGOR napisał:
> [...]
    > G12.
    > Jak dla mnie należy uwzględnić go jako dodatkowy koszt ogrzewania,

    To może inaczej- ile kosztuje Ciebie 1kWh LPG srednio rocznie. Bo jak LPG bierzesz do
    ogrzewania to latem nie zuzywasz gazu a abonament płacisz. Jesli bys grzał pradem to
    abonament i tak trzeba płacic. Kiedys to liczyłem i wyszło chyba że G12 opłaca sie
    nawet wtedy jeśli w tej "tańszych" godzinach masz tylko 30% zużycia. Łatwo sprawdzić
    czy dobrze zapamietałem teraz nie mam czasu przeliczac. Dodatkowo w domach jest sporo
    sprzetu chodzacego 24h/dobe(pompki, routery itp) Przy G12 ich koszt działania jest
    mniejszy jak przy G11
    Generalnie nawet nie grzejąc pradem a tylko do normalnego użytkowania(około
    150-200kWh statystyczne gospodarstwo domowe pewnie zuzywa na miesiąc) G12 z reguły
    się opłaca aczkolwiek róznice w stosunku do G11 będa symboliczne

  • 37. Data: 2012-04-25 15:29:51
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 25 kwietnia 2012 13:57:53 UTC+2 użytkownik GREGOR napisał:

    > G12 - średni roczny koszt kWh = ???

    Ja Ci nie napisze bo ja grzeje pompa ciepla mocy 9kW ktora wychodzi poza I taryfe
    (calkiem swiadomie). Jak ktos jednak ma ogrzewanie pradem ktore zaprojektowane jest
    tak zeby dzialalo 100% w taniej taryfie, to nie ma praktycznie zadnego dodatkowego
    kosztu, a w niektorych wypadkach G12 wychodzi taniej niz G11. Urzadzenia pracujace
    24/h dzialaja taniej.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 38. Data: 2012-04-25 15:40:29
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "GREGOR" <g...@g...com> napisał w wiadomości
    u.googlegroups.com...
    >To może inaczej.
    >Ile Cię kosztuje droga 1kWh w styczniu-lutym, a ile w lipcu-sierpniu ?
    >Wyższa matematyka, ale da się policzyć mając dane z faktur.

    wyższą cene masz na niewielka ilość kWh a niższą na dużą ilość.

    A najsenswoniej należałoby przeliczyć koszty jako:
    koszt inwestycji instalacji grzewczej + koszt gazu całosc za 20lat + koszt
    pradu całość za 20lat. (20 jako spodziewany wiek życia urządzeń grzewczych)

    i porównac dwie wartosci dla instalacji gazowej i elektrycznej.

    b.

  • 39. Data: 2012-04-25 16:02:42
    Od: GREGOR <g...@g...com>

    wiadomościnews:4bb50668-1126-413f-a404-3cf966f88a7e@
> [...]
    > pradu całość za 20lat. (20 jako spodziewany wiek życia urządzeń grzewczych)
    >
    > i porównac dwie wartosci dla instalacji gazowej i elektrycznej.

    Się policzy jak ktoś poda jakiś konkret.
    Na razie same ogólniki.

  • 40. Data: 2012-04-25 17:12:42
    Od: GREGOR <g...@g...com>

    On 25 Kwi, 14:14, Kris <k...@g...com> wrote:

> [...]
    się opłaca aczkolwiek róznice w stosunku do G11 będa symboliczne

    Teoretycznie masz rację co do tych 30%, ale tu chodzi o dane
    praktyczne.

    Co z tego, że jakiś tam operator podaje stawkę 0,28 zł / kWh w G11 jak
    ja płacę 0,63 zł.
    Mam udawać, że płacę mniej?

    To samo jest z G12. Niby stawki podane, a nikt nie wie ile wychodzi
    średnio.
    Może ktoś udostępnić skan kawałka faktury z okresu zimy i lata ?

    Pozdr