  • 11. Data: 2013-01-14 11:05:42
    Temat: Re: ile kosztuje(Was kosztował) strop monolityczny
    Od: "AT" <Trade!@wp.plw>

    U mnie w sumie z 9-10t... Ale mam spore fundamenty no i dwa stropy po 170m2
    kazdy :D
    pozdr.

    Jakas masakra :) i cenowa i wagowa, dlaczego taki strop wybrałeś?
    jakie zalety ma i jakie wady w stosunku np.: do terivy, albo ceramicznego
    stropu?

    pozdrawiam

  • 12. Data: 2013-01-14 14:41:33
    Od: "brunet.wp" <b...@b...pl>

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Takie pytanie w stylu "ile kosztuje samochód".. Ale zapewne jakieś
    > rozsądne widełki można oszacować, w końcu strop od stropu(w ramach
    > technologi)nie różni się zbyt wiele.
    >
    > Chodzi mi o cenę całości, czyli materiał(beton, zbrojenie) usługa i
    > szalunki, za sam strop, bez izolacji, wylewek itp...
    > Proszę oczywiście o dodanie informacji o jego rozmiarach, oraz czy w tym
    > też są wliczone schody itp..
    >
    > Przy okazji jak kto ostatnio robił gęsto żebrowy albo drewniany to niech
    > poda cenę, tak dla pokoleń, niech to zostanie w czeluściach netu w jednym
    > miejscu.

    Witam,

    dokładnych kwot nie jestem w stanie odtworzyć, ale z tego co pamiętam, to
    koszty rzeczywiste nie odbiegły wiele od szacunków. Przed budową szacowałem
    ten koszt na ok. 10kzł (bez robocizny).

    http://forum.muratordom.pl/entry.php?112641-wyb%C3%B
    3r-stropu

    Ze swojej decyzji jestem zadowolony, drugi raz też bym wybrał monolityczny.
    Jest to mocna, solidna konstrukcja. Akustycznie też jest chyba nieźle, ale
    jak zamieszkamy to wtedy będę mógł więcej napisać. A co ważne, zyskałem
    dodatkowe 9cm na wysokości pomieszczeń parteru (mam 2,79cm i taka wysokość
    jest bardziej komfortowa niż blokowe 2,50m).

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 13. Data: 2013-01-14 20:26:15
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 stycznia 2013 11:05:42 UTC+1 użytkownik AT napisał:

    > Jakas masakra :) i cenowa i wagowa, dlaczego taki strop wybrałeś?
    > jakie zalety ma i jakie wady w stosunku np.: do terivy, albo ceramicznego
    > stropu?

    Teriva wychodzi drozej. I klawiszuje. Taki monolit przerabia dom w niezniszczalny
    bunkier :-) U mnie na Slaski teriva to porazka - peka na laczeniach pustakow. No i
    robocizna monolitu jest tansza - na slasku monolity sa najbardziej popularne wiec i
    najwiecej majstrow od nich mozna znalezc :) Moj spec jak go spytalem o koszt terivy
    to sie skrzywil i powiedzial ze to dla niego 2 x wiecej dlubaniny, a i nosnosc
    monolitu jest znacznie wyzsza przy podobnym koszcie. No i monolit jest cienszy
    (12-14cm:)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 14. Data: 2013-01-15 09:46:11
    Od: rrr <r...@r...poczta.onet.pl>

    Użytkownik Adam napisał:

    > Po prostu strop zelbetowy. Zbrojona plyta betonowa z wiencem na scianach nosnych.

    > 100kg? Doloz doloz ;) Moj strop w garazu (pod ktorym jest drugi strop) ma nosnosc
    obliczona na 600kg / m2. W pozostalych pomieszczeniach przypuszczam ze ponizej
    300kg/m2 nie schodzi.

    > Moim zdaniem to jeden z najwytrzymalszych stropow - stanowi bunkier :D Do mojego
    garazu na strop moglby wjechac z powodzeniem czolg ;)

    A z ciekawości po co ? tzn. dlaczego aż taki mocny ?
    Taki zaprojektował projektor/konstruktor, czy akurat taki zbudował pan
    zbrojarz bo
    a) ty mu kazałeś ?
    b) tak robił zawsze ?

    pozdrawiam

    rafał

  • 15. Data: 2013-01-15 10:19:38
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 stycznia 2013 09:46:11 UTC+1 użytkownik rrr napisał:

    garazu na strop moglby wjechac z powodzeniem czolg ;)

    > A z ciekawości po co ? tzn. dlaczego aż taki mocny ?

    Bo to garaz na ktory moga wjechac dwa samochody po 1,5t kazdy ? :)

    > Taki zaprojektował projektor/konstruktor, czy akurat taki zbudował pan
    > zbrojarz bo
    > a) ty mu kazałeś ?
    > b) tak robił zawsze ?

    Zbrojarz robil to co w projekcie. Konstruktor zaprojektowal bo taki byl wymog :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 16. Data: 2013-01-15 10:39:56
    Od: rrr <r...@r...poczta.onet.pl>

    Użytkownik Adam napisał:

    garazu na strop moglby wjechac z powodzeniem czolg ;)

    > Bo to garaz na ktory moga wjechac dwa samochody po 1,5t kazdy ? :)

    Bo przeciętnie samochód to min. 7-8m2 zajmuje więc i tak żadne tłumaczenie

    > Zbrojarz robil to co w projekcie. Konstruktor zaprojektowal bo taki byl wymog :)
    > pozdr.

    Wymóg projektowy, czy ty sobie tak sobie ty zażyczyłeś

    pzdr.
    rafał

  • 17. Data: 2013-01-15 12:03:26
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 stycznia 2013 10:39:56 UTC+1 użytkownik rrr napisał:

    > Bo przeciętnie samochód to min. 7-8m2 zajmuje więc i tak żadne tłumaczenie

    Ale ma tylko 4 kolka ktore daja punktowy nacisk o powierzchni dloni.

    > Wymóg projektowy, czy ty sobie tak sobie ty zażyczyłeś

    Nie wiem o co, po co i do czego pijesz :) Projektant przyjal ze na stropie moga stac
    dwa samochody po max 2t i dla takich zalozen obliczyl strop. Nie chcialem zadnych
    podciagow ktore pewnie troche zmniejszylyby wagowo zbrojenie. I mam plaski 7m x 4,5m
    strop na ktory moga wjechac dwa samochody po 2t. O co jeszcze chcesz sie czepic? :D
    pozdr.

    --
    Adam

  • 18. Data: 2013-01-15 12:25:17
    Od: rrr <r...@r...poczta.onet.pl>

    Użytkownik Adam napisał:

    > Ale ma tylko 4 kolka ktore daja punktowy nacisk o powierzchni dloni.

    To te 300kg/m2 stanowczo za mało :)

> [...]
    x 4,5m strop na ktory moga wjechac dwa samochody po 2t. O co jeszcze chcesz sie

    Do niczego. Interesuje mnie jedynie "etiologia" określonych działań. I
    ile w tym wymogów projektowych/konstrukcyjnych, ile zaś "dołożysz pan
    pińćset i będzie 100 razy lepiej." oraz późniejszej racjonalizacji
    wydatków - bo ja to mogę na dachu TU154 wylądować. Absolutnie nie mam
    nic do ciebie, jednakże widziałem sporo projektów gdzie konstrukcyjnie i
    ekonomicznie jest to nieuzasadnione, i "ale ja to mam bunkier" służy
    zaś jedynie drenażowi kieszeni inwestora. Projektant jest od
    rozwiązywania problemów i służenia radą by zoptymalizować koszty budowy.
    No chyba, że samopoczucie inwestora jest w tym akurat przypadku
    ważniejsze niż rozsądek.

    pozdrawiam
    rafał

  • 19. Data: 2013-01-15 13:20:06
    Od: "AT" <Trade!@wp.plw>

> [...]

    znacznie wyzsza przy podobnym koszcie. No i monolit jest cienszy (12-14cm:)

    ----------------------
    Ja mam dwa stropy z terivy, nie pęka nic mi, na sufitach co prawda wszędzie
    była siatka dawana
    fakt, ze strop jest grubszy, ale niby cieplejszy, z tego co kalkulowalem to
    wychodziło podobnie, u ciebie jakas mega ilosc stali wyszła stąd cena taka
    kosmiczna i i psychika spokojna masz bunkier :)

    nie podobała mi się ta teriva bo bardzo krucha była i jak przewiercali się w
    stropie to pęlało po połowie bloczka,
    ale ogolnie nie wyszło wykończenie źle nie mam zastrzeżeń

    pozdrawiam

  • 20. Data: 2013-01-15 13:22:29
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > Nie chcialem zadnych podciagow ktore pewnie troche zmniejszylyby wagowo zbrojenie.
    I mam plaski 7m x 4,5m strop(...)
    To znaczy że można było "podciągami" uzyskać podobny strop, o tej samej
    nośności ale taniej?
    Pozdrawiam
    ToMasz